Gå til innhold

menstruasjon om natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært veldig mange tråder om det på dol. Det er et beger av silikon eller naturgummi som man plasserer i skjeden for å samle opp mensvæsken. Den trenger man ikke å tømme oftere enn morgen og kveld (med mindre den fylles før for de med kraftig blødning).

Du kan lese om den her:

http://www.damebeger.no/

Men det er billigere å bestille den på http://www.divacup.com/

eller http://www.keeper.com/

Dessuten er det vel Atene som bruker å minne på at den kan fås på ebuy (tror jeg).

Selv har jeg kjøpt divacup og er veldig fornøyd.

Synes det virker skummelt å ha en skål inni. Tror jeg blør såpass mye at det ville rent over uansett ;)

Skrevet

Man bør jo skifte tamponger etter 5 timer..Hvis man sover 8-9 timer blir jo det litt for lenge..

6-8 timer kan man ha tampongene. Legger man seg sent og står opp tidlig kan man fint bruke tamponger på natten. Men dette var hovedgrunnen til at jeg byttet til divacup. Da kan jeg sove lenge uten å måtte bytte :)))

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Synes det virker skummelt å ha en skål inni. Tror jeg blør såpass mye at det ville rent over uansett ;)

Skummelt er det ikke :-)

Jeg blør også så mye at det renner over de første nettene i mensperioden. Men det blir likevel så mye mindre blødning at det holder med nattbind ved siden av.

De første dagene bruker jeg bare divacupen hvis jeg er hjemme, siden jeg blør den full alt etter 1,5 - 2 timer. Men resten av mensperioden trenger jeg bare å tømme morgen og kveld. Helt fantastisk, det føles som om jeg ikke har mens :-)

Jeg har inntrykk av de fleste som bruker det her på dol, ikke blør mer enn at det holder at de tømmer bare morgen og kveld hele mensperioden.

Gjest this is a signature
Skrevet

6-8 timer kan man ha tampongene. Legger man seg sent og står opp tidlig kan man fint bruke tamponger på natten. Men dette var hovedgrunnen til at jeg byttet til divacup. Da kan jeg sove lenge uten å måtte bytte :)))

Trodde det var 4-5 timer man kunne ha de, jeg..

Divacup - hva er det?

Skrevet

Trodde det var 4-5 timer man kunne ha de, jeg..

Divacup - hva er det?

Står om det lenger opp i tråden..

Gjest sveipetrollet
Skrevet

Man bør jo skifte tamponger etter 5 timer..Hvis man sover 8-9 timer blir jo det litt for lenge..

I følge pakningsvedlegget kan man bruke det på natta og ha de inne lenger. Men man må passe på å ikke bruke for store tamponger slik at det blir for tørt.

Skrevet

Den er fantastisk! - Brukte den nå i syden også.

Skrevet

Jeg bruker grønn ob + 2i1 truseinnlegg og det holder fint for meg. Ikke noe problem med tampong, jeg legger meg såpass sent og våkner så tidlig for å tisse at det ikke blir mer enn 6-7 timer og det går helt fint med de største tampongene.

tampong + 21 truseinnlegg?! Det hørtes mye ut!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...