Gå til innhold

Religion = psykisk lidelse?

Gjest skald av Satans sol

Anbefalte innlegg

Gjest skald av Satans sol

Jeg har ofte tenkt, slik at en kristen som ber inne i seg, og tror gud hører det. Han er jo på en måte paranoid? Det er jo som en person tror hans tanker blir avlyttet?

Jesus og Muhammed var sikkert gale de og. For ikke snakke om Moses, Job osv.

Jeg tror religiøsiteten, er en mild form for mental lidelse. Mennesker er forskjellige, og mange følger tvangsmessig religionen, mens andre blir ledere, profeter osv. Religion er psykiatri. Min mening iallefall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259532-religion-psykisk-lidelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nhd sa noe rimelig morsomt om det der.

at det ikke vrangforestillinger hvis mange nok tror på det.

hehe

det er irasjonelt kanskje.OG religion kan bli brukt til mye fælt ,Kriger,eller folk blir psykisk syke av det,eller irasjonelle.Men mange får positive opplevelser av å ha religionen i sitt liv og da gjør det vel ingen ting?

Greia er vel om det gir nedsatt lykke eller psykisk velvære. Om det å tro på julenissen gjør meg lykkeligere er det så himla nøye da?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...