Gå til innhold

Sheriproct-spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Flaue meg!
Skrevet

Jeg fikk sheriproct av legen min for noe han trodde var hemoride - i alle fall klør det noe aldeles forferdelig! Jeg fikk stikkpillekur (3xdag 1 uke, 2xdag 1 uke, 1xdag 1 uke) + salve. Nå er kuren over og det klør fortsatt.

Er det farlig å fortsette å bruke salven for å dempe kløen fremover? I så fall - hva kan jeg bruke i stedet?

Jeg kan dessverre ikke gå til legen fordi legen har sluttet og det kommer ikke ny lege på det legesenteret før til sommeren. Det er ekstrem legemangel i kommunen og ingen andre legekontorer vil ta meg inn siden det ikke er "akutt". Et legekontor ville til nød skrive ut allergimedisinresept - uten å gi meg time. (Er det lov??)

Håper på svar!

Skrevet

Hei.

Ja, det kan jeg skrive under på at den kløen er noe "dritt"...Kjøp Hydrokortisonsalve (reseptfritt) på apoteket. Jeg smurte en gang, og etter måneder med plager var de vekk! Men husk det må være salve og ikke krem.

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi
Skrevet

Allergimedisin får du også kjøpt i minstepakninger uten resept.

Kan det vere småmark du har? Søk på småmark på søkesida vår og les det som står der.

Produsenten anbefaler ikke å bruke Scheriproct mer enn 4 uker sammenhengende på grunn av fare for at kortisoninnholdet kan gi tynne og dårlige slimhinner og hun i endetarmsområdet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...