Gå til innhold

Hvor mye ????

Ingrid24

Anbefalte innlegg

Kjære noen !

Jeg skal legge på meg noen kilo, og lurer i grunn på hvor mye jeg trenger å få i meg om dagen. Jeg skal legge på meg fra 1/2 - 1 kg i uka. Jeg er 170 og veier 44 kg. En vanlig dag hos meg består av å sykle til jobb ca 10 - 15 min. Jobber i barnehage og er ute fra kl. 10 - 16, og sykler deretter hjem. Tre ganger i uka trener jeg aerobic, harde timer. Dette vil jeg fortsette med, men jeg vet jeg må opp noen kilo, hvor mange kalorier trenger jeg i løpet av dagen da ?

Jeg er 25 år.

Takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei Ingrid24

Det er fint at du har bestemt deg for å gå opp i vekt. Jeg vil anbefale at du ikke tenker så mye på kalorier, men heller på mengde mat. Ta utgangspunkt i det du spiser en vanlig dag. Kanskje du kan registrere kosten din tre dager - skriv ned i en notatblokk. Dersom du spiser 3 måltider per dag, øk til 4 (til 5 dersom du spiser 4). Legg til mer mat til hvert måltid (f.eks ca 1 brødskive med myk margarin og variert pålegg/1 fruktyoghurt), og velge noe næringsrik drikke til (juice, melk). Spis variert. Vekten din vil gradvis øke når du gradvis øker matinntaket. Dersom den stagnerer eller det går for seint må du øke inntaket mer. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ingrid24

Det er fint at du har bestemt deg for å gå opp i vekt. Jeg vil anbefale at du ikke tenker så mye på kalorier, men heller på mengde mat. Ta utgangspunkt i det du spiser en vanlig dag. Kanskje du kan registrere kosten din tre dager - skriv ned i en notatblokk. Dersom du spiser 3 måltider per dag, øk til 4 (til 5 dersom du spiser 4). Legg til mer mat til hvert måltid (f.eks ca 1 brødskive med myk margarin og variert pålegg/1 fruktyoghurt), og velge noe næringsrik drikke til (juice, melk). Spis variert. Vekten din vil gradvis øke når du gradvis øker matinntaket. Dersom den stagnerer eller det går for seint må du øke inntaket mer. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...