Gå til innhold

Hvor lang tid i forveien må man søke om redusert barnehageplass?

Anbefalte innlegg

Gjest Veldig frustrert mamma
Skrevet

Vi ønsker å redusere snuppa sin barnehageplass til 40% pga at forholdene i barnehagen ikke er bra i det hele tatt. Hun skal få begynne i ny barnehage på vårparten, men enn så lenge ønsker vi altså å ha 40% plass, mot 80% nå.

Det er en fmiliebarnehage med uengasjert personale, det lukter mugg i bygningen, og jenta vår har vært veldig mye syk i høst, enda hun knapt nok var forkjølet den tiden hun gikk i vanlig barnehage. Renholdet er så som så, og det er veldig lite pedagogisk opplegg der. Men styreren vil ikke gi oss mindre plass før hun vet at hun får fylt opp prosentene, siden hun da taper penger.. sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan styreren virkelig bestemme at dere ikke skal få redusert plass?

Ikke en brukervennlig barnehage, med andre ord.

Om dere vil si opp 80%, og gå ned til 40%, er det vanligvis en mnd oppsigelse. Etter mars (tror jeg), er det tre mnd. Ellers går det ann å snakke med eieren, hvis den er kommunal el. om regler for oppsigelse, eller reduksjon.

Gjest Persille
Skrevet

Kan styreren virkelig bestemme at dere ikke skal få redusert plass?

Ikke en brukervennlig barnehage, med andre ord.

Om dere vil si opp 80%, og gå ned til 40%, er det vanligvis en mnd oppsigelse. Etter mars (tror jeg), er det tre mnd. Ellers går det ann å snakke med eieren, hvis den er kommunal el. om regler for oppsigelse, eller reduksjon.

Det er ikke så veldig barnehagevennlig å ha mange barn i delte plasser heller - og jeg har ikke det i det hele tatt.

Vi har bare 100% plasser, så kan man velge å være der eller ikke.

Gjest Persille
Skrevet

Vær obs på at dere ikke har krav på å få redusert plass, det er ikke noe bhg er pålagt å ha.

Men det er oppsigelsestiden som er søknadsfristen.

Skrevet

Det er ikke så veldig barnehagevennlig å ha mange barn i delte plasser heller - og jeg har ikke det i det hele tatt.

Ja, det er jo også et alternativ.

Skrevet

hvorfor er det ikke barnevennlig å ha barn i delte plasser?

flere styrere jeg har snakket med synes delte plasser er helt perfekt for barna, da ned mot minimum 60% plass.

skjønner jo at det beste for de som styrer bhg. er hele plasser, men for barna må det da være helt topp å ha eks. 80% plass og en fridag i uken..?

Skrevet

flere styrere jeg har snakket med synes delte plasser er helt perfekt for barna, da ned mot minimum 60% plass.

skjønner jo at det beste for de som styrer bhg. er hele plasser, men for barna må det da være helt topp å ha eks. 80% plass og en fridag i uken..?

Hun sa barneHAGEvennlig, ikke barnevennlig, det er to forskjellige ting.

Gjest Persille
Skrevet

BarneHAGEvennlig, som Elextra poengterte :)

Når to barn deler én plass, betyr det i praksis dobbelt så mye administrasjon, foreldresamtaler, beskjeder og ting å huske på - for samme betaling. Det er også to barn som skal ha plass fysisk (skuffer, knagger, etc), i stedet for ett.

Så jeg forstår at små barnehager (som min f.eks) ikke har kapasitet til det - at det er "alt eller ingenting".

Skrevet

Hun sa barneHAGEvennlig, ikke barnevennlig, det er to forskjellige ting.

åhhhh, der misforstod jeg visst. leste litt vel fort, he-he!

Skrevet

BarneHAGEvennlig, som Elextra poengterte :)

Når to barn deler én plass, betyr det i praksis dobbelt så mye administrasjon, foreldresamtaler, beskjeder og ting å huske på - for samme betaling. Det er også to barn som skal ha plass fysisk (skuffer, knagger, etc), i stedet for ett.

Så jeg forstår at små barnehager (som min f.eks) ikke har kapasitet til det - at det er "alt eller ingenting".

hei, ja, selvsagt ikke barneHAGEvennlig, nei.

det skjønner jeg godt.

Leste som sagt litt vel fort, så jeg stusset derfor på at det ikke var barnevennlig jeg da :-)

Ellers enig med deg i at små bhg. selvsagt foretrekker heltidsplasser med full rett mht de punktene du påpeker.

Så da er vi enige da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...