Gjest Flaue meg! Skrevet 26. april 2001 Skrevet 26. april 2001 Jeg fikk sheriproct av legen min for noe han trodde var hemoride - i alle fall klør det noe aldeles forferdelig! Jeg fikk stikkpillekur (3xdag 1 uke, 2xdag 1 uke, 1xdag 1 uke) + salve. Nå er kuren over og det klør fortsatt. Er det farlig å fortsette å bruke salven for å dempe kløen fremover? I så fall - hva kan jeg bruke i stedet? Jeg kan dessverre ikke gå til legen fordi legen har sluttet og det kommer ikke ny lege på det legesenteret før til sommeren. Det er ekstrem legemangel i kommunen og ingen andre legekontorer vil ta meg inn siden det ikke er "akutt". Et legekontor ville til nød skrive ut allergimedisinresept - uten å gi meg time. (Er det lov??) Håper på svar! 0 Siter
Gjest gruff Skrevet 28. april 2001 Skrevet 28. april 2001 Hei. Ja, det kan jeg skrive under på at den kløen er noe "dritt"...Kjøp Hydrokortisonsalve (reseptfritt) på apoteket. Jeg smurte en gang, og etter måneder med plager var de vekk! Men husk det må være salve og ikke krem. 0 Siter
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 29. april 2001 Skrevet 29. april 2001 Allergimedisin får du også kjøpt i minstepakninger uten resept. Kan det vere småmark du har? Søk på småmark på søkesida vår og les det som står der. Produsenten anbefaler ikke å bruke Scheriproct mer enn 4 uker sammenhengende på grunn av fare for at kortisoninnholdet kan gi tynne og dårlige slimhinner og hun i endetarmsområdet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.