Gjest "Leieboer/samboer" Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Jeg har planer om å låne min samboer penger som jeg har tilgode fra hussalg for at han kan finansiere huset sitt. Det dreier seg om en sum på 800.000,- og han skal betale en rente på 4%. Reguleres hvert halvår etter markedsrente. Er det noen som vet hvordan dette føres i selvangivelsen? Må vi ha en tinglyst kontrakt o.l. 0 Siter
Gjest be han låne i banken Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Dette høres ikke lurt ut. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Det der hadde jeg ikke gjort... Det blir veldig raskt til at man ikke er så pliktoppfyllende med tilbakebetaling når det er et privat lån som om det hadde vært i banken. Hvorfor kan han ikke låne i banken forresten? 0 Siter
Speak Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Du bør da ta pant i boligen han kjøper. Ellers risikerer du at han låner pengene og ikke betaler tilbake. 0 Siter
mrxx Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Det bør tinglyses med pant i boligen, hvis ikke står du svært dårlig hvis han ikke vil betale. Men nå binder du pengene dine i 20 år fremover, så du må vurdere nøye om dette er lurt. Det blir ikke så lett å få tilgang til disse pengene hvis du skulle trenge det. Som sagt, her må du tenkte deg svært, svært godt om. 0 Siter
Liliaceae Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Hadde heller bedt han låne i banken, slik at du slipper å binde pengene dine helt. synes ikke det høres ut som noen god løsning, hva hvis samoberskapet går i oppløsning og du trenger pengene selv? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.