Minja Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg er diagnostisert med emosjonell ustabil pf. Har vært stabil nå siden høst/vinter 2004. Oj.. tenk at det har gått så lang tid. Fantastisk når jeg tenker på det. Hele denne perioden har jeg vært uten medikamenter, og det har vært riktig for meg. Medikamenten ble seponert etter at jeg ble gravid, og jeg er nå mamma for en herlig gutt på 2 år. Det jeg nå tenker på dreier seg om medikamenter. .. Jeg er dårlig nå, og føler jeg faller i hav av mørke. Samtidig er jeg fungerende. Jeg står opp om morgenen, er sosial, og føler fremdeles at jeg mestrer det å være mamma på en tilfredstillende måte. Det er viktig for meg å sette gutten min sine behov fremst, og jeg føler jeg evner å se hvor jeg selv er som mamma. Men, og det er dette men-et. Jeg har vært fryktelig dårlig tidligere. Hadde en innleggelse i nærere 2 år sammenhengende på lukket avdelingen - delvis tvang og delvis frivillig. Ble mye dette. Men dette er mitt blinkskudd. Jeg har tidligere ikke hatt noe effekt av medikamenter - jeg har forsøkt en drøss. Kan det hende jeg kan ha effekt nå? .. eller er det drømmetenkning. Hvor skal jeg begynne? .. jeg ønsker så sterkt å fortsette å være stabil. Men hullet er så nært - og det er lett å falle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259966-et-blinkskudd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg kan ikke svare på det du spør om vedr. medikamenter. Har bare lyst til å si at selv om du har vært veldig dårlig før, så trenger ikke den nåværende episoden bli så alvorlig eller langvarig. Du beskriver din situasjon nyansert, og det at du klarer å sette ditt barns behov i sentrum gjør meg ganske optimistisk på dine vegne:-) Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med fastlege eller psykiater, så håper jeg du bestiller en hastetime rett over nyttår. Nettopp det at du har ansvar for et lite barn gjør at du bør prioriteres i behandlingsapparatet. Lykke til ! Og har du "flaks", så har du fått en depresjon som kan behandles med medikamenter... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259966-et-blinkskudd/#findComment-2073534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minja Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg kan ikke svare på det du spør om vedr. medikamenter. Har bare lyst til å si at selv om du har vært veldig dårlig før, så trenger ikke den nåværende episoden bli så alvorlig eller langvarig. Du beskriver din situasjon nyansert, og det at du klarer å sette ditt barns behov i sentrum gjør meg ganske optimistisk på dine vegne:-) Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med fastlege eller psykiater, så håper jeg du bestiller en hastetime rett over nyttår. Nettopp det at du har ansvar for et lite barn gjør at du bør prioriteres i behandlingsapparatet. Lykke til ! Og har du "flaks", så har du fått en depresjon som kan behandles med medikamenter... Takker for ditt svar. Det setter jeg pris på. Ja, tenker jeg tar meg en tur til fastlegen. Jeg blir vel ikke så mye klokere, men det er nok en ide å lufte tankene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259966-et-blinkskudd/#findComment-2073916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.