Gå til innhold

NHD- Redsel for nære relasjoner

Anbefalte innlegg

Jeg leste innlegget "jeg tør ikke leve!" og følte for å skrive et selv. Jeg hadde fra jeg ble født til jeg var ca 12 en mor med store psykiske problemer. Hun var inn og ut fra psyk. og på rekreasjon i alle år. Dette var vanskelig for alle. Pappa jobbet, men tok vare på oss så godt han kunne da han var alene. Jeg har slitt masse med dette alltid. På mange måter har jeg ikke kommet over det, selv om jeg har gått og går til psykolog. Har alltid følte meg dårligere enn andre og alltid strebet etter å være best på alt. Jeg fikk spiseforstyrrelser, sliter enda med det. Har også tvangslidelse. Det jeg egentlig ville spørre deg om, er om alt som har skjedd kan ha gitt utslag i det at jeg sliter veldig med det å være i et forhold. Jeg tør kun tenke positvt om fremtid med en gutt dersom det egentlig virker usansynnlig slik at jeg kan være forelsket men at det ikke skjer noe mer liksom. Med en gang noe tilsier at det kan bli noe får jeg helt panikk. Føler for å flykte vekk. Blir så redd, og tenker på alt som kan gå galt osv. Mange negative redde tanker, og jeg stikker som regel av. Nå er det sånn at jeg er i et forhold. HAr vært det i over to år. Og jeg er så redd! Men ønsker å være i forhold, men vet ikke hvor lenge jeg klarer,jeg blir så sliten og det tærer meg i stykker. Tror du min redsel kan knyttes til ustabile relasjoner og at jeg ikke ble nok tatt vare på pg sett som liten?

Håper at du kan svare meg på dette.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260445-nhd-redsel-for-n%C3%A6re-relasjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...