Gå til innhold

Hvilke julekaker liker du best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Delfiakake!

Sjokoladeboller med puffet ris inni, samme sjokoladen som til delfiakake. Mørk sjokolade = sunt?

Ellers har vi vel pepperkaker og hvite kakemenn.

Multekrem på til på julaften....

Dajm iskake passer også fint til jul synes jeg. Fint å ha de muffinsformer, så kan man ta opp akkurat passe.

ylvali1365381015
Skrevet

Men jeg liker bare pepperkaker...

Foruten hjemmelaget konfekt av mørk sjokolade da-deilig!

Ellers er ikke julekaker gode rett og slett.

Skrevet

Berlinerkranser og brune pinner. Smultringer og krumkaker.

-også baker jeg chocolate chip cookies, for det elsker ungene...

Heisann!

Sjokoladecokies hørtes jo godt ut. Vil du dele ut oppskriften din? (er ikke flink på kjøkkenet så den må helst være ganske detaljert)

Skrevet

Sarah Bernard og rykende ferskesmultringer.

Hva er Sara Bernard? Den har jeg aldri hørt om. Har du lyst å gi meg oppskriften? trenger å prøve litt nye julekaker!

Skrevet

krumkaker og kransekake er ganske godt, men ellers er jeg generelt ikke så veldig glad i tørre julekaker, foretrekker ordentlig kake jeg.

Skrevet

Sarah Bernard og rykende ferskesmultringer.

Sarah bernard er farlig god!!!!

Skrevet

Ja, sjakkruter baker jeg da nesten hvert eneste år. Og de er nemlig VELDIG gode!

jepp *ferska med handa i boksen*

Gjest sveipetrollet
Skrevet

Jeg liker smultringer og skikkelige goro - bakt på smør og brukt smult.

Tyske skiver er også godt.

Men julkaker er bare godt i små doser, og bare de første dagene i jula.

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi er ikke så veldig glad i tørre julekaker, så vi baker ikke så mye av det.

Men vi baker kransekake, krumkaker, pepperkake (ungene vil så gjerne bake pepperkake), delfiakake (freias oppskrift med kvikk-lunjs) også baker jeg konfektkake (mandelkake med gul smørkrem på).

Skrevet

Mandelflarn

(150 g melis, 150 g malte mandler (gjerne skoldede, men ikke nødvendig), 150 g.margarin. Alt smeltes sammen i kasserolle over medium varme. Når du har en gjevn deig, setter du små pletter på bakepapir på bakeplata - ca en teskje i hver plett - ha god avstand, dette skal flyte ut!

Stek i ovnen 180 grader i ca 5 minutter.

La avkjøles flatt.

Ellers: Kransekake, kokosmakroner, berits brune pinner...

Skrevet

Serinakaker, sandkaker, krumkaker og marvposteier er mine favoritter.

Litt sånne "tørre" kaker man kan drikke iskald melk til! *barnslig* :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...