Gå til innhold

Hva slags grovbrød spiser dere?

Gjest på jakt etter godt grovbrød

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi bruker Bakers speltbrød. Synes det er godt alle 4 hjemme hos oss.

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, for jeg spiser ikke brød. :o)

Jeg spiser heller ikke noe særlig brød, så jeg bare lurte - hva spiser du i stedet? Trenger tips. :-)

Skrevet

Jeg syns alt kjøpabrød er grusomt - og ikke gidder jeg bake heller -så det blir ikke noe brød på meg - men de andre spiser Kabelsatan-brød :)

Må spørre deg også, som ikke spiser brød.. Hva spiser du i stedet for brød?

Skrevet

Må spørre deg også, som ikke spiser brød.. Hva spiser du i stedet for brød?

Frokost: gresskarfrørundstykker

Lunsj: salat eller varm suppe

Middag - -middag

Skrevet

Jeg spiser heller ikke noe særlig brød, så jeg bare lurte - hva spiser du i stedet? Trenger tips. :-)

Jeg spiser God morgen-youghurt til frokost (av og til bare et par grove knekkebrød).

Til lunsj spiser jeg masse salat og fisk (makrell i tomat, tunfisk, svolværpostei, sursild, tomatsild, sennepssild f.eks.).

Så er det middag - "vanlige" middagsretter.

Om kvelden spiser jeg en del frukt.

Skrevet

Blir det fort tørt?

Nei, ikke egentlig. Det er kun jeg som spiser brødet her hjemme, så jeg deler det i to og fryser den ene delen. Jeg har det halve brødet i 2-3 dager, men brød eldre enn tre dager har jeg ikke apetitt på uansett type.

Skrevet

Frokost: gresskarfrørundstykker

Lunsj: salat eller varm suppe

Middag - -middag

Jeg noterer i smug :)

Er så himla matlei og aldri sulten, vanskelig å komme på noe å spise når "alle" andre har ørten brødmåltider i løpet av en dag..

Takk for tips :)

Skrevet

Jeg spiser God morgen-youghurt til frokost (av og til bare et par grove knekkebrød).

Til lunsj spiser jeg masse salat og fisk (makrell i tomat, tunfisk, svolværpostei, sursild, tomatsild, sennepssild f.eks.).

Takk for tips, noterer meg de :)

Vanskelig å komme på noe fornuftig å spise.. Er ikke sunt å spise så lite og sjelden som jeg gjør i disse dager.

Så takk! :)

Skrevet

Jeg vet ikke om dette er viktig for deg, men ha i bakhodet at god morgen yoghurt er en sukkerbombe.

Skrevet

Jeg vet ikke om dette er viktig for deg, men ha i bakhodet at god morgen yoghurt er en sukkerbombe.

Ja, det er en rimelig kraftig start på dagen - men det er så godt - og så unnskylder jeg meg med at jeg trenger kalsiumen som måtte være der (jeg drikker ikke melk heller).

*minner meg på at jeg skal kjøpe meg kalsium på boks*

Skrevet

Min svakhet er søt gjærbakst (kanelsnurrer, sukk...) og loff. Dobbeltsukk. Men det er ikke noe artig med oppblåst og doven kropp og utilpasshet, så det er vel like greit å bite tenna sammen (bokstavelig talt).

Har du prøvd spelt? Noen tåler det bedre enn vanlig hvetemel. Det finnes noen gode spelt-rundstykker i frysedisken "Viggen", og de fleste bakere har spelt-brød, dessuten er det helt greit å bake med hjemme også.

Skrevet

Har du prøvd spelt? Noen tåler det bedre enn vanlig hvetemel. Det finnes noen gode spelt-rundstykker i frysedisken "Viggen", og de fleste bakere har spelt-brød, dessuten er det helt greit å bake med hjemme også.

Nei, jeg har ikke det, annet enn en og annen brødskive hjemme hos mine foreldre. Liker egentlig rug godt, så hverdagsmessig er ikke det noe stort "offer" å gi opp vanlig brød mot rugbrødet - men jeg kunne kanskje forsøkt meg på litt søt gjærbakst med spelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...