Gå til innhold

Oooops, føler meg kriminell nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dristet meg til å handle på Ebay for første gang i mitt liv, fant en jakke som så ok ut, og den kostet ikke all verden (der skulle det gått opp et lys), la inn bud og vant budet.

I mitt blonde hode trodde jeg resten gikk som smurt, eneste at jeg evnt måtte betale toll.

Men varen kom ikke, istedet har det kommet brev fra øvrigheta at jeg kan saksøkes for innførsel av falske merkeklær, gosj, blir jo livredd!

Det sto at jakken var ekte, men det var den nok ikke, ja ja, men at jeg skal straffes er jo å ta litt hardt i, hvordan kan jeg vite det da?

Og uheldigvis står jeg som varens eier, selv om jeg aldri har sett jakka.

Pengene er tapt, det er ok, er vel ikke noe håp om å se dem igjen, men liker ikke at jeg blir stemplet som kriminell, men det er jeg visst nå _nesten_.

Jeg som fersk netthandler var ikke klar over alle fellene man kan gå i, er jo ikke spesielt godt opplyst heller da.

Men nå tør jeg aldri kjøpe noe på nett, for jeg vil aldri føle meg sikker på at det er ekte vare.

Andre som har hatt lignende erfaringer?

Og handler dere merketing på nett?

Skrevet

Du saksøkes neppe.

Jeg har selv aldri kjøpt noe som kan være fake på ebay men har flere venner som gjør det stadigvekk og de har aldri fått noe problemer med det. Du har nok bare vært skikkelig uheldig desverre.

Skrevet

Hæ??

Hvordan skulle du vite det da????

Akkurat, hvordan skulle jeg vite det da?

Rare greier, greit at de tar jakka og brenner den, men ikke straff meg da, annet enn med de pengene jeg aldri ser igjen.

Skal aldri, aldri gjøre det igjen, dette har jeg ikke nerver til!

Og jeg skulle visstnok ha skjønt det, siden prisen var veldig lav, men det kunne jo tenkes at ikke så mange la inn bud akkurat den natten da.

Og de vet da i utganspunktet ikke hvor mye jeg betalte, eller gjør de det kanskje?

Skrevet

Akkurat, hvordan skulle jeg vite det da?

Rare greier, greit at de tar jakka og brenner den, men ikke straff meg da, annet enn med de pengene jeg aldri ser igjen.

Skal aldri, aldri gjøre det igjen, dette har jeg ikke nerver til!

Og jeg skulle visstnok ha skjønt det, siden prisen var veldig lav, men det kunne jo tenkes at ikke så mange la inn bud akkurat den natten da.

Og de vet da i utganspunktet ikke hvor mye jeg betalte, eller gjør de det kanskje?

"Og de vet da i utganspunktet ikke hvor mye jeg betalte, eller gjør de det kanskje?"

Jo det gjør de.

Skrevet

"Og de vet da i utganspunktet ikke hvor mye jeg betalte, eller gjør de det kanskje?"

Jo det gjør de.

Nice!

Ja ja, får håpe de tar en beslutning snart iallefall, vil ikke gå å tenke på dette hele jula!

Skrevet

Pengene er ikke tapt om du har betalt med PayPal.

Forøvrig råder prinsippet "det som ser for godt ut til å være sant, er stort sett akkurat det" på ebay.

Skrevet

Pengene er ikke tapt om du har betalt med PayPal.

Forøvrig råder prinsippet "det som ser for godt ut til å være sant, er stort sett akkurat det" på ebay.

"Forøvrig råder prinsippet "det som ser for godt ut til å være sant, er stort sett akkurat det" på ebay."

--> og i verden forøvrig også.

Skrevet

Jeg hadde ikke skjønt om noe var merke eller ikke engang jeg - fy så vemmelig!!

Skrevet

Jeg hadde ikke skjønt om noe var merke eller ikke engang jeg - fy så vemmelig!!

ikke jeg heller....

hadde nok gått rett på limpinnen, ja!

høres ut som en ubehagelig situasjon.

Skrevet

Hæ? Saksøkes for innførsel av falske merkeklær?

Du store verden...!!

Eg forstår at det er best å passe seg. Eg hadde aldri drøymd om at ein ikkje kunne få kjøpe kva klede ein ville til eige bruk.

Gjest Underskrift
Skrevet

Hvordan betalte du?

Brukte du Paypal?

Jeg skjønte ikke helt hvordan du har blitt beskyldt for ulovlig import av EN jakke?

Men jeg er også blond, så kan du være snill og forklare så jeg forstår, Hvordan noen har tatt jakken, og hvem som har den, tollvesenet?

Vennlig hilsen

Skrevet

Hvordan betalte du?

Brukte du Paypal?

Jeg skjønte ikke helt hvordan du har blitt beskyldt for ulovlig import av EN jakke?

Men jeg er også blond, så kan du være snill og forklare så jeg forstår, Hvordan noen har tatt jakken, og hvem som har den, tollvesenet?

Vennlig hilsen

Jeg betalte med PayPal ja, trodde jeg gjorde alt veldig korrekt(?)

Og etter å ha snakket med 3 advokater og en sjef i tolldirektoratet skjønner jeg fortsatt ikke hvordan de kan saksøke meg for ulovlig import, men det er det firmaet som har importen av de enkelte varemerkene som kan saksøke meg, og de kan vel være ute etter å straffe meg kanskje?

Har fått lange skumle brev fra både 'Tolldirektoratet i Oslo og Akershus' og 'Oslo Byfogdsembete', jeg liker ikke dette, har angst for sånne greier.

Men til mitt forsvar trodde jeg det var safe med Ebay om man brukte PayPal..

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg betalte med PayPal ja, trodde jeg gjorde alt veldig korrekt(?)

Og etter å ha snakket med 3 advokater og en sjef i tolldirektoratet skjønner jeg fortsatt ikke hvordan de kan saksøke meg for ulovlig import, men det er det firmaet som har importen av de enkelte varemerkene som kan saksøke meg, og de kan vel være ute etter å straffe meg kanskje?

Har fått lange skumle brev fra både 'Tolldirektoratet i Oslo og Akershus' og 'Oslo Byfogdsembete', jeg liker ikke dette, har angst for sånne greier.

Men til mitt forsvar trodde jeg det var safe med Ebay om man brukte PayPal..

åhhhh.

Har veldig vondt av deg, snakk om uflaks.

Har aldri handlet på ebay jeg, kun fra noen utenlandske nettbutikker.

Men jeg ville ringt til importøren av det merke du har kjøpt. Beklaget situasjonen, og fortalt hvordan du handlet i god tro. Di vil helt sikkert bare le av hele situasjonen.

Vennlig hilsen en som kunne vært i samme situasjon, fordi jeg heller ikke vet hvordan slikt fungerer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...