Gå til innhold

Smerter i hånden -> PC på eksamen?

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Når jeg skriver, så kan jeg stort sett skrive bare 4-5 linjer, og så får jeg smerter i den siden av hånda lillefingeren er på, altså hele siden nedover, fra nederst på lillefingeren til nesten ned til håndleddet. Når jeg først har fått vondt, kan jeg knapt skrive mer enn 4-5 ord før jeg må "riste" litt på hånda. Det her har foregått i mange år, men jeg tror det har blitt litt verre de siste par årene. Ettersom jeg har vært såpass plaget, så har jeg prøvd å bruke den andre hånda for å skrive, og det begynner jeg å mestre ganske bra, men det går mye saktere og blir ikke særlig pent.

Er dette det som kalles "skrivekrampe"? Jeg tenkte egentlig at skrivekrampe er noe som folk bare får på eksamen eller andre ganger man må skrive "side opp og side ned".

Dette hemmer meg ganske mye når jeg er avhengig av å skrive. Er det grunn nok alene for å be om bruk av PC på eksamen? Føler nesten at det er litt "juks" å be om PC på dette grunnlaget, da jeg forestiller meg at det er ment for de med dysleksi, eller de som har brukket arm eller har andre "større" grunner til at de ikke kan skrive for hånd.

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg har ryggproblemer så jeg bruker pc. Jeg kan ikke bøye meg så mye i gælne stillinger, så jeg fikk invilka data. Men du må unasett ha legeærklæring der legen skriver grunnen for at du skal bruke data. Su må også skive fylle ut et skjema som du får å skolen eller på nettet. Skjema for særskilt tilrettelegging. Det går hvertfall ann å søke. Det skader jo ikke. Håper du får innvilga det. Virker ikke godt å ha det du har å ikke kan skrive. Sånn blir jeg når jeg går på antibiotika. Men prøv å søk du:)!

Gjest catiki21
Skrevet

Noen skrive feil. Bare litt sliten. Sittet å skrevet eksamen på skolen i 11 timer på 29 timer. Og lest mellom der og mye mer lesing i forkant, pluss andre eksamner før denne uka. Er så sliten, men jeg holder meg oppe litt til:)!

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg har ryggproblemer så jeg bruker pc. Jeg kan ikke bøye meg så mye i gælne stillinger, så jeg fikk invilka data. Men du må unasett ha legeærklæring der legen skriver grunnen for at du skal bruke data. Su må også skive fylle ut et skjema som du får å skolen eller på nettet. Skjema for særskilt tilrettelegging. Det går hvertfall ann å søke. Det skader jo ikke. Håper du får innvilga det. Virker ikke godt å ha det du har å ikke kan skrive. Sånn blir jeg når jeg går på antibiotika. Men prøv å søk du:)!

Takk for svar!

Jeg er vant med å bruke PC, så det er kanskje derfor jeg tenker at det er litt "juks" å bruke PC, fordi det uten tvil vil være en stor fordel for meg, selv om jeg hadde kunnet skrive godt med hånda mi.

Jeg har brukt PC på eksamen før, da fikk jeg legeerklæring fordi jeg hadde skadet håndleddet såpass at jeg ikke klarte engang å løfte en blyant, så det var liksom litt mer "gyldig" grunn, føler jeg.

Jeg får tenke litt på det...det skader jo ikke å høre med legen min. Jeg er bare så redd for å virke "sleip", om du forstår.

Gjest catiki21
Skrevet

Takk for svar!

Jeg er vant med å bruke PC, så det er kanskje derfor jeg tenker at det er litt "juks" å bruke PC, fordi det uten tvil vil være en stor fordel for meg, selv om jeg hadde kunnet skrive godt med hånda mi.

Jeg har brukt PC på eksamen før, da fikk jeg legeerklæring fordi jeg hadde skadet håndleddet såpass at jeg ikke klarte engang å løfte en blyant, så det var liksom litt mer "gyldig" grunn, føler jeg.

Jeg får tenke litt på det...det skader jo ikke å høre med legen min. Jeg er bare så redd for å virke "sleip", om du forstår.

Ingen årsak å skrive til deg:)! Jeg forsår deg. Men det går som sagt alltid ann å høre med legen om du kan få en legeærklæring. Jeg brukte PC på disse eksamenene, da kunne jeg skrive dobbelt så mye enn ellers. Det er helt topp å bruke PC på eksamen, jeg har heldigvis det så lenge jeg er student:)!

Skrevet

jeg har fått pc på det grunnlaget. Jeg får skrivekrampe med en gang jeg skriver noe og har vanskelig for å forme bokstavene. Jeg sa til legen på studenthelsetjenesten at jeg hadde skrivevansker. Så da fikk jeg tilgang til PC med en gang.

Så lenge det å skrive for hånd hemmer meg så mye som det gjør, så får jeg ikke dårlig samvittighet for å bruke pc under eksamen. Uten pc hadde jeg måtte gi opp etter en time og det innvirker jo på resultatet.

Caloni Makaroni
Skrevet

jeg har fått pc på det grunnlaget. Jeg får skrivekrampe med en gang jeg skriver noe og har vanskelig for å forme bokstavene. Jeg sa til legen på studenthelsetjenesten at jeg hadde skrivevansker. Så da fikk jeg tilgang til PC med en gang.

Så lenge det å skrive for hånd hemmer meg så mye som det gjør, så får jeg ikke dårlig samvittighet for å bruke pc under eksamen. Uten pc hadde jeg måtte gi opp etter en time og det innvirker jo på resultatet.

Takk for svar! Fint det ikke bare er meg :)

Jeg får etterhvert smerter oppover underarmen også, om jeg fortsetter. Og så går jeg over til å skrive litt med feil hånd, og så den riktige, så får jeg vondt, og over til feil hånd igjen. Det tærer på tålmodigheten, så eksamensbesvarelser blir ikke fullgode akkurat. Dessuten hender det at det står at orden og systematikk belønnes, og det kan neppe to forskjellige håndskrifter, derav den ene meget stygg, regnes som ;)

Jeg skal høre med legen min, jeg. Det er frist for å søke om sånt 15. februar, såvidt jeg har forstått.

Jeg har hatt eksamen på PC før, fordi jeg skadet hånden. De fleste gangene var det helt greit, for det var flere som hadde det, og vi var på datarom. Men to av gangene var jeg den eneste som skulle bruke PC, og den ene av dem igjen satt jeg helt alene på et rom med egen vakt. Det er i sånne situasjoner jeg tenker at det er litt "luksus" å bruke PC bare fordi jeg får skrivekrampe veldig lett, liksom...

Skrevet

Få legen til å bekrefte smertene for deg, og skrive at det er nødvendig for deg å bruke pc for å få gjennomført eksamen. Det spørs om du må låne en "tom" pc fra skolen, slik at du ikke har noen muligheter for å jukse. Det er i alle fall sånn det fungerer på skolen min...

Lykke til! Må få høre hvordan det går da!

Caloni Makaroni
Skrevet

Få legen til å bekrefte smertene for deg, og skrive at det er nødvendig for deg å bruke pc for å få gjennomført eksamen. Det spørs om du må låne en "tom" pc fra skolen, slik at du ikke har noen muligheter for å jukse. Det er i alle fall sånn det fungerer på skolen min...

Lykke til! Må få høre hvordan det går da!

Man må bruke PC fra skolen, ja. De fleste skoler har vel et godt utvalg av dem, så det er ikke der problemet ligger.

Skal holde deg oppdatert! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...