Gå til innhold

Fri fra jobben for å gå til psykolog?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva vil sjefen tro?

Synes det er vanskelig å skulle fortelle sjefen at man går til psykolog. Har en mellomlederstilling, og er selvfølgelig redd for at dette skal ødelegge videre karriere planer. Har henvisning, og følger behov for å kunne bedre enkelte ting i livet mitt, men må jo da ha fri på dagtid. Ser på en måte mer på det som selvutvikling. Problemene har mer å gjøre med fritid og fortid, enn yrkesliv.

Legen så også at jeg kunne bli sykemeldt for å gå til behandling, men jeg synes det krever litt forklaring til leder det og.

Hva når man søker andre jobber senere, kan dette bli sagt under referanser, eller har man taushetsplikt som leder om dette?

Hvordan har andre løst det, noen tips? Og eventuelt hvordan har lederen din reagert?

Fortsetter under...

Kan det være et alternativ å betale behandlingen fullt ut selv? I såfall kan du kontakte psykologer uten driftsavtale, mange av disse har timeavtaler også på kveldstid.

En annen løsning er å be om fri for å gå til fysioterapeut. Det er selvfølgelig ikke helt ærlig, men samtidig så synes jeg at man bør ha rett til å skjerme sitt privatliv i forhold til arbeidsplassen.

Gjest melmøll

Ja, det er ikke enkelt det der. Jeg fortalte kolleger at jeg gikk til fysioterapi. (det er ikke noe særlig greit hvis du har veldig omsorgsfulle kollegaer som spør og spør hvordan behandling osv...)

En ting å tenke over er at mange som har problemer med rygg og nakke kanskje hadde hatt vel så mye utbytte av psykolog som fysioterapeut. Man føler seg liksom svak fordi man går til psykolog.

Jeg tror ikke alle ledere vil se på det på den måten, H*n ser jo mer på hvordan du takler jobben. Sjefen har taushetsplikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...