Gå til innhold

krampe og banan

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er galt med meg? er jeg feilernært eller har en mangelsykdom? Jeg får nemlig kramper bak på lårene, hender jeg våkner om natta av det også. Så spiser jeg en banan og da går det over...

Hva er galt?

Hva i banan er det jeg mangler?

lalala1365380457
Skrevet

det er kalsiummangel, kroppen som begynner å trekke kalsium ut av beinet i føttene dine.. Drikk melk, det er mye mere effektivt!

Skrevet

det er kalsiummangel, kroppen som begynner å trekke kalsium ut av beinet i føttene dine.. Drikk melk, det er mye mere effektivt!

hm, jeg drakk en god del melk i natt, det hjalp ikke... Men da jeg tok en banan så gikk det over.

Drikker generelt ganske mye melk... hmm...

lalala1365380457
Skrevet

hm, jeg drakk en god del melk i natt, det hjalp ikke... Men da jeg tok en banan så gikk det over.

Drikker generelt ganske mye melk... hmm...

kanskje det er noen stoffer i bananen som hjelper kroppen å ta opp kalsiumet raskere.

kalktabletter hjelper også

Skrevet

Det er kalium i banan. Kaliummangel kan gi kramper.

(Nei, det mangler ikke en s, jeg mener ikke kalsium.)

Skrevet

Det er ikke kalsiummangel, det er kaliummangel - uten "s"!

Skrevet

kanskje det er noen stoffer i bananen som hjelper kroppen å ta opp kalsiumet raskere.

kalktabletter hjelper også

Kalk har ikke noen direkte virkning mot kramper. Det er kalium. Banan er rik på kalium.

lalala1365380457
Skrevet

Det er ikke kalsiummangel, det er kaliummangel - uten "s"!

hehe,takk..*trøtt,lagemegkaffe*

Skrevet

hehe,takk..*trøtt,lagemegkaffe*

Skal legge meg selv jeg :-) Godnatt!

Skrevet

(Overskriften din høres ut som en dårlig tv-serie for barn, sendt på tv2 på formiddagen)

Skrevet

Ser de svarer at det er mangel på kalium men det kan også være mangel på magnesium.

Under svangerskap hadde jeg en del kramper i leggene og ble derfor rådet til å ta magnesiumtillskudd, krampene forsvant.

Banan inneholder magnesium.

lalala1365380457
Skrevet

Skal legge meg selv jeg :-) Godnatt!

oi, såpass ja :) god natt/dag da ;) sov godt

Skrevet

(Overskriften din høres ut som en dårlig tv-serie for barn, sendt på tv2 på formiddagen)

*hylgriner*

Gud så mye artige innlegg i dag, ler så jeg griner jeg.

Hærlig kommentar :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...