Gå til innhold

Zypreza og drypp nhd

Anbefalte innlegg

Gjest zyprexaa
Skrevet

leste pakingsvedlegget på zyprexa.Sklulle kikke etter om detvarvanlig med forstoppelse!! Det kunne jeg, og fortsatte å lese nedover og ble sjokkert! -Kan en virkelig få drypp av det??

og så sto det at man ikke skulle bruke dersom man har hatt ett lite drypp. Jeg og mange med meg har hatt masse rare hodegreier og ilebefinnender som kan ligne et lite drypp. Så vet jo ikke hva alt det er. Hadde sist et slikt "ilebefinnede" like før jul. Kanskje jeg har hatt ett lite drypp.Vet jo ikke. Ingen spurte meg om dette da jeg fikk zyprexa. Kan det være farlig med zyprexa altså, og er det dose betont? Bruker minstedose.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kom noen rapporter for vel et år siden om mulige nye drypp hos eldre pasienter som haddde hatt drypp før og som fikk noen av de nye antipsykotika. Så vidt jeg vet er dette så sjelden at det f.esk ikke er rapportert i Norge. Men det har ført til forsiktighet i bruken av disse midlene til personer over 70 år som har en sikker sykehistorie på drypp/TIA.

Jeg vil sterkt advare mot å tolke det slik at ethvert "illebefinnende" er et drypp, like lite som at enhver hodepine må sees på som tegn på hjernesvulst.

Gjest zyprexaa
Skrevet

Det kom noen rapporter for vel et år siden om mulige nye drypp hos eldre pasienter som haddde hatt drypp før og som fikk noen av de nye antipsykotika. Så vidt jeg vet er dette så sjelden at det f.esk ikke er rapportert i Norge. Men det har ført til forsiktighet i bruken av disse midlene til personer over 70 år som har en sikker sykehistorie på drypp/TIA.

Jeg vil sterkt advare mot å tolke det slik at ethvert "illebefinnende" er et drypp, like lite som at enhver hodepine må sees på som tegn på hjernesvulst.

en blir jo redd da, når en liksom forsvinner i svimmelhet, og er i ferd med å besvime, føles iallefall slik.

Men når armer å bein og tale funker, håper jeg det er et tegn på "et angstanfall". Kan jeg trøste meg med det NHD.??

Hadde noen uten en angsthistorie fått et slikt andfall tror jeg med sikkerhet at sykehuset for sjekk hadde vært neste stopp. Så hvor går engentlig grensen? for oss med angst. Når er det alvor og når er det angst??

Nå er min angstanfall-historie relativt ny, så har ikke vandt meg til dette ennå. Blir livredd...

Skrevet

en blir jo redd da, når en liksom forsvinner i svimmelhet, og er i ferd med å besvime, føles iallefall slik.

Men når armer å bein og tale funker, håper jeg det er et tegn på "et angstanfall". Kan jeg trøste meg med det NHD.??

Hadde noen uten en angsthistorie fått et slikt andfall tror jeg med sikkerhet at sykehuset for sjekk hadde vært neste stopp. Så hvor går engentlig grensen? for oss med angst. Når er det alvor og når er det angst??

Nå er min angstanfall-historie relativt ny, så har ikke vandt meg til dette ennå. Blir livredd...

Angst er en selvforstærkende følelse. Jo mere mann leter etter bekreftelse på at man ikke er egenltlig syk, jo mere nærvøs blir mann. Jeg har som deg slitt med hypokondri i mange år. Og jeg har innbilt meg masse rare sykdommer, mitt råd til deg er å styre unna legebøker o.l. Og nøye deg med å sjekke helsen mere enn et par ganger i året. Angst kan føre til mye. Selv lurte jeg på om jeg hadde epilepsi, fordi jeg når jeg kjørte bil, får sånn uvirkelighetsfølelse. Og påfølgende sterk angst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...