Gå til innhold

Jeg trenger ikke sove.

Anbefalte innlegg

Så derfor sitter jeg her natt etter natt mens resten av familien snorker i vei. Det er er fryktelig kjedlige greier. Hvor lenge kan man gå uten å sove? Jeg sover gjerne to timer i løpet av døgnet. Ca en halv time i gangen. Føler meg helt fin.

Blir så filosofisk sånn på natta. Alt blir så klart liksom. Som om at man skjønner alt. Tankene er klarere. Sansene er åpnere.

Noen som vil danse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259533-jeg-trenger-ikke-sove/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten tilstrekkelig søvn over tid (dager, noen få uker) kan man bli psykotisk.

Hva som er tilstrekkelig er vel noe individuelt, men jeg tror et slags minimum må være 4-5 timer, før det går ut over yte-evne i hverdagen. Evnen til å tenke klart, huske ting, reagere normalt, lære nye ting osv.

siden natt til fredag sånn omtrent. går litt i surr.

Selvopplevelse:

En manisk periode med høy aktivitet og lite søvn, kulminerte i 3 døgn helt uten søvn. Vanlige sovemedisiner virket ikke i det hele tatt. Det endte med total fysisk kollaps.

Dvs. først en følelse av generel slitenhet. Deretter problemer med å holde meg stående på bena. Til slutt krabbet jeg i senga, og var så svak, at jeg fikk problemer med å trekke pusten. Ytterst ubehagelig. Etter å ha ligget å gispet etter luft noen minutter, sovnet jeg endelig (eller besvimte, er ikke helt sikker).

Problemet løste seg senere med tyngre medikasjon.

I f.eks en mani føler man gjerne ikke behov for søvn.

Først når manien behandles,

eller brenner ut av seg selv,

vil man merke hva lite søvn

har gjort med kropp og sjel.

Jeg leste forøvrig nylig om en mannsperson i Asia, som visstnok ikke har sovet på flere år. En slags medisinsk sensasjon.

3-4 dager var mer en nok for meg ihvertfall..:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...