Gå til innhold

Innsovingshjelp - noen som har god peiling?

Anbefalte innlegg

Har prøvd tolvon. Fikk hangover hele dagen + ganske rask tilvenning (heter det det? måtte øke dosen for virkning). Og havnet i en kraftig depresjon etter en stund.

Prøvde den litt igjen nå (2 dager) men går helt i svime og er flat allerede.

Har og prøvd atarax uten annen virkning ewnn hodepine. Var oppe i ganske store doser.

Har brukt imovane med god virkning, men disse skal helst ikke bruke de for mye. "Får lov" av legen å bruke de to dager i uken.

Sliter MYE med søvn, går litt i perioder. Men som nå, når det skjer mye positivt i behandlingen, så er angsten og den kroppslige aktiveringen større.

Hjelper med avspenning, har gode "øvelser" der, og det er nok innimellom. Men ikke nå. Klarer ikke å "slippe taket inn i søvnen" (beste måten å forklare det på) uten hjelp. Har vart en stund nå, og jeg blir veldig sliten av det.

Sover bra når jeg først sovner, hvis jeg jobber med avspenning på forhånd, men trenger altså den falle-i-søvn-hjelpen.

Finnes det noe annet - tilsvarend virkning som imovane f.eks.?

Orker ikke bare to gode netter i uken så mye mer! Sliten og litt på vei ned nå, vil ikke det..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260085-innsovingshjelp-noen-som-har-god-peiling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du vet...med så høy beredskap kroppene våre er i, så funker sjelden sånne små pillere...i hvert fall min erfaring...så for meg er det enten _svært_ høye doser, soving på dagen eller null søvn...

Men får det faktisk oftest til å funke med imovane - med avspenning og belleruth på forhånd. Men de skal jo ikke brukes så mye.. sukk!!

Men får det faktisk oftest til å funke med imovane - med avspenning og belleruth på forhånd. Men de skal jo ikke brukes så mye.. sukk!!

Men istede for å ta dem 2 ganger i uken, er det ikke bedre at du tar dem en periode når du har det vanskelig slik at du får hvilt ut og samlet energi. Er ikke søvn nødvendig for at du skal dra nytte av all terapien som blir gitt, og ikkeminst for at du skal komme deg igjennom de vanskelige stundene?

Slik som det er nå går du jo bare og hangler.

Men istede for å ta dem 2 ganger i uken, er det ikke bedre at du tar dem en periode når du har det vanskelig slik at du får hvilt ut og samlet energi. Er ikke søvn nødvendig for at du skal dra nytte av all terapien som blir gitt, og ikkeminst for at du skal komme deg igjennom de vanskelige stundene?

Slik som det er nå går du jo bare og hangler.

Håper det.. Er bare legen som er veldig på det med at man kan bli avhengi og sånn. Fikk allernådigst tillatelse til å bruke de fem dager i strekk i juli når jeg skulle jobbe tidlig.

Er det vanlig å bruke de på den måten?

Annonse

Håper det.. Er bare legen som er veldig på det med at man kan bli avhengi og sånn. Fikk allernådigst tillatelse til å bruke de fem dager i strekk i juli når jeg skulle jobbe tidlig.

Er det vanlig å bruke de på den måten?

Ok, vedkommende lege er overnervøs. Er det ikke bedre at du får sovet ut en tid, du kan jo trygt bruke dem i noen uker og ta dem når du føler for. Enkelte har ikek engang behov for å øke dosen på vanlige 7.5, når det er sagt er ikke Imovane noe man skal spise som sukkertøy -bruk det når du føler for. Av og til slipper litt av angsten taket bare du vet du har sovemed. i hus, at du slipper å gå våken de neste 5 nettene.

Ok, vedkommende lege er overnervøs. Er det ikke bedre at du får sovet ut en tid, du kan jo trygt bruke dem i noen uker og ta dem når du føler for. Enkelte har ikek engang behov for å øke dosen på vanlige 7.5, når det er sagt er ikke Imovane noe man skal spise som sukkertøy -bruk det når du føler for. Av og til slipper litt av angsten taket bare du vet du har sovemed. i hus, at du slipper å gå våken de neste 5 nettene.

Krysser fingrene for at det funker. Har jo brukt de "fornuftig" til nå, så..

Takk for tips.

Ah, så kjipt! Har det sånn jeg også. Og jeg har også nettopp begynnt å prøve Tolvon for å sovne.

Etter et par uker er jeg nå oppe i 30-40 mg. Jeg bruker 10 mg tablettene til å begynne med, men hvis jeg evt kommer til å fortsette med dem bytter jeg til 30 mg tabletter.

Ellers har jeg ingen bivirkninger av Tolvon.

Håper jo at virkningen holder seg, men etter at jeg leser din erfaring bør jeg kanskje ikke håpe på for mye...

Jeg har også brukt Imovane før, men jeg fikk så vond smak i munnen av dem, så jeg bytta til Stilnoct 10 mg. Syntes de virka bedre også.

Brukte de ganske lenge.

Legen min var ikke så streng som din, så jeg fikk resept på 30 tabletter hver måned.

Men når jeg måtte øke Stilnoct-dosen også, og det ikke lenger virket, ville jeg prøve noe annet og landet på Tolvon.

Men jeg er veldig redd for å bli immun mot alt som er av tabletter.

Helst skulle man jo greid seg uten tabletter, men ikke så enkelt det...

Jeg misunner de som sovner med det samme de legger hodet på puta...

Ah, så kjipt! Har det sånn jeg også. Og jeg har også nettopp begynnt å prøve Tolvon for å sovne.

Etter et par uker er jeg nå oppe i 30-40 mg. Jeg bruker 10 mg tablettene til å begynne med, men hvis jeg evt kommer til å fortsette med dem bytter jeg til 30 mg tabletter.

Håper jo at virkningen holder seg, men etter at jeg leser din erfaring bør jeg kanskje ikke håpe på for mye...

Jeg har også brukt Imovane før, men jeg fikk så vond smak i munnen av dem, så jeg bytta til Stilnoct 10 mg. Syntes de virka bedre også.

Brukte de ganske lenge.

Legen min var ikke så streng som din, så jeg fikk resept på 30 tabletter hver måned.

Men når jeg måtte øke Stilnoct-dosen også, og det ikke lenger virket, ville jeg prøve noe annet og landet på Tolvon.

Den vonde smaken i munnen du fikk av imovane kunne du ha fjernet med appelsinjuice.

Sovepiller burde være en menneskerett for de som sliter med søvn. Desverre er VELDIG mange leger imot å skrive de ut. Selv er det ikke uvanlig at jeg må ligge en 6-7 timer før jeg sovner, selv om jeg har opprettholdt søvnhygiene, og sa dette til fastlegen min. Men fikk jeg stilnoct? Nei, jeg var for ung :P jeg er 33.

Den vonde smaken i munnen du fikk av imovane kunne du ha fjernet med appelsinjuice.

Javel...Men Stilnoct var bedre syns jeg. Så hvis jeg skulle valg mellom de to idag ville jeg valgt Stilnoct uansett.

Men begge disse er uaktuelle for meg pr. idag.

Javel...Men Stilnoct var bedre syns jeg. Så hvis jeg skulle valg mellom de to idag ville jeg valgt Stilnoct uansett.

Men begge disse er uaktuelle for meg pr. idag.

Bruker selv imovane og er ganske fornøyd med den, dessuten er det sunt med juice på mårran :-)

Annonse

Caloni Makaroni

Sovepiller burde være en menneskerett for de som sliter med søvn. Desverre er VELDIG mange leger imot å skrive de ut. Selv er det ikke uvanlig at jeg må ligge en 6-7 timer før jeg sovner, selv om jeg har opprettholdt søvnhygiene, og sa dette til fastlegen min. Men fikk jeg stilnoct? Nei, jeg var for ung :P jeg er 33.

Jøss...når er man gammel nok for Stilnoct, da?

Når jeg ser på klokka nå ser det nesten ut til at jeg skulle hatt en av dem også ;)

Caloni Makaroni

Hm...noen slurker appelsinjuice, og så er den smaken borte for resten av dagen? Om det stemmer, så skal jeg jaggu kjøpe meg en slik kartong. Jeg drikke det aldri ellers, men om det hjelper, så :) Egentlig "liker" jeg å kjenne at jeg har den smaken i munnen når jeg våkner. Det betyr bare at jeg ikke er tilvent tablettene. For om jeg tar dem over tid, så går den bivirkningen bort.

Hei skal,

Kanskje det er en idé å snakke med legen din om Nozinan. Det gis også ved søvnproblemer, mener jeg å vite.

Selv har jeg forsøkt Nozinan for begge de problemstillingene du nevner, og oppnådd både ro og søvn på den måten.

Nozinan gir ikke avhengighet, og er greit å justere i forhold til nødvendig dose.

Den kan gi litt tretthet og munntørrhet, men i små doser for søvnvansker, skulle slike plager være minimale.

For å unngå tunghet/tretthet dagen derpå, tar man pillene i god tid før midnatt.

Etter min erfaring, virker de raskt og effektivt, og er ukompliserte i forhold til tilvenningsfare.

Good luck, og sov godt!

klem

Brukte de ganske lenge.

Tror ikke det er det vanlige, sånn de virket på meg. Så det kan godt gå bra!

Hei skal,

Kanskje det er en idé å snakke med legen din om Nozinan. Det gis også ved søvnproblemer, mener jeg å vite.

Selv har jeg forsøkt Nozinan for begge de problemstillingene du nevner, og oppnådd både ro og søvn på den måten.

Nozinan gir ikke avhengighet, og er greit å justere i forhold til nødvendig dose.

Den kan gi litt tretthet og munntørrhet, men i små doser for søvnvansker, skulle slike plager være minimale.

For å unngå tunghet/tretthet dagen derpå, tar man pillene i god tid før midnatt.

Etter min erfaring, virker de raskt og effektivt, og er ukompliserte i forhold til tilvenningsfare.

Good luck, og sov godt!

klem

Takk for tips, skal forske litt!

Hm...noen slurker appelsinjuice, og så er den smaken borte for resten av dagen? Om det stemmer, så skal jeg jaggu kjøpe meg en slik kartong. Jeg drikke det aldri ellers, men om det hjelper, så :) Egentlig "liker" jeg å kjenne at jeg har den smaken i munnen når jeg våkner. Det betyr bare at jeg ikke er tilvent tablettene. For om jeg tar dem over tid, så går den bivirkningen bort.

Legen min sa det til meg da han skrev ut resepten og det funker faktisk. Jeg skrev det rådet til noen andre her for lenge siden og nhd skrev at det hadde noe med surheten i juicen å gjøre.

Kan man fjerne den vonde smaken man fpr i munnen av imovane med appelsinjuice?

Tror jeg har prøvd det meste, men synes smaken bare blir værre om jeg putter noe i munnen. Så jeg gikk uten både vått og tørt til lant på dag når jeg hadde brukt imovane.

Fant etterhvert ut at kaffe ikke ga _så_ vond smak som mye annet, så dèt kan jeg drikke.

Men appelsinjuice har jeg ikke prøvd... Kanskje verdt et forsøk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...