Gå til innhold

zyprexa - seponering

Anbefalte innlegg

Gjest ekstremt var

Jeg går på minste dose zyprexa, og er extreeeemt var for medisiner. Fikk zyprexa som stasbiliserende for en kraftig depresjon. Den virket men jeg legger på meg og vil gjerne slutte med den. Har prøvd å trappe ned flere ganger, men har reagert med økt deprejson. Trappet rett før jul ned mot en kvart 5mg over flere dager, og fikk etter noen dager et voldsomt svimmelhetsanfall som varte lenge. Var veldig svimmel inntil jeg gikk opp på dosen igjen??? Kan dette ha noe med zyprexa nedtrapping å gjøre.

Eller var det et panikkafall??

Noen som har oppklevd at det er vanskelig å slutte på zyprexa. Skulle jo normalt ikke være det?? eller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259997-zyprexa-seponering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er man ekstremt var, vil jeg tro at det er det psykiske som spiller en ett puss. Det blir det samme som hypokondri, at hjernen både bevist og ubevist leter etter symptomer. Jeg har selv bråsepponert betraktelig større doser zyprexa uten å merke noen ting. Men tidligere når jeg gikk på haldol, opplevde jeg ofte bivirkninger, selv lenge etter jeg hadde sluttet. Jeg innser idag, at dette var hjernen som spilte meg et puss, altså psyken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259997-zyprexa-seponering/#findComment-2073940
Del på andre sider

Gjest ekstremt var

Er man ekstremt var, vil jeg tro at det er det psykiske som spiller en ett puss. Det blir det samme som hypokondri, at hjernen både bevist og ubevist leter etter symptomer. Jeg har selv bråsepponert betraktelig større doser zyprexa uten å merke noen ting. Men tidligere når jeg gikk på haldol, opplevde jeg ofte bivirkninger, selv lenge etter jeg hadde sluttet. Jeg innser idag, at dette var hjernen som spilte meg et puss, altså psyken.

Jamen dette med xyprexa nedtrapping var så liten at det var ikke i mine tanker. Trodde først jeg det var et angstanfall,- det kom plutselig om morgenen og dro på med intens svimmelhet og ble jo selvsagt redd. Følte jeg kom til å besvime. Så kom jeg til å tenke på at det kanskje ikke var et angstanfall men ble redd for det var et lite drypp, da det ikke ville gi seg. Lå halve dagen,og var så svimmel at jeg hadde veldig vondt for å stå opp. Men tok mot til meg midt på dagen og satte meg/lå i sofaen. Var ikke fysisk ustø, men et forferdelig ubehag i hodet. Dette varte også det to påfølgende dagene og lå mye på sofaen. Ble også innmari deppa. Moren min foreslå at jeg økte litt på zyprexa mot depresjonen. Og jeg tenkte at jeg øker til der jeg har holdt meg siden i sommer. Og da ble svimmelheten bedre. ???? Er Iallefall oppegående.. det var da jeg kom til å tenke på om det kunne ha noe med min lille nedtrapping å gjøre

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259997-zyprexa-seponering/#findComment-2074137
Del på andre sider

Gjest ekstremt var

Jeg merket ingenting.Sluttet på dagen. Orket ikke mer av de.. Jeg spiste SYKELIG mye hele tiden..Og ble jo ikke noe mindre deprimert da jeg la på meg masse kilo.. Ikke bare det men var farlig for meg.. Spiste såå enormt.

Hvor stor dose zyprexa brukte du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259997-zyprexa-seponering/#findComment-2074404
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...