Gå til innhold

selvforlatthet

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt depresjon og anst fra tid til annen. I det siste har det vært ille. Så ille at jeg har hatt ett par episoder med følelsen av å være utenfor meg selv. Disse episodene skjer i situasjoner som presset føles veldig ille. Følelsen jeg får av å ikke være tilstede i situsajonen, kjenner ikke igjen stemmen min og ser hele situasjonen ovenfra. episodene er skremmende og jeg lurer på om det er en vanlig forsvarsmekanisme. Jeg har ikke vært til utredning hos pykolog og går ikke på noen medikamenter. Men er på vei inn i systemet nå. Hva kan dette være symptom på og hva kan jeg gjøre for å komme ut av situasjonene når de skjer? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260360-selvforlatthet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner svært godt til den opplevelsen og den følelsen du beskriver. Når jeg har forklart dette til behandlingsapparatet, har de beskrevet det som nærpsykotisk.

Jeg opplever dette ofte når jeg er stresset eller føler at grensene rundt meg går i stykker, og at jeg kan bli truet eller "invadert".

Det har på sett og vi roet seg med antipsykotikum.

Håper du finner noe som kan hjelpe deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260360-selvforlatthet/#findComment-2080554
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...