zxcvb Skrevet 27. april 2001 Del Skrevet 27. april 2001 Grunnet vedvarende hodepine manipulerer min kiropraktor låsninger i nakke/rygg. Jeg har låsninger mellom C3-C4 og mellom C6-C7. Hva er egentlig en låsning? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskeldamen Skrevet 27. april 2001 Del Skrevet 27. april 2001 Spør kiropraktoren, han/hun tar gruelig godt betalt for de to minuttene han bruker til å knekke deg, må jammen ta tid til å vise/forklare hva han mener!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naprapat Skrevet 27. april 2001 Del Skrevet 27. april 2001 Spør kiropraktoren, han/hun tar gruelig godt betalt for de to minuttene han bruker til å knekke deg, må jammen ta tid til å vise/forklare hva han mener!!!!! Det finnes flere ulike teorier hva som er en låsning. Og det er ikke noen av de som verken er bevist eller motbevist... I alle ledd i ryggraden finnes det en leddkapsel. En teori er at en del av denne kapselens indre masse kan komme i klem mellom leddspaltene. Dette gir et ökt drag i kapselen og smerte både lokalt og ut til de områdene som innerveres av den nerven som går ut mellom virvlene. En manipulasjon frigjör denne innklemte delen av leddkapslen. Andre teorier går ut på at det er korte muskler som går fester mellom virvlene som kan väre anstrengt/ forkortet. Dette gir inskrenkt bevegelse og påvirkning av nerven mellom virvlene. Manipulasjonen gir enten en rask strekk eller forkortning av muskelen som forhåpentliogvir utgår til normal lengde. Om du lurer på hvorfor din kiropraktor manipulerer der han gjör; er dette delvis pga at det finnes "låsninger" der, og eller at din hodepine kommer fra muskler som innerveres fra de ulike nivåene. NB! En låsning kan oppfattes som om virvlene haker seg opp nesten som om de går ut av ledd. Dette er ikke tilfelle. En låsning betyr egentlig at man har nedsatt bevegelsesfunksjon mellom to virvler som kan gi ulike smertetilstand lokalt eller ut til nervens innerveringsområde. Så er det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 28. april 2001 Del Skrevet 28. april 2001 Hei, jeg kan dessverre ikke fortelle deg hva en låsning er for noe. Jeg har aldri hatt det og har heller aldri vært bort i noen som har det. Alle utøvere som jeg har behandlet og veiledet som har hatt låsninger og vært hos kiropraktor (jeg har kun hørt om låsinger i forbindelse med uttallelser fra kiropraktorer), har hatt belastningsrelaterte smerter, eller smertetilstander som har løst seg av seg selv. Jeg skal ikke si noe hverken for eller i mot, men vil si at dersom du føler at behandlingen hjelper, så er det ingen grunn til å tvile på at du blir bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naprapat Skrevet 3. mai 2001 Del Skrevet 3. mai 2001 Hei, jeg kan dessverre ikke fortelle deg hva en låsning er for noe. Jeg har aldri hatt det og har heller aldri vært bort i noen som har det. Alle utøvere som jeg har behandlet og veiledet som har hatt låsninger og vært hos kiropraktor (jeg har kun hørt om låsinger i forbindelse med uttallelser fra kiropraktorer), har hatt belastningsrelaterte smerter, eller smertetilstander som har løst seg av seg selv. Jeg skal ikke si noe hverken for eller i mot, men vil si at dersom du føler at behandlingen hjelper, så er det ingen grunn til å tvile på at du blir bedre. Hei John Gunnar... Jeg setter en kald sommerpils på at du en eller annen gang har hatt en låsning. "Alle" har det, men ikke har en låsning som gir smerter.. Låsning er ett forferdelig ord egentlig. Segmentell- bevegelsesdysfunksjon er mye bedre. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 9. mai 2001 Del Skrevet 9. mai 2001 Hei John Gunnar... Jeg setter en kald sommerpils på at du en eller annen gang har hatt en låsning. "Alle" har det, men ikke har en låsning som gir smerter.. Låsning er ett forferdelig ord egentlig. Segmentell- bevegelsesdysfunksjon er mye bedre. :-) Hei, det har smelt både her og der. Men disse låsningene som vedvarer over tid og som må masseres og klemems på, de har jeg lite kjennskap til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.