Gå til innhold

Ufør og sykdomsforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det?

Hvis man allerede er ufør og ønsker en forsikring mot alvorlige sykdommer, som kreft, aids, osv...

Hva slags forsikring skal man da ha? Og hvem har dette?

Gjest bedre føre var
Skrevet

Hva skal du da med forsikringen?

Få penger som kompensasjon for kreft? eller HIV?

De fleste forsikringer skal jo kompensere for tapt arbeidsinntekt. En ufør har jo allerede sikret seg varig inntekt.

Om du skal sikre de etterlatte, vil en livsforsikring være det riktige.

Skrevet

Jeg vil tro man får en vanlig forsikring, men at den presiserer at forsikringen ikke gjelder uførhet som følge av den "sykdommen" man hadde når man tegnet forsikringen.

Min uføreforsikring omfatter det samme som den folk flest har, men dersom jeg skulle bli uføretrygda som følge av at jeg er døv, så gjelder den ikke.

Skrevet

Hva skal du da med forsikringen?

Få penger som kompensasjon for kreft? eller HIV?

De fleste forsikringer skal jo kompensere for tapt arbeidsinntekt. En ufør har jo allerede sikret seg varig inntekt.

Om du skal sikre de etterlatte, vil en livsforsikring være det riktige.

Det er jo noe som heter kritisk sykdomsforsikring.

Hva man skal med den? Jo, om man får kreft, tror du da det offentlige dekker all mulig behandling? Niks, der tar du feil.

Jeg jobber nemlig med en kreftpasient om dagen. De vil forsøke hva som helst og det koster veldig mye penger å prøve alternativ behandling, eller dra til utlandet f.eks. Det er ikke alt av behandling som folketrygden dekker.

Uføre kan også være i risikosonen for å få andre sykdommer enn den de er trygdet for, skjønner du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...