Gå til innhold

Metformin og trening

Gjest Maria

Anbefalte innlegg

Jeg trener nesten hver dag ca 1 - 1,5 timer.(spinning/sykling for det meste) Etter at jeg begynte å ta Metformin (1000mg i døgnet) merker jeg at musklene går sure eter ca 1/2 times trening. Dette er veldig ubehagelig. I tillegg blir jeg litt ør og svimmel. Spiser metformin gr. PCOS. Er det farlig å trene hardt med disse anitdiabetestablettene??

Er det noe jeg kan gjøre/spise for ikke å få disse plagene? Har ikke lyst å kutte mned på treningen som er blitt en del av "livet"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Maria.

Metformin kan virke slik at laktat (melkesyre) nivået stiger raskere enn normalt til ubehagelig nivå ved hard fysisk aktivitet. Prøv heller jevnere belastning enn det du hittil har gjort når du er påspinning-timene. Diskuter det evt. med legen som du kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...