Gå til innhold

Jeg tør ikke leve!

Anbefalte innlegg

Hva f er galt med meg. Hver gang en gutt som jeg liker viser meg interesse, blir jeg deppa og prøver å ødelegge det like godt med en gang, så er jeg ferdig med det.

Jeg tenker ikke på om JEG liker han, men om HAN liker meg. Vil jo ikke skuffe han stakkar!.. hvis vi har en god tone ( på nettet), så må jeg dempe forventingene hans..

Jeg er nok ikke bra nok for deg, jeg fortjener ikke deg ( inni meg selv), jeg er stygg, kjedelig, passiv, nervøs osv osv.. .. og blir tungsindig, selv om jeg egentlig liker han og vi har en god kjemi, og kan le og ha det moro, og han virkelig liker meg både det han ser og hvordan jeg er!!

( han skulle bare visst..)

Dette gjelder menn jeg virkelig liker og som jeg trenger, som er normale", har evne til omsorg osv..

Ellers er det ikke så farlig.

Det ender opp meg at han må gjøre meg trygg for å tørre å møte han, og synes sikkert jeg er merkelig..

Jeg gjør alt for å hinte om hvor lite verdt jeg er, slik at han ikke skal blir skuffa..

Kan det ha med overgrep av far i ungdommen å gjøre?

Jeg orker ikke dette mer! er 30 år!!!

Ellers er jeg altfor pliktoppfyllende og "flink" pike på jobb, er den som gir råd til andre og lytter, men greier ikke ta imot noe selv!

Hvor "sykt" er dette!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260339-jeg-t%C3%B8r-ikke-leve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Røttiti

"Kan det ha med overgrep av far i ungdommen å gjøre?"

S: Ja, det forsto jeg lenge før jeg kom dit i innlegget ditt.

Ja, du trenger psykologisk hjelp. Det tar minst 20 konsultasjoner, sannsynligvis mer.

Tenker du kun på fysiske overgrep da? Jeg har et lignende mønster som hun som skrev inn, og jeg har aldri opplevd overgrep (fysiske). Men min far er svært dominerende og "hersker" over min mor, noe jeg selvsagt har tatt inn over meg og derfor vært snill jente for å please min far.

Sarah Elizabeth

Tenker du kun på fysiske overgrep da? Jeg har et lignende mønster som hun som skrev inn, og jeg har aldri opplevd overgrep (fysiske). Men min far er svært dominerende og "hersker" over min mor, noe jeg selvsagt har tatt inn over meg og derfor vært snill jente for å please min far.

Jeg er også slik. Det var som om jeg skulle skrevet det selv faktisk, men jeg har ikke vært utsatt for overgrep.

Gjest Jente31

Vet ikke hva nhd tenker men psykiske overgrep er etter min mening like ille.

Jeg vokste opp med en far som "hersket" over min mor og dette har helt klart satt sine spor..

Hei,

Jeg har vokst opp med en far som var dominerende og bestemte alt hjemme hos oss hele livet!

kjeftet hele tiden, alt var galt.

Jeg var heldigvis for "sterk" til at han turte å røre meg, men det var seksuelle tilnærminger hele ungdommen.Han brøt seg blant annet inn på badet,til slutt sparka jeg han i leggen, og skreik og hylte tilbake når han kjeftet, for både meg moren min og broren min!. Fikk et voldsomt temperament!

Så det trenger ikke bare være seksuelle overgrep/ tilnærminger for at at man får et sånt mønster i forhold til menn. En slem far holder nok lenge.

Hva skal vi gjøre med det:=)

Har noen noen råd, elle erfaringer ..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...