Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelpes meg, en kveld holdt jeg på å meie ned en svartkledd mann som gikk på feil side av veien! Det var ikke langt unna. Hvem sin feil hadde det blitt, tror dere?

Er dere flinke til å bruke refleks? Det kan jeg med hånda på hjertet si jeg er. For jeg har bantes mye på fotgjengere uten refleks...

Skrevet

Det er helt utrolig at de tør å gå etter veien uten refleks nå. Det er jo kullsvart ute, alt er svart, asvalten er mørk og våt, jordene er sorte alt sklir inn i hverandre. Når man i tillegg får møtende billys i fleisen, så er det ikke stort man ser.

De som går etter veien uten refleks nå kan aldri ha kjørt bil eller skjønne noe som helst av dette.

Skrevet

Jeg sverger til refleksvest hvis jeg er ute og går om kvelden. Jeg blir ofte skremt når jeg kjører bil, over hvor usynlige folk blir uten refleks...

Skrevet

Det er helt utrolig at de tør å gå etter veien uten refleks nå. Det er jo kullsvart ute, alt er svart, asvalten er mørk og våt, jordene er sorte alt sklir inn i hverandre. Når man i tillegg får møtende billys i fleisen, så er det ikke stort man ser.

De som går etter veien uten refleks nå kan aldri ha kjørt bil eller skjønne noe som helst av dette.

Rart det der. Som bilister sitter de og sier at det skulle vært påbudt med refleks og greier og greier.

Når de selv skal ut og gå, driter de i det. Litt selvmotsigende.

Skrevet

Jeg er ofte ute og går småturer på kvelden. Også der det ikke er fortau.

Refleksen er en selvfølge. Ligger alltid i lomma, og hopper ut i mørket:-)

lalala1365380457
Skrevet

tror det var 11 påkjørsler i november bare pga dette! kjempeskumle greier!

Skrevet

Jeg er veldig bevisst på å bruke refleks, det er noe som alltid har vært automatisk, sikkert fordi da jeg bodde hjemme så var det helt vanlig at vi alle brukte det. Barna bruker alltid refleks når vi er ute og går selv hjem fra skole/bhg i 3-4 tiden og det er ikke så veldig mørkt da, men jeg håper at det skal bli automatisk for dem også, spesielt når de går alene til og fra skolen.

Mannen er litt dårligere, men nå har jeg satt reflekser i alle jakkene hans, så nå har han blitt mye flinkere.

Skrevet

Ja, jeg har refleks i lomma på begge de to jakkene jeg bruker nå.

Skal jeg gå tur/ være ute og leke med ungene når det er mørkt, bruker jeg refleksvest.

Jeg synes trimmerne/turgåerne er flinke - men ikke de som "bare" skal på butikken eller "bare" på jobb eller "bare" til/fra bussen....

Skrevet

Jeg gikk med sånn refleksbånd på armen, men etter påpakning fra reservemammaen min (hun som eier her jeg leier), så er refleksvesten blitt obligatorisk når jeg tar kveldsrunden med bikkja :)

Skrevet

Jeg gikk med sånn refleksbånd på armen, men etter påpakning fra reservemammaen min (hun som eier her jeg leier), så er refleksvesten blitt obligatorisk når jeg tar kveldsrunden med bikkja :)

Hun har jo rett. For vesten vises jo mye bedre enn bånd.

Jeg bruker helst vest selv, enkelte ganger bånd.

Skrevet

Jeg kjører ofte til jobben for tiden (i Oslo) og føler jeg nesten DAGLIG er i nærheten av å kjøre på noen. Skremmende hvor mange som går i mørke klær uten rekleks, og ofte krysser de veien uten tanke for at vi i bil ikke ser dem. De kan umulig kjøre bil selv, tror alle som kjører bil for tiden passer på å bruke refleks når de går ute.

Skrevet

Jeg kjører ofte til jobben for tiden (i Oslo) og føler jeg nesten DAGLIG er i nærheten av å kjøre på noen. Skremmende hvor mange som går i mørke klær uten rekleks, og ofte krysser de veien uten tanke for at vi i bil ikke ser dem. De kan umulig kjøre bil selv, tror alle som kjører bil for tiden passer på å bruke refleks når de går ute.

Jeg bare skriver under på dette med to røde streker under.

De er jo som rene kamikazeflygere der de kommer strenende rett ut i veien uten tanke på at de er bortimot usynlige.

Caloni Makaroni
Skrevet

Hvor er det man egentlig får tak i reflekser?

Jeg vet jo at det går an å kjøpe både refleksvester og refleksbånd, men det er jo så mange som går rundt med sånne runde refleksbrikker med reklamelogo på, så jeg går ut i fra at de får dem gratis? Men uansett hvor mange jeg ser med "Rema 1000" stående på sin brikke, så ser jeg aldri noen sånne på Rema :o

Skrevet

Darwin har skrevet en del om dette, "survival of the fittest". Dette er naturens måte å luke ut idiotene på. De smarte bruker refleks, resten blir meiet ned av biler.

Jeg klarer ikke å forstå at folk går ute når det er så mørkt, med mørke klær, uten refleks. ALLE voksne folk vet at de da er så godt som usynlige.

Skrevet

Hvor er det man egentlig får tak i reflekser?

Jeg vet jo at det går an å kjøpe både refleksvester og refleksbånd, men det er jo så mange som går rundt med sånne runde refleksbrikker med reklamelogo på, så jeg går ut i fra at de får dem gratis? Men uansett hvor mange jeg ser med "Rema 1000" stående på sin brikke, så ser jeg aldri noen sånne på Rema :o

kjøp refleks da vel!

koster ikke mye og du finner dem i mange butikker.

Caloni Makaroni
Skrevet

kjøp refleks da vel!

koster ikke mye og du finner dem i mange butikker.

Ja, men det var ikke det jeg spurte om ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...