Gjest Maria Skrevet 25. april 2001 Del Skrevet 25. april 2001 Jeg trener nesten hver dag ca 1 - 1,5 timer.(spinning/sykling for det meste) Etter at jeg begynte å ta Metformin (1000mg i døgnet) merker jeg at musklene går sure eter ca 1/2 times trening. Dette er veldig ubehagelig. I tillegg blir jeg litt ør og svimmel. Spiser metformin gr. PCOS. Er det farlig å trene hardt med disse anitdiabetestablettene?? Er det noe jeg kan gjøre/spise for ikke å få disse plagene? Har ikke lyst å kutte mned på treningen som er blitt en del av "livet".. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Maria. Metformin kan virke slik at laktat (melkesyre) nivået stiger raskere enn normalt til ubehagelig nivå ved hard fysisk aktivitet. Prøv heller jevnere belastning enn det du hittil har gjort når du er påspinning-timene. Diskuter det evt. med legen som du kjenner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.