Gå til innhold

Adobe photoshop

Anbefalte innlegg

Gjest fotografus
Skrevet

Noen som har dette og som kan anbefale eller ikke.

Liker fotografering og kunne tenke meg å lære å leke litt mer med det ferdige bildet.

Skrevet

Jeg anbefaler dette programmet på det varmeste - men det er veldig omfattende, så du må beregne deg noe tid for å sette deg inn i det.

En av de bedre bøkene å ha er Martin Evenings bok "Adobe photoshop CS2 for photographers"

Skrevet

Jeg har hatt Adobe Photoshop Elements 2, og har nå Elements 4.

Adobe har akkurat nå kommet med Elements 5, og jeg kan anbefale dette.

Det finnes også gratis programmer som er svært gode.

Skrevet

Jeg vil legge til ; Luksusvarianten i Adobe heter CS2, og koster flere tusen kroner.

Elements har det meste av det som finnes i CS2, og koster under 1000 kroner.

Gjest fotografus
Skrevet

Jeg vil legge til ; Luksusvarianten i Adobe heter CS2, og koster flere tusen kroner.

Elements har det meste av det som finnes i CS2, og koster under 1000 kroner.

Ja, jeg tenkte mest på den Elementsversjonen.

De gratis versjonene - hvordan er de og når man laster ned har man da gode nok verktøy til å ha det moro over lengre tid?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har både Adobe Photoshop CS2 (siste versjon) og Photoshop Elements 4 (versjon 5 kom nå nettopp), og jeg foretrekker så absolutt Elements til hjemmebruk. CS2 har jeg for å bruke til faglige ting, men det er ganske tungt å lære. Elements er lett å lære, CS2 har mye høyere terskel for læring. Sånn til vanlig bruk syns jeg ikke CS2 forsvarer at det koster over 8000 kr mer enn Elements.

Gjest fotografus
Skrevet

Jeg har både Adobe Photoshop CS2 (siste versjon) og Photoshop Elements 4 (versjon 5 kom nå nettopp), og jeg foretrekker så absolutt Elements til hjemmebruk. CS2 har jeg for å bruke til faglige ting, men det er ganske tungt å lære. Elements er lett å lære, CS2 har mye høyere terskel for læring. Sånn til vanlig bruk syns jeg ikke CS2 forsvarer at det koster over 8000 kr mer enn Elements.

Jeg trenger absolutt ikke noe profft noe. Men noe jeg kan leke meg litt med. Så elements høres nok absolutt ut som noe som passer bedre enn CS2.

Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...