Gjest annlovinda Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Vi bruker Bakers speltbrød. Synes det er godt alle 4 hjemme hos oss. 0 Siter
Gjest blame Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, for jeg spiser ikke brød. ) Jeg spiser heller ikke noe særlig brød, så jeg bare lurte - hva spiser du i stedet? Trenger tips. :-) 0 Siter
Gjest blame Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Jeg syns alt kjøpabrød er grusomt - og ikke gidder jeg bake heller -så det blir ikke noe brød på meg - men de andre spiser Kabelsatan-brød Må spørre deg også, som ikke spiser brød.. Hva spiser du i stedet for brød? 0 Siter
flisa Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Må spørre deg også, som ikke spiser brød.. Hva spiser du i stedet for brød? Frokost: gresskarfrørundstykker Lunsj: salat eller varm suppe Middag - -middag 0 Siter
Gyda Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Jeg spiser heller ikke noe særlig brød, så jeg bare lurte - hva spiser du i stedet? Trenger tips. :-) Jeg spiser God morgen-youghurt til frokost (av og til bare et par grove knekkebrød). Til lunsj spiser jeg masse salat og fisk (makrell i tomat, tunfisk, svolværpostei, sursild, tomatsild, sennepssild f.eks.). Så er det middag - "vanlige" middagsretter. Om kvelden spiser jeg en del frukt. 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Blir det fort tørt? Nei, ikke egentlig. Det er kun jeg som spiser brødet her hjemme, så jeg deler det i to og fryser den ene delen. Jeg har det halve brødet i 2-3 dager, men brød eldre enn tre dager har jeg ikke apetitt på uansett type. 0 Siter
Gjest blame Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Frokost: gresskarfrørundstykker Lunsj: salat eller varm suppe Middag - -middag Jeg noterer i smug Er så himla matlei og aldri sulten, vanskelig å komme på noe å spise når "alle" andre har ørten brødmåltider i løpet av en dag.. Takk for tips 0 Siter
Gjest blame Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Jeg spiser God morgen-youghurt til frokost (av og til bare et par grove knekkebrød). Til lunsj spiser jeg masse salat og fisk (makrell i tomat, tunfisk, svolværpostei, sursild, tomatsild, sennepssild f.eks.). Så er det middag - "vanlige" middagsretter. Om kvelden spiser jeg en del frukt. Takk for tips, noterer meg de Vanskelig å komme på noe fornuftig å spise.. Er ikke sunt å spise så lite og sjelden som jeg gjør i disse dager. Så takk! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Jeg spiser God morgen-youghurt til frokost (av og til bare et par grove knekkebrød). Til lunsj spiser jeg masse salat og fisk (makrell i tomat, tunfisk, svolværpostei, sursild, tomatsild, sennepssild f.eks.). Så er det middag - "vanlige" middagsretter. Om kvelden spiser jeg en del frukt. Jeg vet ikke om dette er viktig for deg, men ha i bakhodet at god morgen yoghurt er en sukkerbombe. 0 Siter
Gyda Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Jeg vet ikke om dette er viktig for deg, men ha i bakhodet at god morgen yoghurt er en sukkerbombe. Ja, det er en rimelig kraftig start på dagen - men det er så godt - og så unnskylder jeg meg med at jeg trenger kalsiumen som måtte være der (jeg drikker ikke melk heller). *minner meg på at jeg skal kjøpe meg kalsium på boks* 0 Siter
....AV Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Min svakhet er søt gjærbakst (kanelsnurrer, sukk...) og loff. Dobbeltsukk. Men det er ikke noe artig med oppblåst og doven kropp og utilpasshet, så det er vel like greit å bite tenna sammen (bokstavelig talt). Har du prøvd spelt? Noen tåler det bedre enn vanlig hvetemel. Det finnes noen gode spelt-rundstykker i frysedisken "Viggen", og de fleste bakere har spelt-brød, dessuten er det helt greit å bake med hjemme også. 0 Siter
birdie Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Har du prøvd spelt? Noen tåler det bedre enn vanlig hvetemel. Det finnes noen gode spelt-rundstykker i frysedisken "Viggen", og de fleste bakere har spelt-brød, dessuten er det helt greit å bake med hjemme også. Nei, jeg har ikke det, annet enn en og annen brødskive hjemme hos mine foreldre. Liker egentlig rug godt, så hverdagsmessig er ikke det noe stort "offer" å gi opp vanlig brød mot rugbrødet - men jeg kunne kanskje forsøkt meg på litt søt gjærbakst med spelt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.