Gå til innhold

Hva ér det dere baker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vepsebol, sjakkbrett, kolakaker (uttales cola kaker eller ko lakker?) ingefærkaker, riflekjeks, Sara Bernard osv osv. Når ble disse julekaker?

Det er så mange sorter her inne jeg aldri har hørt om.. kanskje noen kan sende over noen smaksprøver så jeg vet hva vi snakker om her? ;-)

Skrevet

Samme sier jeg.. Kan ikke skjønne når sjakkruter og vepsebol ble julekaker. Har aldri hørt om noen som lager det i jula før.

Gjest amparro....
Skrevet

Samme sier jeg.. Kan ikke skjønne når sjakkruter og vepsebol ble julekaker. Har aldri hørt om noen som lager det i jula før.

Pepperkaker, ikke noe mer! :-))

hare1365380455
Skrevet

Jeg tror ikke vepsebol er julekaker, men jeg hørte om de og de hørtes så gode ut! :)

Skrevet

I trøndelag har i alle fall alle jeg kjenner brukt sjakkruter i 44 år...

hare1365380455
Skrevet

Har du linken til de kolakakene dine i nærheten? *smiler pent*

Skrevet

Jeg har bakt sjakkruter før,men aldri til jul. Forbinder ikke de med jul, men det kan jo være julebakst andre steder i landet.

Skrevet

Det er svensk og uttales: KÅLAKAKOOOR

Og jeg som skulle teste oppskriften din i år. Så har jeg blitt syk *arg*

Er det enkelt? Slik at jeg kan putte det inn mellom alt det andre som må gjøres neste uke?

Skrevet

Jeg baker silkekaker. Silkekaker er akkurat det samme som sjakkruter, men vi har alltid sagt silkekaker. Og det ER julebakst, blir ikke jul uten. Så baker jeg en kjempegod fruktkake og tyske skiver og noen diakjeks.

Skrevet

Har du linken til de kolakakene dine i nærheten? *smiler pent*

søk på kolakker på Google -så kommer de opp gitt ;)

Skrevet

Jeg har bakt sjakkruter før,men aldri til jul. Forbinder ikke de med jul, men det kan jo være julebakst andre steder i landet.

De ligner jo litt på flettede julekurver også....:)

hare1365380455
Skrevet

søk på kolakker på Google -så kommer de opp gitt ;)

De kom ikke opp her...

Skrevet

Og jeg som skulle teste oppskriften din i år. Så har jeg blitt syk *arg*

Er det enkelt? Slik at jeg kan putte det inn mellom alt det andre som må gjøres neste uke?

Det tar vel sikkert 10 minutter å tilberede og 10 minutter i ovnen - så det rekker du nok -. som meg - flere ganger før jul *s*

Skrevet

Her bakes minst mulig.

Da jeg nylig skulle legge pepperkaker i kakebokser måtte jeg samtidig kaste 3-4 mer enn halvfulle kakebokser fra i fjor som jeg helt hadde glemt. I år skal jeg bake enda mindre enn jeg gjorde i fjor...

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg baker ikke noe. Har ikke stekeovn. Men skal til mine foreldre å feire jula, så da blir det hjemmelagde kaker;)!

Skrevet

Det tar vel sikkert 10 minutter å tilberede og 10 minutter i ovnen - så det rekker du nok -. som meg - flere ganger før jul *s*

Å, flotte greier. Da tar jeg det neste uke.

Nå har jeg fått julekortene klare, så nå blir det sofaen resten av dagen.

Gjest catiki21
Skrevet

Å, flotte greier. Da tar jeg det neste uke.

Nå har jeg fått julekortene klare, så nå blir det sofaen resten av dagen.

uff. Har du blitt syk! Stakkar. Jeg ble heldigvis frisk igjen i forje uke. Da hadde jeg vært syk litt over 5 uker. Jeg fikk jo litt hjelp av deg:)! Tusen takk for det. Jeg har bare litt forkjølse innimellom, men det må en regne med! God bedring!

Skrevet

uff. Har du blitt syk! Stakkar. Jeg ble heldigvis frisk igjen i forje uke. Da hadde jeg vært syk litt over 5 uker. Jeg fikk jo litt hjelp av deg:)! Tusen takk for det. Jeg har bare litt forkjølse innimellom, men det må en regne med! God bedring!

Takk.

Jeg har så dårlig imunforsvar, så det kom ikke som noen stor overraskelse at jeg ble dårlig nå, etter en uke på farten.

Men bedre og ta det mellom reising og jula :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...