Gå til innhold

Boka - "Jeg velger å leve"

Anbefalte innlegg

Gjest jeg velger å leve!

Jeg har nettopp lest denne boka, som er skrevet av belgiske Sabine Dardenne. Fangen til Marc Dutroux (Udyret fra Belgia) gjennom 80 dager.

Denne saken har jo vært oppe i media x antall ganger, en grusom historie.

Det jeg vil frem til er at denne jenta (var 12 år da hun ble tatt til fange, er nå 22) ALDRI i ettertid har vært i samtale med en psykolog/psykiater! Etter all den fysiske og psykiske mishandlingen, samt alle de grusomme voldtektene så har hun valgt å ikke prate med noen profesjonelle.

Er det å gå til psykolog litt oppskrytt? Kan man like så greit bearbeide traumer kun ved egen hjelp? Denne jenta har virkelig imponert meg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259970-boka-jeg-velger-%C3%A5-leve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

give fur the cold sholder

Står det at hun kun har bearbeidet traumene ved egen hjelp?. Hvis hun har venner og familie som fungerer bra som samtalepartnere så er er kanskje vitsen med å oppsøke noen profesjonelle borte?.

Slik jeg husker det så pratet hun ikke med noen om det, hun ville komme seg videre i livet - og ikke dvele ved det som hadde skjedd.

Hun hadde ikke et nært forhold til moren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...