Gå til innhold

Saddams siste ord

Anbefalte innlegg

Skrevet

he-he....nok et godt eksempel på hvor mye man kan stole på det som står på trykk.

En ting er oversettelsesfeil, en annen ting er fri fantasi for at det skal "selge" bedre.

Og her tror jeg det er like mye fantasi som oversettelsesproblemer....

Gjest tror jeg da
Skrevet

Min teori er at han sa... åh jeg klør så veldig bak i "greker`n".

Skrevet

Ser ikke de helt store forskjellene?

VG: "Eks-diktatoren begynte så å be den muslimske «Shahada-bønnen» som sier at det er ingen annen gud enn gud og at Muhammad er hans budbringer. Ifølge AP skal Saddam ha kommet midtveis ut i det andre verset da lemmene under ham falt. Hans siste ord var Muhammad."

Nettavisen: "Deretter gjentar ekspresidenten en frase to ganger, noe som blir hans aller siste ord. - Det finnes ingen annen Gud enn Gud, og Mohammed er hans profet, avslutter Saddam."

Aftenposten: "Han var i ferd med å framsi den islamske trosbekjennelsen da henrettelsen ble fullbyrdet."

Håper forøvrig det snart blir slutt på alle galgenbildene, god jul og godt nyttår. Hele saken har bare vært helt trist; en liksomrettssak for en "bagatell" - i forhold til hva de egentlig kunne ha fått satt på dagsordenen dersom de hadde tatt seg tid til å forberede en sak der hele politikken hans og forbrytelsene begått i "lovens navn" ble belyst. Mannen var jo i fangenskap, skjønner ikke hva det hastet slik med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...