Gå til innhold

ned i vekt på kort tid!!!

Gjest matrix

Anbefalte innlegg

Gjest matrix

Jeg vet det er et høyt mål men allikevel,jeg MÅ ned 2-3 kilo på en god uke,lurer på hvor mye og hvaslags treningsform jeg må bruke(kombinert med mindre mat-ikke FOR lite)???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt er avhenig av din vekt nå, og hvor godt trent du er.

For en godt trent person vil det vel nesten være nytteløst og skulle gå ned så mye, men er du overvektig burde det nok være mulig...

Uansett, prøv morgen økter! Kjør minst 3 kvarter på ergometersykkel hver morgen før frokost.

Spis også små måltider ofte, med sunn mat.

Hvis du ikke er redd for å miste muskler kan du bare senke kaloriinntaket betydlig, da kroppen fint klarer seg på en ekstremt lav-kalori diett i en ukes tid. Men da må du gjøre regning med å legge på deg disse kg igjen med engang du begynner å spise ordentlig, og det vil ikke være hovedsaklig fett du mister, men muskler.

Drikk også masse vann, ta bastu og få ut vannet av kroppen din. Bare dette vil være noen kg!

Men er det 2-3 kg fett du vil miste, da har du ett problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest matrix

Alt er avhenig av din vekt nå, og hvor godt trent du er.

For en godt trent person vil det vel nesten være nytteløst og skulle gå ned så mye, men er du overvektig burde det nok være mulig...

Uansett, prøv morgen økter! Kjør minst 3 kvarter på ergometersykkel hver morgen før frokost.

Spis også små måltider ofte, med sunn mat.

Hvis du ikke er redd for å miste muskler kan du bare senke kaloriinntaket betydlig, da kroppen fint klarer seg på en ekstremt lav-kalori diett i en ukes tid. Men da må du gjøre regning med å legge på deg disse kg igjen med engang du begynner å spise ordentlig, og det vil ikke være hovedsaklig fett du mister, men muskler.

Drikk også masse vann, ta bastu og få ut vannet av kroppen din. Bare dette vil være noen kg!

Men er det 2-3 kg fett du vil miste, da har du ett problem...

Jeg er vel ikke akkurat overvektig,det er bare at jeg har gått opp en ca 2-3kilo siden påske.Fra ca 48kg til ca 50...(er 163 cm høy).

Takk for svaret,skal prøve det der med morgentrim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel ikke akkurat overvektig,det er bare at jeg har gått opp en ca 2-3kilo siden påske.Fra ca 48kg til ca 50...(er 163 cm høy).

Takk for svaret,skal prøve det der med morgentrim.

Men hvis grunnen til at du skal ned så fort er at du har gått opp noen kg i påska, hva er vitsen med å bare bruke en uke på å gå ned i vekt?

Dersom du heller passer kosholdet, spiser NOK mat og trener (morgentrening er meget bra iforhold til fettforbrenning) så bør du fint kunne få av noen kg fett uten å ty til drastiske greier som veldig lav kcal diett osv...

Dessuten 48 kg høres svært lite ut iforhold til høyden din, så du bør være forsiktig og ikke finne på noe tull som ikke å spise nok osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest matrix

Men hvis grunnen til at du skal ned så fort er at du har gått opp noen kg i påska, hva er vitsen med å bare bruke en uke på å gå ned i vekt?

Dersom du heller passer kosholdet, spiser NOK mat og trener (morgentrening er meget bra iforhold til fettforbrenning) så bør du fint kunne få av noen kg fett uten å ty til drastiske greier som veldig lav kcal diett osv...

Dessuten 48 kg høres svært lite ut iforhold til høyden din, så du bør være forsiktig og ikke finne på noe tull som ikke å spise nok osv...

Ja det er kanskje litt lite,har slanket meg en del før påsken også,men så gikk jeg litt opp igjen,og av litt kompliserte grunner så vil jeg "ha bort" de få kiloene til om ca. en uke..

Men igjen,takk for tipset om å trene om morgenen.Forresten,vet du om det er smartest for forbrenningens skyld å spise frokost før eller etter trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kanskje litt lite,har slanket meg en del før påsken også,men så gikk jeg litt opp igjen,og av litt kompliserte grunner så vil jeg "ha bort" de få kiloene til om ca. en uke..

Men igjen,takk for tipset om å trene om morgenen.Forresten,vet du om det er smartest for forbrenningens skyld å spise frokost før eller etter trening?

Helt klart før trening, hvis ikke går hele poenget med morgentrening bort!

Ved å trene før frokost når kroppen ikke har noe energi til disposisjon, så vil du begynne å brenne fett umiddelbart!

Vanligvis tar det 30-60 min med trening før kroppen i det hele tatt går løs på fettlagrene når du trener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved å trene før frokost når kroppen ikke har noe energi til disposisjon, så vil du begynne å brenne fett umiddelbart!

Vanligvis tar det 30-60 min med trening før kroppen i det hele tatt går løs på fettlagrene når du trener!

Takk for tipset-begynner i morgen tidlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, du mener altså frokost ETTER trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset-begynner i morgen tidlig:-)

Jeg skrev selvsagt litt feil her....

Det er treningen som skal være FØR frokost, ikke frokosten som skal være før trening!

Bare så det er sagt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest masimba

Jeg skrev selvsagt litt feil her....

Det er treningen som skal være FØR frokost, ikke frokosten som skal være før trening!

Bare så det er sagt! :)

Hei!

For det første er jeg enig i vedkommende som sa at det er dumt å prøve å ta av 2-3 kg på en uke. Eneste grunn til å gjøre det bør være hvis du driver idrett og skal konkurrere i en spesiell vektklasse. Forøvrig er det det samme når du spiser og når du trener. Men best er det å trene 2-3 timer etter måltid, for da har man høyere glykogenlagre i kroppen, og kan holde en høyere intensitet i treninga (altså forbrenne mer energi). Maksimal fettforbrenning har man ved 50-55% intensitet (puls), men da benytter man i mindre grad glykogenlagrene i kroppen (altså de forblir "fulle"), og ny tilført energi i form av mat blir omdannet til fett. Det er dessuten det samme hva du spiser, om det er rent fett eller havregryn, så lenge antall kJ/kcal er det samme (men spis variert!). Hvis du absolutt skal ned i vekt raskt så tren variert en-to økter om dagen, drikk masse vann, spis frukt og grønt og kornprodukter, samt litt kjøtt/egg. Forøvrig er du tynn nok! tenk heller langsiktig, og tren 3-5 ganger i uka og spis nok og sunt!! Lykke til!

-Masimba-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

For det første er jeg enig i vedkommende som sa at det er dumt å prøve å ta av 2-3 kg på en uke. Eneste grunn til å gjøre det bør være hvis du driver idrett og skal konkurrere i en spesiell vektklasse. Forøvrig er det det samme når du spiser og når du trener. Men best er det å trene 2-3 timer etter måltid, for da har man høyere glykogenlagre i kroppen, og kan holde en høyere intensitet i treninga (altså forbrenne mer energi). Maksimal fettforbrenning har man ved 50-55% intensitet (puls), men da benytter man i mindre grad glykogenlagrene i kroppen (altså de forblir "fulle"), og ny tilført energi i form av mat blir omdannet til fett. Det er dessuten det samme hva du spiser, om det er rent fett eller havregryn, så lenge antall kJ/kcal er det samme (men spis variert!). Hvis du absolutt skal ned i vekt raskt så tren variert en-to økter om dagen, drikk masse vann, spis frukt og grønt og kornprodukter, samt litt kjøtt/egg. Forøvrig er du tynn nok! tenk heller langsiktig, og tren 3-5 ganger i uka og spis nok og sunt!! Lykke til!

-Masimba-

Med all respekt så må jeg spørre hvor du har hørt det her?

Du skriver så mye bullshit i innlegget ditt over at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne, så jeg velger å ikke kommentere det yttligere å satser på at det er svært få her, om noen som hører på noe av det du sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjöp en näringstabell. Spis 70% karbohydrater med så lavt glykemisk index som mulig. 15 prosent mettede fettsyrer (fisk, tran, omega 3 kapsler etc) og 15% höyverdig protein.

Tren om morgenen 45 - 90 min för frokost med sykling, lett jogg eller rask gange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Higgins

Med all respekt så må jeg spørre hvor du har hørt det her?

Du skriver så mye bullshit i innlegget ditt over at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne, så jeg velger å ikke kommentere det yttligere å satser på at det er svært få her, om noen som hører på noe av det du sier...

Du tok ordene rett ut av mun...eh, tastaturet mitt!

Selv om jeg hadde tenkt å formulere meg litt mer diplomatisk!;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tok ordene rett ut av mun...eh, tastaturet mitt!

Selv om jeg hadde tenkt å formulere meg litt mer diplomatisk!;-)

Hehe burde vel gjort det jeg også kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest matrix/mania

Hehe burde vel gjort det jeg også kanskje :)

Uansett-jogging om morgenen er herlig!Har nettopp vært ute nå,i går var jeg opp klokka seks.Utrolig så mye mer energi man har om morgenen,og det er nok derfor jeg har gått opp litt(vet ikke sikkert om jeg har gått opp så mye som to kilo heller)fordi jeg ikke har orket å trene så mye som jeg pleier.

Hilsen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

2-3 kilo på en uke er ikke å anbefale. Toppen 1,5 kg. vil være fett, resten vil være vann, matvekt og div. annet.

Slanking bør skje sakte og jevnt over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...