Gå til innhold

Noen tanker om jobbsituasjon, evt attføring, angst osv.

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31
Skrevet

Jeg sitter her og funderer på noe jeg har gjort en god stund. Skal til lege idag og bl.a tenkte jeg å ta opp med han hva jeg skal gjøre fremover. Jeg er sykemeldt fra en jobb jeg valgte å si opp (vikar), men har mulighet til å få et annet arbeidsted hos samme arb.giver.

Problemet er at jeg har "møtt veggen" to ganger nå. Om det skyldes jobben eller egne problemer vet jeg ikke. Skal snart til utredning/psykiater.

Jeg vet bare at å gå hjemme forverrer depresjonen.

Men samtidig tenker jeg også, at når jeg skal starte hos psykiater og kansje må jobbe med mange vonde ting - om dette vil sette meg såpass ut at jeg vil bli sykemeldt e.l og om jeg derfor bør vente litt med å jobbe igjen?!!

Jeg har i følge legen 3 alternativer:

* forbli sykemeldt.

* forsøke på nytt, for 3.gang, på et annet arb.sted, med andre kollegaer. Jeg føler meg trygg i jobben fordi jeg ikke har gjort annet. Det føles litt skremmende å gjøre noe annet (derfor mitt 2. forsøk i samme jobb også).

Til dette må jeg si at jeg _tror_ at selve jobben også gjør meg deprimert. Den gir meg ikke noe tilbake:kun inntekt.

* Attføring/omskolering. Jeg har "utdannelse" som medisinsk sekretær og har en drøm å bli helsesekretær. Jeg er motivert for å sette meg på skolebenken.Men angsten har hindret meg.

Vel, jeg skal ikke ta noen avgjørelser i dag. Jeg lufter bare tankene mine, og blir glad hvis noen har erfaring og innspill rundt dette.

Gjest Jente31
Skrevet

Sakl bare tilføye: Er sykemeldt ut mnd, og ble enig med legen om å søke attføring. Så får tiden vise.. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...