Elis31 Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Delfiakake! Sjokoladeboller med puffet ris inni, samme sjokoladen som til delfiakake. Mørk sjokolade = sunt? Ellers har vi vel pepperkaker og hvite kakemenn. Multekrem på til på julaften.... Dajm iskake passer også fint til jul synes jeg. Fint å ha de muffinsformer, så kan man ta opp akkurat passe. 0 Siter
ylvali1365381015 Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Men jeg liker bare pepperkaker... Foruten hjemmelaget konfekt av mørk sjokolade da-deilig! Ellers er ikke julekaker gode rett og slett. 0 Siter
Zarine Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Kransekake / nøttetopper. Beste som fins. 0 Siter
vici Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Skrevet 13. desember 2006 Berlinerkranser og brune pinner. Smultringer og krumkaker. -også baker jeg chocolate chip cookies, for det elsker ungene... Heisann! Sjokoladecokies hørtes jo godt ut. Vil du dele ut oppskriften din? (er ikke flink på kjøkkenet så den må helst være ganske detaljert) 0 Siter
vici Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Skrevet 13. desember 2006 Sarah Bernard og rykende ferskesmultringer. Hva er Sara Bernard? Den har jeg aldri hørt om. Har du lyst å gi meg oppskriften? trenger å prøve litt nye julekaker! 0 Siter
Patsi Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Riflekjeks! *Nam* http://home.no.net/sgsol/matoppskrifter/kaker/julekaker/julekaker.html Her finner du forøvrig mange andre gode forslag også. 0 Siter
Gyda Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Ja . bakte de her om dagen - de ser sånn ut: http://images.google.com/images?svnum=10&hl=no&lr=&q=sjakkruter i den røde boksen der....så det er ikke noe jeg finner på! hehe Ja, sjakkruter baker jeg da nesten hvert eneste år. Og de er nemlig VELDIG gode! 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 krumkaker og kransekake er ganske godt, men ellers er jeg generelt ikke så veldig glad i tørre julekaker, foretrekker ordentlig kake jeg. 0 Siter
KaVa Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Sarah Bernard og rykende ferskesmultringer. Sarah bernard er farlig god!!!! 0 Siter
flisa Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Ja, sjakkruter baker jeg da nesten hvert eneste år. Og de er nemlig VELDIG gode! jepp *ferska med handa i boksen* 0 Siter
Gjest sveipetrollet Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Jeg liker smultringer og skikkelige goro - bakt på smør og brukt smult. Tyske skiver er også godt. Men julkaker er bare godt i små doser, og bare de første dagene i jula. 0 Siter
Piraye Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Hva er Sara Bernard? Den har jeg aldri hørt om. Har du lyst å gi meg oppskriften? trenger å prøve litt nye julekaker! Har ikke oppskriften jeg har brukt her, men fant noe på nettet: http://www.fam-ravndal.com/wwo/oppskrift.php?OppID=1181 Lykke til. Ikke spis opp alle -før- jul da. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Vi er ikke så veldig glad i tørre julekaker, så vi baker ikke så mye av det. Men vi baker kransekake, krumkaker, pepperkake (ungene vil så gjerne bake pepperkake), delfiakake (freias oppskrift med kvikk-lunjs) også baker jeg konfektkake (mandelkake med gul smørkrem på). 0 Siter
KaVa Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Mandelflarn (150 g melis, 150 g malte mandler (gjerne skoldede, men ikke nødvendig), 150 g.margarin. Alt smeltes sammen i kasserolle over medium varme. Når du har en gjevn deig, setter du små pletter på bakepapir på bakeplata - ca en teskje i hver plett - ha god avstand, dette skal flyte ut! Stek i ovnen 180 grader i ca 5 minutter. La avkjøles flatt. Ellers: Kransekake, kokosmakroner, berits brune pinner... 0 Siter
Gjest mij Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Serinakaker, sandkaker, krumkaker og marvposteier er mine favoritter. Litt sånne "tørre" kaker man kan drikke iskald melk til! *barnslig* ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.