Gå til innhold

Har du en super pannekakeoppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har såå lyst på pannekaker,og skal ha det til middag. Men som regel blir det Toro ;) I dag har jeg lyst til å lage røren selv men har ingen oppskrift. Hva er din beste?

Skrevet

Ca. en liter melk

2 egg

litt bakepulver

litt sukker

litt salt

Også hvetemel til passe tykkelse på røra...

Skrevet

Ca. en liter melk

2 egg

litt bakepulver

litt sukker

litt salt

Også hvetemel til passe tykkelse på røra...

Hmm.. Litt av ditt og litt av datt. Det er ikke bra om jeg skal begynne sånn :)

Må ha mål jeg.

Skrevet

Hmm.. Litt av ditt og litt av datt. Det er ikke bra om jeg skal begynne sånn :)

Må ha mål jeg.

Nei, det må du ikke :) Start med ønsket antall egg (jeg bruker tre). Visp dem lett sammen. Ha i mel og melk vekselvis til du har nok røre og den er passe tykk. Ha i en liten klype salt, og dropp sukkeret, det trenger du ikke. Det er ingen heksekunst, helt sant!

Skrevet

Nei, det må du ikke :) Start med ønsket antall egg (jeg bruker tre). Visp dem lett sammen. Ha i mel og melk vekselvis til du har nok røre og den er passe tykk. Ha i en liten klype salt, og dropp sukkeret, det trenger du ikke. Det er ingen heksekunst, helt sant!

Jeg tror ikke jeg klarer det på slump :) Det er en heksekunst for meg.

Skrevet

Har du prøvd den? 5 dl melk til 2-3 personer må være galt vel..

Jupp, har prøvd den. Vi var to stk. som spiste. Jeg spiste to, samboeren maaange og det var 2-3 igjen da vi var ferdige. Er jo ikke mye røre som skal til for å få én pannekake, så.

Skrevet

Jupp, har prøvd den. Vi var to stk. som spiste. Jeg spiste to, samboeren maaange og det var 2-3 igjen da vi var ferdige. Er jo ikke mye røre som skal til for å få én pannekake, så.

Så den var god? Kanskje jeg får prøve den da :)

Skrevet

Så den var god? Kanskje jeg får prøve den da :)

Jeg synes de ble veldig gode i allefall. Smakte pannekaker. ;-)

Skrevet

Jeg pleier bare å blande litt på slump.

To egg og en halv kopp sukker blandes. Ha i litt salt. Hvetemel og melk spes i slik at røren blir jevn og fin. Innimellom har jeg i endel havregryn (mindre enn hvetemel). Ungene liker best de litt grove pannekakene. Det er også godt med raspet gulrot i røra. Har jeg litt rømme og/eller fløte, tar jeg gjerne i litt av dette også. Tilslutt har jeg i ei ss smelta smør.

Pannekaker smaker aller best med stekt bacon og blåbærsylte til (rull begge deler inn i pannekaka) *nam*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...