Gå til innhold

Tunell, tak og ras

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå e de sånn at man kan skrive akurat som man vill:-)

Pøh! :-)

Med hilsen

Deres ærbødigst

Skrevet

Jeg skulle ønske de ville goskjenne "Penal" jeg :) liker IKKE at det skal skrives med to n'er.

Penn skrives med to n.

Skrevet

Jeg hadde et helvete med en gjeng nå ang ordet sørvis.

De mente det så useriøst ut.

Det har vært skrevet slik siden 1963 var det vel. Service kom i 1890-åra. Sammen med f eks "charmant".

Målet i 1960-åra var vel å få vekk alle c'ene. Lyder og skrivemåte stemte ikke.

Husker jeg ikke feil er vel "sørvis" ett rimelig nytt ord? Mener å huske at det ble tillatt rundt 1990 eller etter det?

Jeg bruker service uansett. Er så vant til det at å endre til sørvis faller meg unaturlig.

Skrevet

Husker jeg ikke feil er vel "sørvis" ett rimelig nytt ord? Mener å huske at det ble tillatt rundt 1990 eller etter det?

Jeg bruker service uansett. Er så vant til det at å endre til sørvis faller meg unaturlig.

Vi sliter enda med å uttale flersifrede tall i "riktig" rekkefølge.

Jeg klarer ikke skrive ned et telefonnummer som uttales treogtjue seksogfemti treogførti sjuogtredve.

Den gangen det ble innført, så var det åpen krig.

Skrevet

Men hva er da et "al"? :)

Noe du har alt opp?

Unger?

Vellykkede al = snille barn :-)

Skrevet

Vi sliter enda med å uttale flersifrede tall i "riktig" rekkefølge.

Jeg klarer ikke skrive ned et telefonnummer som uttales treogtjue seksogfemti treogførti sjuogtredve.

Den gangen det ble innført, så var det åpen krig.

Litt rart å tenke på...når jeg skal si en enkel sum som 25 kan jeg godt si femogtyve. Men når jeg skal gi fra meg et telefonnummer snur jeg tallene riktig vei.

Skrevet

Men hva er da et "al"? :)

"et al" betyr "med flere".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Litt rart å tenke på...når jeg skal si en enkel sum som 25 kan jeg godt si femogtyve. Men når jeg skal gi fra meg et telefonnummer snur jeg tallene riktig vei.

Samme her noen ganger. Men når jeg vet de skal skrive det ned, så vet jeg fra meg selv at det er lettere med titallet først.

Skrevet

Tunnelen er IkKE sikret godt nok. Geoteknisk sier jo det nå, og jeg tror mer på hva de mener, enn hva Vegvesenet påstår.

Skrevet

Tunnelen er IkKE sikret godt nok. Geoteknisk sier jo det nå, og jeg tror mer på hva de mener, enn hva Vegvesenet påstår.

Het riktig det du sier, Gemini. Denne tunnelen var ikke godt nok sikret. Men med tanke på hvor mange tunneler det er i Norge, og hvor få skader som skjer, anser jeg tunneler som meget trygge.

Skrevet

Het riktig det du sier, Gemini. Denne tunnelen var ikke godt nok sikret. Men med tanke på hvor mange tunneler det er i Norge, og hvor få skader som skjer, anser jeg tunneler som meget trygge.

Det er klart. Men med tanke på Oslofjordtunnelen og denne som nå raste, så er det to stygge saker innen et veldig begrenset geografisk område, nær der jeg bor, og steder hvor trafikkmengden er svært høy, det samme med farten på begge veier. Nye tunneler er det også, og man skulle jo tro at det som bare har stått oppe noen få år skulle være mer solid.

Så de burde vel strengt tatt sjekket, dobbeltsjekket og gjerne trippelsjekket for å være mer sikre på at dette var trygge veistrekninger å ferdes på.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg skulle ønske de ville goskjenne "Penal" jeg :) liker IKKE at det skal skrives med to n'er.

"goskjenne"? *fnise*

Caloni Makaroni
Skrevet

D og S ligger rett ved hverandre.

Jada, men det så litt festlig ut fordet :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...