Gjest er lille meg i dag Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Hei. Jeg har hatt en sambo i ett år som hele tiden har søkt etter andre damer. På nettet, her, flørtet med datter min sine venninder, 17 og 18 år, sjekket opp mine venninder. For han glor. Ser ikke men studerer kroppene deres inngåendes. Kler av dem med blikket. Vil gjerne være med en 18 år gammel asiatisk osv. Han snakker om alle som er så j flotte, og når jeg spurde hvorfor han aldri sier det om meg så sa han at jeg var den flotteste her i kommunen siden han ikke kjente andre. Ene dagen elsker han meg sier han, mange sms på telefonen der han bekjenner hvor mye dumt han holder på med, ikke hva han gjør, bare at han gjør mye dumt. Lyver så det renner om absolutt alt, banale småting og, ikke minst skylder over på alle andre. Så neste dag liker han ikke trynet mitt og vil ikke annet enn å komme seg bort. Han bekjenner ingenting, jeg er sykelig sjalu sier han og alt er min feil. Så bytter han igjen, ofte på samme sms, for alt pågår med sms, han kan ikke prate med meg, fordi han vet at jeg ser når han lyver. Han gikk til kinesolog for å få bukt på all lyvingen og damegloingen. Damegloingen ble bedre men han kontakter flere xer heller. Ikke minst, han lyver nå hver eneste dag og flere ganger etter hverandre. Det bare faller ut. Snakker til alle om hvor dum jeg er med han og hvor snill han alltid har vært mot meg. Jeg er redd han og har kastet han ut men det ramler inn på sms. Får ikke fred. Ene sekundet vil han tilbake, neste har jeg store problem og trenger psykolog. I samme meldinger. Han trenger ikke hjelp for han har ikke gjordt noe galt og er helt normal. Alle sitter og nistirrer, glor, på andre damer. Alle skyver bort den de elsker under ett kyss, fordi det går en dame forbi som bare må sjekkes ut. Alle frir og så står i 5 min og glor på ei annen, mens frieriet skal holdes hemmelig. Alle ber damen sin pelle seg utav bilen fordi det kommer mange andre damer forbi som han må sjekke ut og de skal ikke se at han er sammen med noen. Alle flørter med 18 åringer og ber damen sin pelle seg utav sitt eget kjøkken så han får være i fred med henne. Alle står og studerer en arbeidskolega, springer ut til henne når han får tjangs og sier at han er på veg til å bli forelsket i henne. Når han nettopp er flyttet hit. Alt er normalt hos han. Må si at mannen er 47 år og har 4 brutte samboerskap bak seg. Vært gift 2 ganger, ene i ett par år, neste i 18 år, men han har vært utro flere ganger med siste,og det er mange år siden de hadde ett vanlig forhold, var utro når de hadde helt små barn, altså i begynnelsen. Når han ble alene så ble han febrilsk etter å finne en ny. Hadde 22 profiler ute på dataen, dette er kun de jeg har fått slettet, på noen søkte han etter 18 åringer, andre samme alder. Var på sexsider med unge jenter hver dag, også etterat han kom til meg. Hadde date med mange på de to månedene før han traff meg, men også flere rett før han flyttet inn. Maste om å flytte inn fra første dag så jeg burde sett signalene men desverre, likte han. Etterat han flyttet inn, begynte flørtingen med andre. Her. Ble rotete dette men håper dere forstår og kan forklare litt til meg. Er det jeg som er sykelig sjalu eller har mannen ett stort problem? Hvorfor vil noen tilbake til noen om de er så sykelig sjalu og helt hysteriske? Føler meg ikke noen av delene, sjalu, ja, når han lyver og søker opp andre, selvsagt, men sykelig? Nei. Følte meg ihvertfall så mye bedre av å få han ut av huset men sitter med mange spørsmål. Er alt dette normalt for en mann så må jeg si jeg aldri har vært med normale menn før på mine 43 år. Innrømme at det ble så galt her til slutt at jeg sjekket telefonen hans og gikk igjennom klærne hans. Fant mye på mobilen og damenummer i klærne. Det har aldri vært noe tillitt her, han sier ingen har stjerne hos han. Så har hatt grunn for å sjekke alt. Ikke noe jeg noensinne i hele mitt liv har gjordt. Hjertet banket som en virvel når jeg gjorde det fordi det er ikke normalt for meg å gå så langt. Alt jeg søkte etter var sannheten. Er en veldig ærlig jente og klarer ikke at folk står å lyver meg rett opp i ansiktet hver eneste dag. Selvtilliten min er borte, humøret likeså. Er det meg det er noe galt med? Hjelp? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260107-trenger-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Du er i hvert fall ikke sykelig sjalu. Ethvert normalt menneske ville reagert på hans oppførsel. Om han har små eller store problemer vil jeg ikke uttale meg om, men han er helt tydelig ikke klar for å binde seg og gå inn i et forpliktende forhold. Høres ikke ut som monogami er et begrep han har hørt om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260107-trenger-hjelp/#findComment-2075142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pontiac Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 På bakgrunn av det du har skrevet vil jeg påstå at du ikke er unormalt sjalu eller sykelig sjalu. Det er heller rart at du har "funnet deg i" dette såpass lenge som du har. Hans oppførsel er derimot svært unormal, og han eier ikke respekt, klar tankegang, kontroll over humør, oppførsel eller sexuelle lyster. Det er fint at du har kastet ham ut. Det du bør gjøre nå er å svare ham nå fremover noen ganger er at du ønsker at han lar deg være i fred. Etter noen ganger med dette enkle svaret så svarer du ham helt enkelt ikke. Selv om du har følelser for ham ennå så kan jeg vanskelig se at du vil klare å stole hundre prosent på ham igjen, og at dere skal kunne få et normalt og sundt forhold. Du har det sannsynligvis svært mye bedre uten ham. Nå er tiden for å hente deg inn igjen, komme skikkelig på bena og se på verdenen fremfor deg. Der ute er mange nye muligheter, mye spennende å oppleve og etterhvert en ny fin beiler. Ikke tillat å ha dumme tanker om deg selv, ikke gå rundt og føl at du har vært unormalt sjalu og stygg. Det fortjener du nemmelig ikke. La dette være en av livets dårlige erfaringer, lær av det, legg det bak deg og fortsett inn i det nye året med ny frisk giv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260107-trenger-hjelp/#findComment-2075181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille meg i dag Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 På bakgrunn av det du har skrevet vil jeg påstå at du ikke er unormalt sjalu eller sykelig sjalu. Det er heller rart at du har "funnet deg i" dette såpass lenge som du har. Hans oppførsel er derimot svært unormal, og han eier ikke respekt, klar tankegang, kontroll over humør, oppførsel eller sexuelle lyster. Det er fint at du har kastet ham ut. Det du bør gjøre nå er å svare ham nå fremover noen ganger er at du ønsker at han lar deg være i fred. Etter noen ganger med dette enkle svaret så svarer du ham helt enkelt ikke. Selv om du har følelser for ham ennå så kan jeg vanskelig se at du vil klare å stole hundre prosent på ham igjen, og at dere skal kunne få et normalt og sundt forhold. Du har det sannsynligvis svært mye bedre uten ham. Nå er tiden for å hente deg inn igjen, komme skikkelig på bena og se på verdenen fremfor deg. Der ute er mange nye muligheter, mye spennende å oppleve og etterhvert en ny fin beiler. Ikke tillat å ha dumme tanker om deg selv, ikke gå rundt og føl at du har vært unormalt sjalu og stygg. Det fortjener du nemmelig ikke. La dette være en av livets dårlige erfaringer, lær av det, legg det bak deg og fortsett inn i det nye året med ny frisk giv. Tusen takk for svarene begge to. Ble så glad for å lese dem for begynte å lure om det har rablet for meg. Han sender meldinger i ett sett, har bedt han holde seg langt unna meg og ikke sende sms om det ikke er noe viktig. Når jeg ikke svarte så ringte han, først mobilen som jeg ikke tok, så hjemmetelefonen, har ikke nummerviser så tok den. Han vil ha meg tilbake. Men det er helt over for meg. Alle har sagt at jeg er blitt en helt annen, som en grå mus. Jeg som alltid ler og har øyner som glitrer av livsglede sier de, har sett død ut.Han har gitt beskjed om at om jeg trodde han hadde vært jævlig, unnskyld men han sa det, før så hadde jeg ikke sett noe av hvor j han kunne være. Så jeg ble så redd. Følelsene er borte. Har det mye bedre nå da han er borte men er stadig redd for at han skal stå utenfor døren. Han skylder alt over på meg til andre, men de som kjenner meg vet. Både fra hans munn og min, men surt allikevel å bli stemplet som en hysterisk sykisk syk jente på en såpass liten plass. Han sa i dag at han hadde snakket med en psykolog som og sa jeg var syklig syk men han får jo kun alt fra hans side. Ikke hvordan han har holdt på for å få meg til å gå så langt. En kan presse noen så langt at de ikke vet hva de gjør til slutt men jeg stoppet det før det kom så langt. Vet jeg har reagert, hvem hadde ikke det. Når han prater skitt og de spør hvorfor han fortsatt bor med meg, sier han så stille: Men jeg elsker jo henne. Så synes alle så synd på han da vet dere. Ba han dra langt etter siste sms og siden har det heldigvis vært stille i noen timer. Slapper av med en gang. Tusen tusen hjertelig takk. Dere reddet resten av kvelden min. Et godt nyttår ønskes dere. Klemmer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260107-trenger-hjelp/#findComment-2075558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pontiac Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Tusen takk for svarene begge to. Ble så glad for å lese dem for begynte å lure om det har rablet for meg. Han sender meldinger i ett sett, har bedt han holde seg langt unna meg og ikke sende sms om det ikke er noe viktig. Når jeg ikke svarte så ringte han, først mobilen som jeg ikke tok, så hjemmetelefonen, har ikke nummerviser så tok den. Han vil ha meg tilbake. Men det er helt over for meg. Alle har sagt at jeg er blitt en helt annen, som en grå mus. Jeg som alltid ler og har øyner som glitrer av livsglede sier de, har sett død ut.Han har gitt beskjed om at om jeg trodde han hadde vært jævlig, unnskyld men han sa det, før så hadde jeg ikke sett noe av hvor j han kunne være. Så jeg ble så redd. Følelsene er borte. Har det mye bedre nå da han er borte men er stadig redd for at han skal stå utenfor døren. Han skylder alt over på meg til andre, men de som kjenner meg vet. Både fra hans munn og min, men surt allikevel å bli stemplet som en hysterisk sykisk syk jente på en såpass liten plass. Han sa i dag at han hadde snakket med en psykolog som og sa jeg var syklig syk men han får jo kun alt fra hans side. Ikke hvordan han har holdt på for å få meg til å gå så langt. En kan presse noen så langt at de ikke vet hva de gjør til slutt men jeg stoppet det før det kom så langt. Vet jeg har reagert, hvem hadde ikke det. Når han prater skitt og de spør hvorfor han fortsatt bor med meg, sier han så stille: Men jeg elsker jo henne. Så synes alle så synd på han da vet dere. Ba han dra langt etter siste sms og siden har det heldigvis vært stille i noen timer. Slapper av med en gang. Tusen tusen hjertelig takk. Dere reddet resten av kvelden min. Et godt nyttår ønskes dere. Klemmer Det er desverre noen ganger i livet at vi står ovenfor store utfordringer, som kan kreve svært mye av oss. Dette er nok en slik situasjon i livet ditt. Å omgås såpass intense mennesker er ikke lett, men det høres ut som om du tross alt klarer deg veldig godt. Bra, legg på rørene, ikke ta telefonene, be ham ryke og reise, ikke tro at du MÅ gå gjennom dette som en dannet pike. Grav frem stoltheten din og troen på deg selv. Skjønner meget godt at det er vanskelig med falske rykter på liten plass, men går du med hodet hevet og fnyser og ler av ryktene som du blir konfrontert med så viser du omverdenen din styrke som får hans ord til å blekne. Ikke gå rundt og "gjem deg", det får der bare til å se "skyldig ut". Du har ikke gjort noe galt, et kapittel i livet ditt er over, du har lov til å kreve at han lar deg være, at han ikke ringer deg eller oppsøker deg. Nå ringer det nye året snart inn kjære du, nytt år med nye muligheter. Lykke, lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260107-trenger-hjelp/#findComment-2075644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lten i går men stor i dag Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Det er desverre noen ganger i livet at vi står ovenfor store utfordringer, som kan kreve svært mye av oss. Dette er nok en slik situasjon i livet ditt. Å omgås såpass intense mennesker er ikke lett, men det høres ut som om du tross alt klarer deg veldig godt. Bra, legg på rørene, ikke ta telefonene, be ham ryke og reise, ikke tro at du MÅ gå gjennom dette som en dannet pike. Grav frem stoltheten din og troen på deg selv. Skjønner meget godt at det er vanskelig med falske rykter på liten plass, men går du med hodet hevet og fnyser og ler av ryktene som du blir konfrontert med så viser du omverdenen din styrke som får hans ord til å blekne. Ikke gå rundt og "gjem deg", det får der bare til å se "skyldig ut". Du har ikke gjort noe galt, et kapittel i livet ditt er over, du har lov til å kreve at han lar deg være, at han ikke ringer deg eller oppsøker deg. Nå ringer det nye året snart inn kjære du, nytt år med nye muligheter. Lykke, lykke til Du er så flink til å ordlegge deg og ordene treffer meg perfekt. Tusen tusen takk. Er så glad for at du tok deg tid til problemene mine. Har ikke svart på noe fra han, fikk en at jeg var skrudd i hodet. Fant ut at mens han prøvde iherdig på å få meg tilbake så satt han med pcen og lagde nye profil og søkte opp damer. Ville ha damer som ikke ble sjalu fordi han glodde på andre. Jaja. Stakkars de som napper på sier jeg. Liker meg selv så mye bedre når han kom seg bort. Det gjorde så godt. Som om jeg våknet utav en dvale og så lyset igjen. Merkelig. Skal prøve å heve hodet og gå med rak rygg. Sannheten kommer frem, beviser har jeg nok av om noen prøver seg, men går ikke ned på hans nivå. Klemmer til deg fordi jeg nå klarer å se fremover, ikke bakover. Du satte håp i meg og det er stort. Klemmer:)))) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260107-trenger-hjelp/#findComment-2075909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pontiac Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Du er så flink til å ordlegge deg og ordene treffer meg perfekt. Tusen tusen takk. Er så glad for at du tok deg tid til problemene mine. Har ikke svart på noe fra han, fikk en at jeg var skrudd i hodet. Fant ut at mens han prøvde iherdig på å få meg tilbake så satt han med pcen og lagde nye profil og søkte opp damer. Ville ha damer som ikke ble sjalu fordi han glodde på andre. Jaja. Stakkars de som napper på sier jeg. Liker meg selv så mye bedre når han kom seg bort. Det gjorde så godt. Som om jeg våknet utav en dvale og så lyset igjen. Merkelig. Skal prøve å heve hodet og gå med rak rygg. Sannheten kommer frem, beviser har jeg nok av om noen prøver seg, men går ikke ned på hans nivå. Klemmer til deg fordi jeg nå klarer å se fremover, ikke bakover. Du satte håp i meg og det er stort. Klemmer:)))) Så deilig å lese Ja, det kan være en rar følelse dette å, som du sier, "våkne opp fra en dvale". Å liksom se dagen på nytt igjen. Flotte greier, denne følelsen forteller at du er helt på riktig vei fremover. Synes nærmest jeg kan føle den lette iveren du føler nå, en blanding av lettelse, håp, lyshet. Godt at dette ikke fikk satt seg så fast hos deg at du rakk å bli ødelagt. Ekstreme mennesker, vi kan jo kalle det det kan være svært så skaldelig for en, og sette så dype spor. Vi kan møte slike mennesker opptil flere ganger i våre liv er vi uheldige, men da er vi uheldige også for det er mange, mange flotte mennesker der ute som kan gi oss mye både som venn og kjærest. Du har valgt en flott måte å begynne et nytt år på Gledelig å tenke seg mulighetene du har i dette året, de positive forandringene og lettelsen og gleden du er så heldig å få føle. Flott å "se" folk komme seg ut av slike forhold med selvrespekt og mot i behold, det er desverre en del den andre vegen også. Og lærdom, livserfaring, gjør oss til mer modne og vidsynte mennesker så det er, av en eller annen merkelig grunn, noe positivt og negativt ved alle ting. Ha en fin dag i dag 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260107-trenger-hjelp/#findComment-2075937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mye større for hver dag:))) Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Så deilig å lese Ja, det kan være en rar følelse dette å, som du sier, "våkne opp fra en dvale". Å liksom se dagen på nytt igjen. Flotte greier, denne følelsen forteller at du er helt på riktig vei fremover. Synes nærmest jeg kan føle den lette iveren du føler nå, en blanding av lettelse, håp, lyshet. Godt at dette ikke fikk satt seg så fast hos deg at du rakk å bli ødelagt. Ekstreme mennesker, vi kan jo kalle det det kan være svært så skaldelig for en, og sette så dype spor. Vi kan møte slike mennesker opptil flere ganger i våre liv er vi uheldige, men da er vi uheldige også for det er mange, mange flotte mennesker der ute som kan gi oss mye både som venn og kjærest. Du har valgt en flott måte å begynne et nytt år på Gledelig å tenke seg mulighetene du har i dette året, de positive forandringene og lettelsen og gleden du er så heldig å få føle. Flott å "se" folk komme seg ut av slike forhold med selvrespekt og mot i behold, det er desverre en del den andre vegen også. Og lærdom, livserfaring, gjør oss til mer modne og vidsynte mennesker så det er, av en eller annen merkelig grunn, noe positivt og negativt ved alle ting. Ha en fin dag i dag Ja, siden det ikke er noen barn innibildet så slipper en å ta hensyn til så mangen. Vennindene mine har bedt meg komme meg utav det for lenge siden, men det er det å være klar. Jeg må gjøre det på min måte, og de på sin. Må føle at jeg har prøvd alt for å få det til å fungere men dråpen kom og da sa det bare pang. Ut.... Han har holdt på hele formiddagen. Har svart ett fåtall ganger med enstavelses ord. Vanskelig å ikke gjøre det, var værre enn jeg trodde. En er lært opp til å være høflig, snill og grei så sliter med å la være. Men vet du har helt rett. Så må..... En go klem til deg fordi du er du:))))) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260107-trenger-hjelp/#findComment-2076373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pontiac Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Ja, siden det ikke er noen barn innibildet så slipper en å ta hensyn til så mangen. Vennindene mine har bedt meg komme meg utav det for lenge siden, men det er det å være klar. Jeg må gjøre det på min måte, og de på sin. Må føle at jeg har prøvd alt for å få det til å fungere men dråpen kom og da sa det bare pang. Ut.... Han har holdt på hele formiddagen. Har svart ett fåtall ganger med enstavelses ord. Vanskelig å ikke gjøre det, var værre enn jeg trodde. En er lært opp til å være høflig, snill og grei så sliter med å la være. Men vet du har helt rett. Så må..... En go klem til deg fordi du er du:))))) Takk for klemmen Vet så godt, så godt at det er vanskelig å plutselig skulle være brysk og å tenke på seg selv all den tid man har latt andres behov gå foran sine egne. Men du er på god vei, og en dag kan det hende at du får nok styrke til å si NEI uavhengig om dette ikke passer motparten. Det er forøvrig en ganske god følelse selvom det tar tid å virkelig komme til enden Keep ut the good work, jente, ikke la deg knekke nå på den flotte veien oppover og fremover som du er på. Du vet så godt, så godt at han og dette forholdet er svært negativt og skadelig for deg, si det høyt til deg selv gang på gang så du står i mot meldingene. For å styrke deg selv yttligere så ta deg det beste godluktende badet du har laget til deg selv noen gang, tenn stearinslys, ha på favorittmusikken og ligg der og kos deg mens du tenker flotte tanker om alt det du skal oppleve i fremtiden. Gå til frisøren eller handle deg en hårfarge hjem, pynt negler og stell med deg selv, se hvor attraktiv og søt du er, og få godt inn i sjela de hvor lite du fortjener en slik behandling og en slik kjærest. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260107-trenger-hjelp/#findComment-2076384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.