Gå til innhold

NHD & co: tanker som gir fysiske smerter

Anbefalte innlegg

(Tar sjansen på å poste dette her også):

Har dere det også slik? At samvær med mennesker som har gjort en vondt....ja selvom det er lenge siden, aktiverer regulære fysiske smerter?

Tross en helt grei julefeiring, opplever jeg en eksplosjon av fysiske smerter rundt om i kroppen.

Jeg har hatt overgriperen (egentlig vanskelig å bruke det uttrykket), altså den som har utsatt meg for fysiske og psykiske overgrep, nær innpå meg i juledagene.

Vi har klart å bevare en god tone, og vært høflige og beherskede.

Men hele kroppen er fullt mobilisert.

Jeg har forsøkt å ta smertestillende, men av en eller annen grunn forsvinner ikke smertene.

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259729-nhd-co-tanker-som-gir-fysiske-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er desverre slik. Sjelelig smerte setter seg også i kroppen, logisk nok. Smertestillende er ikke en løsning. Helhetlig psykoterapi, rosenterapi og samtalebehandling kan hjelpe betraktelig på dette.

Takk for svar!

Jeg går jevnlig til psykomotorisk fysioterapi, men allikevel smeller det til. Skulle så gjerne hatt et middel til å bøte på et slikt akutt tilfelle som nå.

Nei, du har rett, smertestillende gjør ikke helt susen. Merker faktisk ingen effekt av dem i det hele tatt.

Takk for svar!

Jeg går jevnlig til psykomotorisk fysioterapi, men allikevel smeller det til. Skulle så gjerne hatt et middel til å bøte på et slikt akutt tilfelle som nå.

Nei, du har rett, smertestillende gjør ikke helt susen. Merker faktisk ingen effekt av dem i det hele tatt.

Jeg kan ikke så mye om psykmotfysio. Men jeg vet at behandlingsformer som rosenterapi som sammen med samtale åpner opp for tilbakeholdte følelser, som har satt seg som spenninger i muskulaturen. hvorvidt pf gjør det har jeg ingen anelse om, men av erfaring vet jeg fysioer kan variere i dyktighetsgrad.

Jeg kan ikke så mye om psykmotfysio. Men jeg vet at behandlingsformer som rosenterapi som sammen med samtale åpner opp for tilbakeholdte følelser, som har satt seg som spenninger i muskulaturen. hvorvidt pf gjør det har jeg ingen anelse om, men av erfaring vet jeg fysioer kan variere i dyktighetsgrad.

Ja, det er nok sikkert tilfelle. Det kan være store variasjoner.

Psykomotorisk fys. innebærer både fysioterapi (på en litt speseiell måte) og samtaler.

Jeg antar at det hele er et langt lerret å bleke, og at det kanskje ikke finnes en "instant" vidunderkur.

Annonse

Ta tiden til hjelp.

Du skal vel ikke tilbringe tid sammen med denne personen når den id....... jula endelig er ferdig?

Takk nhd.

Jeg tar tiden til hjelp, og så sier jeg til meg selv at snart er det blitt "etterpå".

Benytter anledningen til å takke det for alle nyttige råd du har gitt meg i løpet av dette året.

Ønsker deg alt godt i 2007.

Med vennlig hilsen

Har opplevd noe lignende jeg også, men jeg tok et oppgjør m meg selv og bestemte meg for å forsøke å være sterk og ikke la noe eller noen bryte meg ned..

Hei, og takk for at du ville dele erfaringene dine med meg!

Godt nyttår!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...