Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Deprimert?

Er en gutt på 20 år, for tre måneder siden ble det slutt med kjæresten min. Vi var sammen litt i over 1år og hadde det veldig bra det aller meste av tiden. Opplevde veldig mye sammen og vi var sett på som et perfekt par som kunne dele alt og gi mye av hverandre. Hadde selvfølgelig noen problem av og til, men aldri noen som varte lenge, og etter alle diskusjoner var alt topp igjen! Løpet av sommeren såg vi ikke så mye av hverandre, men ringte og hadde god kontakt jevnlig, når vi ikke besøkte hverandre. Dette fordi hun bor et stykke unna meg. Det gikk 5 uker der vi ikke så hverandre pga ferie etc. Dette gjorde at vi savnet hverandre kjempe mye og gledet oss veldig til å se hverandre igjen når skolen startet. Men da var det ikke lenger det samme, vi prøvde begge to, og vi hadde gode stunder og var innstilt på å prøve. Så etter en fest var det slutt, hun hadde følelser for en ny og kom med en masse unnskyldninger på hvorfor hun ikke elsket meg lenger. Jeg ble total knust og ville gjøre alt for at det skulle gå igjen, uten å lykkes..

Så to dager etterpå var hun sammen med en ny og siden har det vært ”forjævlig” å se henne med den nye og jeg har prøvd å snakke med henne, men hun blir skikkelig iskald og sint, og kommer med mange forklaringer som jeg ikke kjenner meg igjen i.

Dette er 3 måneder siden, og det har gått litt opp og ned.. men i det siste mest ned. Har mistet all lyst til å drive med idretten min (dette var vår største felles interesse) og vil aller helst lukke meg inne og ikke se folk. Sliter med deprimerende tanker hver dag og ser ingen lyspunkt. Før var jeg en gutt med masse selvtillit, venner, et midtpunkt som var likt av alle. Men føler meg nå som et vrak… Helt uten livslyst og vil egentlig bare sove bort dagen for å glemme.. Mange har prøvd å snakke med meg å få meg til fornuft, men jeg klarer ikke å høre. Føler skyldfølelse, sliter med selvtillit og går for det meste og tenker. Savner den gode kjæresten og det perfekte livet jeg en gang levde..

Har mange venner og i familien å snakke med, og har vært åpen og ærlig, men det blir ikke bedre..

Vet ikke om jeg er deprimert eller det bare er en lang kjærlighetssorg?

Hva skal jeg gjøre?

Trenger råd, for jeg vil ut av dette!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260055-deppa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...