Gjest romjulsspørsmål Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Hei! Jeg er en skilt kvinne med tre voksne barn. Mens jeg var gift, fikk jeg lite tilbakemelding på ting jeg gjorde. På det viset ble det viktig å få tilbakemeld på god jobb på jobben min osv. Jeg ble etterhvert aktiv på flere områder i samfunnet og fikk se resultater av ting jeg gjorde. Jeg greide kanskje ikke slutte mens leken var god som det heter, og begynte å studere i tilegg til jobb og det andre. Jeg fikk et infarkt, og fikk derved en advarsel. Men, når dette med valgte studier kompenserer f eks det å få tilbakemelding på at man duger til noe ( for egen del- ikke hva andre mener- det er sekundært), men jeg innser jeg likevel ikke burde.Jeg har hatt et par forhold etter jeg ble skilt som var bra for meg, men som ble slutt pga avstander, og da vet jeg at studiene også kompenserer for ensomhet. Jeg finner ikke noen heller, og tør ikke brenne meg flere ganger, noe med å miste ansikt også det overfor mine barn. Er til tider så sliten fordi jeg ikke får nok hvile mellom slagene. Sover som en stein om nettene, så er alltid uthvilt på morgenen, ett minutt på puten så sover jeg. Prøvde med ginseng i høst og synes det hjalp litt, men døgnet hadde likevel bare 24 timer. Er klar over at den energi jeg bruker ikke blir erstattet, men hva gjør jeg? Er det mulig å ta på seg for mye slik at man kommer i samme energiutakt som manier, at det i sum blir samme forstyrrelse mentalt? Vil det utløse også depresjon etterpå, - noe slik i vente på meg? Kan man ikke skille eller ikke mellom for mange valgte oppgaver over lang tid og spontane oppturer som manier er? Jeg har aldri hatt det så vidt jeg selv vet,gått til psykolog eller fått medisin for psyken min. Men, akkurat nå føler jeg at energien er på bristepunktet, høy puls jeg kjenner oppi halsen osv. Går på blodtrykksmedisin, og har lært å kople av litt også, men i hodet er alt det ugjorte likevel. Oppgaver ved studiet osv. Veldig takknemlig for svar. Ble halvt sykmeldt pga akutt stress en uke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259674-til-nhd-utbrent-eller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Kanskje like gjerne utslitt. Om du ikke greier det selv, må du søke hjelp for å få balanse mellom lading og tapping av dine batterier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259674-til-nhd-utbrent-eller/#findComment-2070674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Tror problemet ditt er at du ikke er glad i deg selv og at du derfor ikke har grenser for hvor mye du skal utrette for andre. Bli mer egoist! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259674-til-nhd-utbrent-eller/#findComment-2071934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.