Gå til innhold

Regnestykke! Hjælp! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er hue helt i kok her, og jeg klarer ikke tenke i det heløe tatt! :(

Når 2,5 liters dunk med føkkings Tomtegløgg gir 7,5 ferdig drikke, hvor mange liter gløgg trenger jeg for å få 10 liter ferdig?

Angrer på at jeg ikke fulgte bedre med i mattetimene. :(

Anyone som kan hjelpe en dummie?

Skrevet

Når 2,5 liter gir 7,5 liter er blandingsforholdet 1 del gløgg og 2 deler vann/vin.

3,33 liter konsentrat + 6,66 liter vann/vin gir 10 liter ferdig gløgg. Rund for all del av!

Ev. 3,5 liter konsentrat + 7 liter vann/vin = 10,5 liter ferdig drikk.

Skrevet

3,7 liter blir 10 komma noe smått

Thanks! :)

Og du veit kanskje til og med hvor store den "vanlige" flaskene er også? En halvliter?

Skrevet

Når 2,5 liter gir 7,5 liter er blandingsforholdet 1 del gløgg og 2 deler vann/vin.

3,33 liter konsentrat + 6,66 liter vann/vin gir 10 liter ferdig gløgg. Rund for all del av!

Ev. 3,5 liter konsentrat + 7 liter vann/vin = 10,5 liter ferdig drikk.

Snille deg! :)

Skrevet

2,5/7,5 = x/10

Kryssmultiplisere:

7,5x = 2,5*10

Dele på 7,5 på begge sider.

x = 3,33. :)

Skrevet

2,5/7,5 = x/10

Kryssmultiplisere:

7,5x = 2,5*10

Denne utregningen vil sannsynligvis skremme en person som føler seg dum i matte.

Skrevet

2,5/7,5 = x/10

Kryssmultiplisere:

7,5x = 2,5*10

Bææææh. :( For mye tall akkruat nå, gitt! ;)

Skrevet

Denne utregningen vil sannsynligvis skremme en person som føler seg dum i matte.

Helt korrekt! :) *overrekker dagens blomst*

Skrevet

Ok... Men i mitt hode trodde jeg hun satt og hjalp et barn eller noe, men nå skjønner jeg jo at hun kanskje bare vil vite hvordan hun skal lage gløgg til et eller annet arrangement. ;)

Skrevet

Ok... Men i mitt hode trodde jeg hun satt og hjalp et barn eller noe, men nå skjønner jeg jo at hun kanskje bare vil vite hvordan hun skal lage gløgg til et eller annet arrangement. ;)

Dustearrangement. *nikker bekreftende*

Skrevet

Dustearrangement. *nikker bekreftende*

Var det ikke du som plutselig måtte ha et voldsomt antall porsjoner risengrynsgrøt på kort varsel en gang i desember for noen år siden også?

Jeg husker jeg søkte opp noe catering mens mange andre mente du (hvis det var deg) kunne koke den selv så lett som bare det...

Skrevet

Var det ikke du som plutselig måtte ha et voldsomt antall porsjoner risengrynsgrøt på kort varsel en gang i desember for noen år siden også?

Jeg husker jeg søkte opp noe catering mens mange andre mente du (hvis det var deg) kunne koke den selv så lett som bare det...

Jeg lurer på om ikke det var meg for ganske nøyaktig ett år sida, ja. ;) Og jeg har bestilt hos samma firmaet til i morra... ;)

Skrevet

Du hadde helt rett! http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F6%2F1358.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D2363816&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D2363816

Men det var to år sida - første høsten jeg var ansatt i denne bedriften. I fjor gikk det på rutine. Hehe ;)

Skrevet

Du hadde helt rett! http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F6%2F1358.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D2363816&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D2363816

Men det var to år sida - første høsten jeg var ansatt i denne bedriften. I fjor gikk det på rutine. Hehe ;)

Fint for cateringfirmaet at vi fant akkurat dem den gangen, da...

Så i år er det gløgg og pepperkaker i tillegg? Og mandel i grøten?

Skrevet

Fint for cateringfirmaet at vi fant akkurat dem den gangen, da...

Så i år er det gløgg og pepperkaker i tillegg? Og mandel i grøten?

Same procedure as every year... ;)

(har laga lang handleliste til sivilarbeideren. *knegg*)

Skrevet

2,5/7,5 = x/10

Kryssmultiplisere:

7,5x = 2,5*10

Åh, Guud.. *imponert*

Nå synes jeg en smule synd på flyfly ;-)

Gjest Flystripa
Skrevet

Thanks! :)

Og du veit kanskje til og med hvor store den "vanlige" flaskene er også? En halvliter?

*trekker på skuldrene*

Skrevet

*trekker på skuldrene*

Thanks anyway :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...