Gå til innhold

Bo i rundt Mossetraktene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben har fått seg jobb i Moss.

Men hvor vil vi bo? Er ikke kjent i området.

Vi pendler gjerne.

Sarbsborg, Fredrikstad, Moss?

Skrevet

Moss syns jeg er en drit plass. Men det var kanskje fordi jeg ikke møtte et godt sosialt miljø der. Mye drikking og herjing med veldig mange der. Har ikke sett så mye rølp noe sted som i moss. Men om dere velger moss så velg å bo et sted litt utenfor byen. Gjerne jeløy om dere har råd til noe litt dyrere. Det er også litt småtrivelig litt lenger ut over i rygge kommune. Bare pass på å ikke bli boende for nær rygge flyplass for den skal jo bygges ut om ikke så alt for lenge.

Ikke så ille ut på Kambo heller. Ganske nær sentrum og mosseporten senter på patterød. Prisen på hus ut på kambo er heller ikke helt uoverkommelig.

Skrevet

Moss syns jeg er en drit plass. Men det var kanskje fordi jeg ikke møtte et godt sosialt miljø der. Mye drikking og herjing med veldig mange der. Har ikke sett så mye rølp noe sted som i moss. Men om dere velger moss så velg å bo et sted litt utenfor byen. Gjerne jeløy om dere har råd til noe litt dyrere. Det er også litt småtrivelig litt lenger ut over i rygge kommune. Bare pass på å ikke bli boende for nær rygge flyplass for den skal jo bygges ut om ikke så alt for lenge.

Ikke så ille ut på Kambo heller. Ganske nær sentrum og mosseporten senter på patterød. Prisen på hus ut på kambo er heller ikke helt uoverkommelig.

Sorry at jeg blander meg inn, men hva slags utesteder finnes i Moss?

Skrevet

Alle mulige plasser!

Skrevet

Vestby, Rygge, Råde, Våler er rimelige steder å bo :) o gbare et kvarter å kjøre inn til Moss.

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg bodde et års tid på Mosseskogen. Jeg trivdes supert! Litt unna sentrum, kort vei å gå til sentrum, stille og rolig område, en liten skog i nærheten med bademuligheter, helt knall!

Skrevet

Jeg bodde et års tid på Mosseskogen. Jeg trivdes supert! Litt unna sentrum, kort vei å gå til sentrum, stille og rolig område, en liten skog i nærheten med bademuligheter, helt knall!

Ja - der er det fint - og ikke dyre hus heller :D

Skrevet

Moss er og blir et dritt sted! Utesteder er det en del av. de kommer og går...

Skrevet

Moss er og blir et dritt sted! Utesteder er det en del av. de kommer og går...

Jasså?

Skrevet

Jeg bor på Mosseskogen.

Her der det godt miljø, kort vei til alt og ikke så gærne priser.

Unngå for all del å kjøpe noe på skredderåsen, slalåmbakken, osv. Jeg har bodd der og vil ikke anbefale det.

Her er det 10-15 minutter å gå til sentrum, 15 minutter å gå til sjøen, 5 minutter til skogen og 4 minutter med bil til Mosseporten senter.

Her er det lekeplasser, ny skole, nye barnehager og en god blanding av unge, gamle og etablerte familier, uten at det er bråk og tull.

Du bruker ca 45-50 minutter til Oslo og ca samme tid til Svinesund (hvor jeg var i dag og gjorde billig julehandel).

Her har du det meste innen rekkevidde, utlandet en time unna, skauen, sjøen, byen...

Jeg har bodd mange steder i mitt liv, men havner alltid tilbake hit.

Åssen jobb har gubben fått seg?

Spør gjerne om du lurer på noe.

Skrevet

Moss er (var i alle fall) den byen med flest utesteder pr. innbygger.

Det som er så spennende, er at det dukker opp nye hver måned. Hehe. Plutselig har noen pusset opp, eller byttet navn, eller endret aldersgrense. Rasende festlig, men jeg tror kanskje jeg ville droppet å satse på utelivsbransjen her. Den er mettet allerede.

Det finnes kanskje 7 utesteder som holder seg gående år, etter år, med god omsetning. Ellers er det ikke så mye å skryte av.

Det eneste mossingene ikke har skjønt, er at pianobarer innehar en viss stil og klasse. Det flotteste utestedet her kan godt finne på å spille country. Hehe.

Skrevet

Moss er (var i alle fall) den byen med flest utesteder pr. innbygger.

Det som er så spennende, er at det dukker opp nye hver måned. Hehe. Plutselig har noen pusset opp, eller byttet navn, eller endret aldersgrense. Rasende festlig, men jeg tror kanskje jeg ville droppet å satse på utelivsbransjen her. Den er mettet allerede.

Det finnes kanskje 7 utesteder som holder seg gående år, etter år, med god omsetning. Ellers er det ikke så mye å skryte av.

Det eneste mossingene ikke har skjønt, er at pianobarer innehar en viss stil og klasse. Det flotteste utestedet her kan godt finne på å spille country. Hehe.

Er det mye rølping på "fine" steder mener du?

Skrevet

Er det mye rølping på "fine" steder mener du?

Tja, vet ikke helt, jeg. Kanskje. Jeg er så inngrodd her nå, at jeg ikke vet forskjellen ;-)

Er vel heller det at det er mye forskjellig på et sted, liksom.

Skrevet

Nå var ikke jeg den som var mest ute. Vil heller ikke henge ut de enkelte barene. Men tar du turen til gågaten i moss så ligger barene på rekke og rad. Det ligger også mer harry varianter nærmere jernbanestasjonen.

Makan til harry rølpefolk jeg møtte i moss har jeg aldri sett før. Faktisk. Sikkert mye mye trivelige folk også, men drikkemoralen der var værre enn andre steder jeg har bodd før.

Skrevet

Jasså?

nemlig! det syns jeg. sier ikke at alle andre skal mene det samme. men for meg er moss et skikkelig drittsted. og så fort jeg får råd så skal jeg flytte fort som faen.

Skrevet

nemlig! det syns jeg. sier ikke at alle andre skal mene det samme. men for meg er moss et skikkelig drittsted. og så fort jeg får råd så skal jeg flytte fort som faen.

Hva er det værste med moss synes du. Folka, lukta eller den generelle dritt plasseringen i landet?

Gjest Sarpingen
Skrevet

Moss er en fin by, synes jeg. Jeg har familie der. Jeg ville flyttet dit om jeg hadde fått jobb der. Aberet er at det er mye dyrere boliger der enn i Sarpsborg og Fredrikstad. Som du ser av nicket mitt, kommer jeg fra Sarpsborg, og det er også en fin by å bo i. Fredrikstad er også en herlig by, men ikke noe særlig å pendle mellom Moss og Fredrikstad med mindre han skal med toget. Det er ikke noe særlig å pendle mellom Sarpsborg og Moss hvis han har planer om å ta toget.

Skrevet

Hva er det værste med moss synes du. Folka, lukta eller den generelle dritt plasseringen i landet?

folka.. lukta er jeg vant til, men folka er noe for seg selv... det er sikkert jeg og, men jeg og en del av folka her krasjer helt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...