Gå til innhold

Og slik har det gått nå...

Anbefalte innlegg

Gjest Hyllebæra
Skrevet

Rundt 21 så kom søstra mi å kastet babycallen på meg og ba meg dra til helvete opp å roe babyen (han hadde våknet og gråt). Jeg gikk opp, men klarte ikke å roe han fordi han hadde allerede grenet en stund. Jeg gikk derfor å ba søstra mi roe han siden hun er mora. Vel, etterpå så kom hun ned å sa at nå reiser hun og hun gadd ikke å komme på besøk flere ganger. Reiste hun tilbake til sin by så ville hun såfall få hjelp (les svigerforeldrene som bor 1 time unna).

Så nå holder hun på å pakke og hun har ordnet seg transport hjem. Jeg håper mora mi kan megle litt når hun kommer hjem fra jobb i kveld for det er fryktelig synd at det skal ende slik. Uansett er det sikkert bra vi kommer litt bort fra hverandre nå også. Litt dumt at jula skulle ende slik.

Skrevet

Huffda, dette høres jo ikke greit ut i det hele tatt.

Få henne til å roe seg ned, og spør henne dønn seriøst om hun syns hennes oppførsel er helt ok.

Skrevet

uffda. Jula tar det beste av oss og ammetåka resten. Be moren din om å megle. Har søster selv. Vi har kranglet mye men jeg hadde ikke altid rett. Men uansett godt nytt år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jøss, for en oppførsel.

Har søsteren din alltid vært sånn, eller har det kommet etter at hun fikk barn?

Gjest Hyllebæra
Skrevet

Jøss, for en oppførsel.

Har søsteren din alltid vært sånn, eller har det kommet etter at hun fikk barn?

Ho har alltid vært en person som tror verden snurrer rundt henne, men det har forverret seg kraftig i det siste. Mulig hun er litt mer slik mot meg siden jeg er lillesøstra. Hun er liksom den typa som kan si rett ut at hun ikke er fornøyd med julagavene.

Uansett så misstenkter jeg muligens en depresjon eller noe. For selv om hun har en særegen personlighet så er dette helt ut på viddene.

Gjest Hyllebæra
Skrevet

Huffda, dette høres jo ikke greit ut i det hele tatt.

Få henne til å roe seg ned, og spør henne dønn seriøst om hun syns hennes oppførsel er helt ok.

Tror ikke hun roer seg med det første for nå hører jeg at hun står å skjenner på faren min. Hun får bare reise i morgen så finner vi kanskje tilbake til hverandre etter hvert. Jeg er egentlig mest bekymret for babyen, men jeg nekter å tro at hun ikke tar vare på han heller.

Gjest Hyllebæra
Skrevet

uffda. Jula tar det beste av oss og ammetåka resten. Be moren din om å megle. Har søster selv. Vi har kranglet mye men jeg hadde ikke altid rett. Men uansett godt nytt år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha en god jul du også :)

Skrevet

Ho har alltid vært en person som tror verden snurrer rundt henne, men det har forverret seg kraftig i det siste. Mulig hun er litt mer slik mot meg siden jeg er lillesøstra. Hun er liksom den typa som kan si rett ut at hun ikke er fornøyd med julagavene.

Uansett så misstenkter jeg muligens en depresjon eller noe. For selv om hun har en særegen personlighet så er dette helt ut på viddene.

Utrolig kjip oppførsel er det uansett, og selvsagt skal du ikke finne deg i sånt.

Prøv å fortelle henne (eventuelt ved hjelp av mail/brev) at du er glad i henne og gjerne vil bli kjent med og passe tantebarnet ditt, men innenfor rimelighetens grenser. Og spør henne om hun er klar for å stille opp i samme grad når du får barn, for det bør hun i så fall være.

Jeg synes at det er flott og riktig av familie å stille opp med barnevakthjelp av og til, men man kan ikke kreve det - uansett. Og når søsteren din attpåtil er til stede, blir en sånn "omsorgsoverføring" helt absurd.

Vi har alltid satt pris på hjelp fra familie, men da har vi bedt pent om konkrete barnevaktavtaler, og samtidig alltid understreket at de må si ifra om det ikke passer, eller om de rett og slett ikke gidder/orker akkurat da.

Og til yngre søsken har vi litt spøkefullt nevnt at de "setter inn på konto", altså at vi selvsagt stiller opp tilbake når de får barn en gang. :o)

Gjest Hyllebæra
Skrevet

Hvor gamle er dere egentlig??

Hun er 31, jeg er 19.

Skrevet

Hun er 31, jeg er 19.

Og enda så forventer henne at du skal ta ansvaret? Hørtes ikke bra ut..

Skrevet

Det høres nesten ut som hun har et problem av noe slag...Fødselsdepresjon? Har hun en mann du kan snakke med om dette?

Jeg blir nesten litt bekymra for babyen oppi dette her...

Gjest Debra irl
Skrevet

Det høres nesten ut som hun har et problem av noe slag...Fødselsdepresjon? Har hun en mann du kan snakke med om dette?

Jeg blir nesten litt bekymra for babyen oppi dette her...

Det var det som slo meg også. Høres ut som den nybakte moren har gått på en skikkelig smell.

Skrevet

Det var det som slo meg også. Høres ut som den nybakte moren har gått på en skikkelig smell.

Ja, den oppførselen er iallefall ikke normal!

Gjest Debra irl
Skrevet

Ja, den oppførselen er iallefall ikke normal!

sjekk meldinger...

Skrevet

Jeg syns dere skal følge med litt - om hun passer ungen slik hun skal -det der har jeg sett før....huff.

Skrevet

Er det lenge til mannen hennes kommer hjem? Går det an å kontakte han? Hun har det ikke bra med seg selv nå.

Skrevet

Huff og huff... Håper hun har noen gode kollegaer som kan hjelpe henne. Mulig mannen bør komme hjem også?

Men det er flott at du sier hva du mener, ikke la deg snurre rundt andres fingre.

Gjest Hyllebæra
Skrevet

Her skjer det så mye forandringer at det nesten er vanskelig å følge med.

Uansett så har vi fått rensket luften da moren min kom hjem i kveld. Søstra mi påstår at oppførsele kom av at hun har vondt i hodet og at hun er trøtt. Likevel benekter hun endel episoder, men det henger vi oss ikke oppi. Det endte opp med at hun ikke reiser likevel i morgen (det er vanskelig med reisemåter da vi befinner oss litt øde til nå). Moren min har nå lagt seg inne hos babyen og siden hun skal på tidligvakt i morgen så skal jeg overta når hun drar på jobb fordi søstra mi sier hun ikke klarer når hun er så "dårlig". Jeg tror innerst inne (og etter å ha sett på kropsspråket hennes) at hun faker hele hodepinen, men vi kan ikke nekte å passe barnet heller når hun har det sånn. Moren min sa i sted til meg at hun tror det er noe fødselsdepresjon inne i bildet, så jeg håper hun tar tak i det. Hun jobber jo innen slikt så hun bør ha peiling.

Vi kan jo ikke nekte å ta babyen når hun drar opp sykekortet sitt heller. Hun nevnte ikke at hun følte seg dårlig før min mor kom hjem, men vi kan ikke gamble på det heller.Det er uansett en ekkel følelse når en føler at noen snurrer deg hardt rundt lillefingeren...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...