Gå til innhold

Kjedsomhet, hva kan det komme av

Anbefalte innlegg

Hei,

I den siste tiden virker det som om jeg har fått en økende følelse av kjedsomhet. Nesten alt blir kjedelig. Det blir nesten som om livet bare går ut på å vente på neste måltid. I sin ytterste konsekvens å vente på døden. Ganske frustrerende at alt virker meningsløst. Tom. slike ting som å se på film. Noen som har noen ide om hva det kan komme av og ikke minst hva jeg kan gjøre med det?

Jeg bruker Anafranil og Fluanxol mot tvangstanker og engstelse. Kan dette være en bivirkning på noen av disse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259902-kjedsomhet-hva-kan-det-komme-av/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har lurt på det selv, da jeg fordiden mottar trygd og ikke gjør noe fast på dagtid, på den annen side har jeg jo gjordt det før også uten å føle meg fortapt i kjedsomhet.

Det jeg tenker da er at kjedsomheten er et tegn på at du begynner å bli bedre, er klar for større utfordringer. Er det noe du har lyst til å gjøre, men som har virket litt for vanskelig? Kanskje dette er tiden for å prøve.

Selv om du får trygd går det an å ha faste gjøremål på dagtid. Jeg vet jo ikke hvordan dagene dine ser ut nå, men noen rutiner kan du jo lage deg selv. Hva med å gå en tur hver dag? Lage middag hver dag? Gå på biblioteket? Det skal også være et psykiatrisk dagsenter i alle kommuner, kanskje du skulle undersøke om det er noe for deg?

Det jeg tenker da er at kjedsomheten er et tegn på at du begynner å bli bedre, er klar for større utfordringer. Er det noe du har lyst til å gjøre, men som har virket litt for vanskelig? Kanskje dette er tiden for å prøve.

Selv om du får trygd går det an å ha faste gjøremål på dagtid. Jeg vet jo ikke hvordan dagene dine ser ut nå, men noen rutiner kan du jo lage deg selv. Hva med å gå en tur hver dag? Lage middag hver dag? Gå på biblioteket? Det skal også være et psykiatrisk dagsenter i alle kommuner, kanskje du skulle undersøke om det er noe for deg?

Det er mye jeg vil, men ikke tør. Bruker det kommunale dagsenteret, men det blir kjedelig i lengden. Dessuten så prater jeg minimalt med folk der:/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...