Gå til innhold

En fremmed skal feire jul med oss.

Anbefalte innlegg

Gjest jajjamennsann
Skrevet

En kamerat til kjæresten til et søsken skal overnatte hos foreldrene mine i julen og feire julaften med familien. Jeg synes det er litt merkelig? Vi har aldri møtt kameraten før.

Skrevet

Syns det hørtes interesant ut jeg..

Du får jo lære nye mennesker å kjenne =)

Skrevet

Vi har flere ganger hatt "fremmede" og bekjente til å feire jul hos oss, fordi de ellers hadde feiret alene. Syns det er fint å gjøre sånn i jula. :)

Gjest Debra irl
Skrevet

Vi har også hatt "en venn av en venn" på besøk i jula. Det har gått veldig bra.

Nå vet ikke jeg hva du mener med "rart". Men det er hvertfall bedre at det er rart enn at han er ensom.

Gjest God Juell
Skrevet

Det er vel helt i julens virkelige ånd - å ta inn til seg noen? Jfr ingen plass i herberget osv.

Ingen grunn til at dette ikke skulle gjøre julen enda hyggeligere.

Dere får ta godt vare på gjesten og hverandre!

Gjest jajjamennsann
Skrevet

Det er vel helt i julens virkelige ånd - å ta inn til seg noen? Jfr ingen plass i herberget osv.

Ingen grunn til at dette ikke skulle gjøre julen enda hyggeligere.

Dere får ta godt vare på gjesten og hverandre!

Det er nok jeg som er litt vanskelig, men jeg tenker også på ekstra utgifter for foreldrene mine.

Sist kjæresten til søsken feiret jul her ga vi gave, men h*n ga ingen gave til noen. H*n burde gitt til foreldrene mine synes jeg, siden de bodde der i en lang periode.

Skrevet

Syns det hørtes interesant ut jeg..

Du får jo lære nye mennesker å kjenne =)

Moren min var gjestfri sånn. Møtte hun noen rett før jul som ikke hadde noen å være hos, da var det "velkommen til oss!".

Vi barna syntes det bare var sånn passe, men jeg kan se nå at vi var egoistiske. Og de tilførte alltid noe (nå snakker jeg personlighet, ikke gaver)til familien. Et år var det en liten franskmann, husker ennå at han het Antoine, og at han hadde smale skuldre i cordfløyselsjakke.

Takk mor, hvor du nå er, dette var en god side ved deg!

:)

Skrevet

Det er nok jeg som er litt vanskelig, men jeg tenker også på ekstra utgifter for foreldrene mine.

Sist kjæresten til søsken feiret jul her ga vi gave, men h*n ga ingen gave til noen. H*n burde gitt til foreldrene mine synes jeg, siden de bodde der i en lang periode.

Den helt store ekstrautgiften blir det vel neppe. Ekstra mat trengs nok ikke, så da er det kun en liten gave som koster litt. Kanskje denne fyren har vett nok til å kjøpe noe til vertskapet. Alle er heldigvis ikke like :-)

Du får prøve å finne ut hvem av dere som får det verst på julaften. Du..hvis han kommer, eller han..hvis han må feire jul alene. Kan være greit å prøve å se det på den måten...

Skrevet

Synes ditt søsken og hans/hennes kjæreste høres ut som bra mennesker. De vet sikkert noe dere ikke vet, og tar av en eller annen grunn inn en person for jula.

Innlegget ditt gir meg nesten tro på mennesket oppi alt det overfladiske kjøpehysteriet vi ser i disse dager.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Den helt store ekstrautgiften blir det vel neppe. Ekstra mat trengs nok ikke, så da er det kun en liten gave som koster litt. Kanskje denne fyren har vett nok til å kjøpe noe til vertskapet. Alle er heldigvis ikke like :-)

Du får prøve å finne ut hvem av dere som får det verst på julaften. Du..hvis han kommer, eller han..hvis han må feire jul alene. Kan være greit å prøve å se det på den måten...

Godt skrevet, togli :-)

Gjest Persille
Skrevet

Det gjør vi rett som det er. Det dukker alltid opp noen som ikke har planer for julaften/1. dag, og de ender alltid hos oss.

I år er faktisk første året det ikke er sånn - og det skyldes at vi skal andre steder alle sammen...

Skrevet

Koselig det vel? - Jula må vel være da man har mer hjerterom enn ellers eller...

Vi er vant til å feire med ulike psykisk utviklingshemmede -som moren min har tatt med hjem . det er så koselig at. Og år om annet så har det vært en flyktig kjæreste etc. etc.

Syns det er gøy når vi er mange, jeg!

Skrevet

Jeg lager like mye mat enten vi er 5 eller 10 jeg . . enten er det rester igjen, ellers er det ikke ;) Det er jo ikke noen andre utgifter med en julaftengjest enn maten?

Gjest jajjamennsann
Skrevet

Jeg lager like mye mat enten vi er 5 eller 10 jeg . . enten er det rester igjen, ellers er det ikke ;) Det er jo ikke noen andre utgifter med en julaftengjest enn maten?

Gjestene blir der flere dager, og siden søskenet bor hjemme for tiden blir de boende hos foreldrene våre.

Skrevet

Der det er hjerterom er det husrom. Det høres ut til å være hjerterom hjemme hos din mor :-).

Skjønner det kan føles litt "underlig" om man ellers er vant til kun å være den nærmeste familie, men julen er jo nettopp rette tiden å be dem som kanskje ellers ikke hadde hatt et sted å tilbringe julaften. Som togli sier lengre ned, besøket utgjør antakelig større forskjell for ham enn for dere.

Gjest jajjamennsann
Skrevet

Der det er hjerterom er det husrom. Det høres ut til å være hjerterom hjemme hos din mor :-).

Skjønner det kan føles litt "underlig" om man ellers er vant til kun å være den nærmeste familie, men julen er jo nettopp rette tiden å be dem som kanskje ellers ikke hadde hatt et sted å tilbringe julaften. Som togli sier lengre ned, besøket utgjør antakelig større forskjell for ham enn for dere.

De orker egentlig ikke besøk, men siden søskenet bor hjemme nå kan de ikke si nei.

Skrevet

Veldig godt poeng. ;o)

Skrevet

Det synes jeg høres både flott og hyggelig ut. Jeg har selv invitert veldig "perifere" bekjentskaper til julaften hos oss tidligere.

Her er mottoet at vi har både hjerterom og husrom og jo flere, jo bedre. :o)

Skrevet

De orker egentlig ikke besøk, men siden søskenet bor hjemme nå kan de ikke si nei.

Det kan de vel?

Voksne barn som bor hjemme har selvsagt ingen rett til å invitere folk på langvarige besøk hos sine foreldre.

At det kan bli en konflikt om de sier nei, er en helt annen sak. Og det må nesten være opp til foreldrene dine å velge om de vil ta denne. Men er det ikke enklere å diskutere dette sammen med ditt søsken og dine foreldre enn å høre på synsing herfra? =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...