Gjest Erikz Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hei Har skrevet en del innlegg her tidligere, men i påvente av faglig hjelp så er det godt å få skrevet ned noen tanker her ; Mine psykiske problemer startet våren 2005 med et panikkanfall, etter en stressende tid på skolen og påfølgende ferie. Etter jeg startet med a.d. kom livet mitt i balanse høsten 2005. Depresjonen ble så og si borte, og angsten satt under kontroll. Alikevel har jeg, spesielt de siste 7-8 mnd fått flere "tilbakefall". Disse arter seg som oftest slik: Jeg kan f.eks se et program på tv, eller bare ligge i senga og tenke på hva som helst. Plutselig føler jeg at tankene blir vonde, jeg får vondt inni meg og alt kan plutselig føles veldig ekkelt//trist. Alle gjøremål blir virkende veldig vanskelig og det er som å falle ned i et sort hull sånn plutselig. Dette skremmer meg fryktelig. I tillegg sliter jeg en del med pusten og andre "vanlige" angstproblemer ved siden av. Men den depressive delen er helt klart verst. Jeg lurer veldig på hva som forårsaker disse tankene/episodene. Tar ofte veldig lang tid å komme over disse, og det er veldig tøft å jobbe med. Er dette en slags angst for angsten, som skaper depressive reaksjoner ? Jobber terapauter systematisk med å endre slike tankemønstre?? Som noen har skrevet her virker det ikke som det eksisterer en pille som bare fjerner slike tanker, siden jeg går på 20 mg cipralex nå. Mvh Erik 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259906-angst-med-depressive-reaksjoner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Der finnes en behandlingsform som heter kognitiv terapi, den tar for seg/kartlegger slike tanker du beskriver. Ofte tar det tid å finne "nøkkelen"/årsaken til at disse tankene kommer, men det kan være verdt det. Depresjon og angst henger jo som kjent godt sammen, det ene påvirkes av det andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259906-angst-med-depressive-reaksjoner/#findComment-2073484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.