Pijan Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hvor hardt kan jeg trene når jeg er gravid? Jeg trener spinning og lurer på hvor mange prosent av makspuls jeg kan ha under trening, både i snitt og maks, uten å skade oksygentilførselen til fosteret? jeg bruker pulsklokke under trneing for lettere å følge med på intensiteten men usikker på hva den bør ligge på og også hvor ofte jeg kan trene?Kan jeg også trene med apparater? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Såvidt jeg vet er det vel bare kampsport, ekstremsport og andre med fare for fall/slag som er anbefalt å droppe når man er gravid. Men lytt til kroppen din, jeg ville ikke pushet mer enn normalt. Om kroppen din er vant til denne treningen går det nok veldig bra. Ville ikke økt hardkjøret nå, men fortsette som før har jeg lest at er greit. Jeg har helt fullstendig elendig form nå som jeg er gravid, og blir anpusten av å gå ut på kjøkkenet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piraye Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Nå har jeg aldri vært gravid, men hørte engang at man ikke skulle trene mot uregelmessig pust. Helst på et nivå der pusten gikk regelmessig.(fx under harde styrkeøvelser spenner man gjerne kroppen og "holder" pusten.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Selv om spørsmålet ble stilt for en stund siden og heller ikke var til meg, har det såpass generell interesse, at jeg gjerne skriver litt om trening og graviditet. Under graviditeten er det fint å fortsette med trening slik at du holder deg i fin form. Treningen bør ikke være så hyppig at du blir sliten og trett. Dvs. hvor ofte du trener er helt avhengig av hva du er vant til. Intensiteten bør ikke være så høy at du nærmer deg anaerob terskel. Treningen bør heller ikke være så hard og langvarig at kroppstemperaturen går opp. Den siste måneden før termin skal du ta treningen enda roligere. Dette vil minske belastningen for "lille baby" samtidig som du har overskudd og krefter til fødselen. Jeg ønsker lykke til!! --- til alle som er flinke og trener mens de er gravide. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.