Gå til innhold

Er mestringsfølelse viktig?

Anbefalte innlegg

Er det viktig å føle at en mestrer ting? Jeg mener, å føle det selv, ikke bare få beskjed fra andre om "dette klarte du fint". Å selv oppleve at en har fått til noe? Er det en viktig del av behandling/veien mot en god psykisk helse og et velfungerende liv? Eller gjør det samme nytten at andre mener du får til ting?

Jeg får på en måte aldri muligheten til å oppleve mestring, når andre mener jeg får til noe er det tid for å gå videre. Det ender med at jeg går på nederlag etter nederlag, aldri får jeg oppleve at jeg faktisk får til noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259798-er-mestringsf%C3%B8lelse-viktig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, absolutt. Det er uhyre viktig å føle at du selv klarer/mestrer noe, det gir en god selvfølelse å kjenne at du faktisk behersker noe. (Jeg snakker ikke om å dekke hungersnøden, men noe så enkelt som å lage en herlig moussaka kan faktisk gi en herlig følelse. Banalt sagt men du skjønner poenget).

Hei, tror jeg skjønner hva du mener. Har ikke dette noe m selvtillit å gjøre..?

Jeg mener d er svært viktig å føle at man mestrer ting i hverdagen. Hvis andre sier d til deg,- at dette klarer du - uten at du gjør d, så er d ikke rart at du får d ene nederlaget etter d andre. Mener nå jeg da:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...