Gå til innhold

8 år å bæsjer på seg.

Anbefalte innlegg

Gjest skremmende tanke

jeg er så bekymret for at noe er galt med barnet mitt.

hun kan bæsje på seg flere ganger om dagen,tisser ut flere skift med tøy også daglig.

vi har kontaktet lege ang. tissingen men til ingen nytte.

hvem kan vi kontakte?

hva kan være galt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259998-8-%C3%A5r-%C3%A5-b%C3%A6sjer-p%C3%A5-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes dere bør få en henvisning til en bareneavdeling på sykehuset.

Først må en sjekke om det finnes en somatisk årsak. Om en slik ikke finnes, bør hun henvises videre til barnepsykiatrien.

Min datter, nå 7 år, hadde sånne problemer fra hun sluttet med bleie (litt før 4 års dagen) til hun var 5 år.

Vi hadde oppfølging fra helsestasjon og legen der, og prøvde alle mulige slags skjemaer med smile fjes å sånn. Men det hjalp ikke litt en gang. (var mest problemer med avføring, men hun skvettet litt også, sannsynligvis fordi hun gikk og holdt seg.)

Så til slutt tok jeg henne med til fastlegen istedetfor helsestasjons legen, og da skal jeg si det ble fart på sakene. Jenta skulle jo snart begynne på skole, og vi ville gjerne finne ut av det før den tid.

Fastlegen sendte henvisning til sykehuset, og ikke lenge etter fikk vi innkallelse til tømming og do-trening.

Vi reiste til sykehuset, de tok de nødvendige prøver, og satte inn sonde som hun skulle få avførings middel gjennom.

Hun fikk da ca 3 liter i løpet av de 2 neste dagene, og når hun da hadde fått tømt seg helt begynte sykepleierene med do-trening. Jeg fikk ikke være med engang de første dagene.

Etter halvannen uke fikk vi reise hjem, og siden har hun ikke hatt et eneste uhell!!!!

De tok alle mulige prøver for å finne ut hvorfor hun var delvis forstoppet, men det fantes ingen medisinsk årsak. Så de konkluderte med at hun rett og slett har begynt å holde seg, det ble litt hardt, dermed vondt. Med andre ord bare kommet inn i en vond sirkel.

Hun hadde avføring hver dag, da fortrinnsvis i trusa. Det hele var rimelig frustrerende for oss alle, så vi er veldig glad det ble en årnings på det.

Her var det ikke andre symptomer på at hun var delvis forstoppet enn at hun bæsjet i trusa, sikkert derfor legen på helsestasjonen trodde det bare trengtes oppmuntrings-skjemaer å sånn...Ikke klaget hun på vondt i magen, ikke kunne de se noe rifter ved endetarms-åpningen.....

Kan det være noe sånt med frøkna di?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...