Gå til innhold

Diagnose, privat psykiater?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå gått litt grundig til verks og jeg er ganske sikker på at jeg har funnet ut av hva som feiler meg. Men jeg er veldig interessert i å få satt en ordentlig diagnose og oppfølging av psykolog. Det tilbuet jeg har fått via fastlegen er samtale terapi hos psykiatrisk sykepleier. Hva slags funksjon har denne personen bortsett fra å lytte? Jeg mener selv at jeg er Bipolar 1, har PTSD og jeg har veldig mange symptomer på flere personlighetsforstyrrelser, spesielt den antisosiale og borderline. I tillegg dissossierer jeg mye og driver med selvskading. Og så fikk jeg en 45 min samtale med en psykiater hvor jeg fikk flere piller og ferdig med det. Men noen diagnose eller tester eller noe sånt var visst ikke aktuelt. Jeg vil veldig gjerne finne ut av om dette er riktig og så prøve å komme meg videre. Kan jeg få gjort dette hos en privat psykolog/psykiater? Hva er best? Eller burde jeg be om å få en ny henvining hos fastlegen? Jeg har lest mye og er veldig overbevist, men det er jo selvsagt ikke nok.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259721-diagnose-privat-psykiater/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Oslo er det helt håpløst og få time innen psykiatrien, bortsett fra hvis man er alvorlig psyk og suicidal. Det er ikke engang ventelister hos psykologene fordi de allerede har så mange på vent.

Den psykiatriske medarbeideren kan ha vilke som helst utdannelse innen helse og så et kurs i psykiatri. Hun som går her er ergoterapeut. De skal heller ikke drive med noen sort terapi men hjelpe til med praktisk ting og drikke kaffe for å holde deg med selskap en halv times tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...