Gå til innhold

Funksjons nivå 5. Akse 6?? nhd...?

Anbefalte innlegg

Fått litt av journalen min fra et sted jeg var innlagt som tenåring, har bare 8 sider her nå, er vel rundt 80-100 et sted alt i alt, men vi ble enige om at jeg bare skulle få med noen få nå. Vi gikk igjennom det litt sammen, psyk. sykepleier og jeg, men hun nevnte ikke DETTE, men tok opp flere possitive ting som står i den..

Hun ville jeg skulle ta med litt hjem, også kunne jeg skrive til henne om det var noe jeg reagerte på etc..

Og det var en ting jeg reagerte skikkelig på..

Det står 1 ting der som virkelig såret meg. virkelig vondt var det og lese det!! Sitter med en klump i halsen og synes det er tungt og tenke på. Lyst til og legge meg.

Det er under et avsnitt kalt: "fra avdelingen" hvor de hevder en ting som er totalt ukjent for meg og noe jeg mener sterkt at jeg ikke er.

Ah.... vet ikke hva jeg vil si egentlig, det er så lenge siden og jeg har jo ingen og klage til og får jo ikke kontakt med folket som kan ha ment dette.

Hvis det står "fra avdelingen" så kan det vel ha vært hvemsomhelst som jobbet der som kan ha ment det?

Hvis en person har en oppførsel som ikke passer seg og ha i et sossialt setting, da ville vel de på avdelingen ha snakket med meg om dette?

Kan vel skrive det her, men det er grusomt for meg, og jeg må si jeg ikke kjenner meg igjen i det HELETATT...!!

Det er skrevet etter ca 2 uker innleggelse - husker ikke ordet for det, men det var liksom "prøve tiden" før jeg ble innlagt. Utredning?

Okay, here goes...: Det står :

"han er påfallende grådig og egosentrisk"

What the FUCK? sier jeg bare, og jeg skjønner ingenting!! Hvis jeg er det så hadde de vel snakket med meg om det, hadde de ikke?? jeg var 14 år.

Det var som sagt skrevet etter 2 ukers innleggelse, og jeg aner ikke hvem som mente det, det står jo liksom bare der i journalen, "fra avdelingen"

Dette gjør grusomt vondt for meg, seriøst...jeg får allslags tanker og faen ass, jeg blir forbanna, flau og gud vet hva jeg er..

Kommer folk som leser journalen min nå tro at jeg virkelig var sånn? Var jeg sånn i virkeligheten fordi det står i journalen etter 2 ukers innleggelse? Er jeg sånn idag??

Jeg mener sterkt jeg ikke er det, og dette gjør vondt...

Trodde aldri jeg var sånn, mener jeg er helt omvendt!!

Ikke at jeg husker episoder hvor jeg bevist ikke tar det siste kakestykket etc.. Men jeg gjør jo det heletia, jeg deler jo og lar det siste kakestykket ligge selv om jeg er sulten, og mener jeg har gjort dette hele livet.. Bommer bort cigg, gir bort godteri..etc..etc.....!!

Når jeg reagerer så kraftig på dette som jeg gjør sier det noe?

Dette står på side 2 i journalen her!!!

Kommer folk som leser journalen min fra jeg var innlagt som tenåring - Kommer de nå til og tro at jeg er en narsisitisk dritt som bare tenker på seg selv? Bare fordi en eller flere personer har ment dette når jeg var på utredning for innleggelse for 10 år siden? :(

Merker jeg ble ekstremt sjokket over og lese dette idag. De sa det kunne være tungt og lese igjennom journalen, men jeg ante ikke at det skulle stå noe som dette, og har så lyst til og få en forklaring på hvorfor de mente dette, men det er vel ikke mulig og få kontakt med dem nå, og ingen husker vel dette.......... bleh!

Er du her fortsatt NHD? :)

Det står også noe jeg ikke forstår helt :

"Bla bla bla...gutt som overhodet ikke mestrer sin daglige tilværelse (funksjonsnivå 5, betydelig utbredt sosial forstyrrelse på akse 6).

Hva er "funksjonsnivå 5" og "utbredt sosial forstyrrelse på akse 6"

Har som sagt ikke fått hele journalen - bare noen sider...

uff, håper det ikke ble for langt for deg her nå....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260464-funksjons-niv%C3%A5-5-akse-6-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jente31

Hei!! Skjønner at det er sårende å lese dette for deg.

Vet ikke om jeg er helt på viddene her..og dette er _ikke_ negativt ment.. men..

Jeg vil bare si at jeg har oppdaget negative sider ved meg selv som jeg ikke har visst om/vært klar over, før nå i senere tid.. Og har sikkert enda flere:)

Har du noen rundt deg som husker hvordan du var på den tiden, og er det lenge siden?

Klem:-)

Hei!! Skjønner at det er sårende å lese dette for deg.

Vet ikke om jeg er helt på viddene her..og dette er _ikke_ negativt ment.. men..

Jeg vil bare si at jeg har oppdaget negative sider ved meg selv som jeg ikke har visst om/vært klar over, før nå i senere tid.. Og har sikkert enda flere:)

Har du noen rundt deg som husker hvordan du var på den tiden, og er det lenge siden?

Klem:-)

Hei du!

Jeg mener virkelig at jeg aldri har vært sånn, og jeg kan ikke se at jeg noengang har oppført meg sånn. Men hva om jeg er helt spik spenna gæærn, no som jeg er helt åpen for at jeg kan være; da ville jeg kanskje ikke legge merke til dette...

Men aldri har jeg oppfattet at noen har gitt utrykk for at jeg er grådig.

Hun formulerte det sånn som at jeg fikk en finger og tok hele hånda grådig i den journalen.

Også pressiserte hun no rart som at "jeg bommet røyk selv om jeg hadde" Virker helt fjernt, og skjønner ikke hvorfor de ville skrive no sånt og aldri ta det opp med meg.

Og NOEN burte jo ha reagert på om jeg var sånn... men jeg har ikke hørt et pip om noe som dette, det er virkelig helt off på hvordan jeg ser meg selv, så dette såret virkelig.

Har blitt slengt mye dritt til meg av familie, så da hadde de vel slengt dritt om dette også, men det har jeg aldri hørt at de har nevnt.

Vet ikke, snakker ikke med familien om ting, så klarer ikke akuratt spørre dem. Skal kanskje spørre hun psykologen jeg pratet med når jeg var innlagt, skrevet brev til psyk.sykepleiern nå for og spørre henne om det har noe for seg, for dette såra ganske mye, og jeg er så redd for at andre som skulle kunne lese journalen får dette inntrykket av meg, som jeg føler er så galt.... men om det er riktig, og ingen har sagt det til meg før, selv når jeg har vært innlagt så synes jeg det ville vært ekstremt kjipt.

bleh, nei jeg er ikke sånn ! pokker og, hehe :)

Det er 10 år siden dette ble skrevet, etter 2 uker innleggelse. Husker ikke hun overlegen engang som godkjente dette for 10 år siden. Så et bilde av henne på internet idag, husker henne fortsatt ikke, hvis ikke det var hun ene dama jeg møtte 2 ganger, kunne ha vært henne er ikke sikker...

Anyways, vet ikke hva annet jeg kan gjøre.. enda en ting som kommer til og plage meg når jeg prøver og sove dette. Et nytt minne født som kommer til og hoppe opp og bite meg når jeg minst aner det og sende meg fykende ned i grøfta, kjipt...

Det er jo umulig og rette opp dette tror jeg.... kanskje det bare var no dritt de slang med, kansje det var en episode hvor jeg gjorde no rart mens jeg var til utredning som festet seg på minnet til den personen som skrev dette før de kjente meg.. jeg vet ikke..

Takk for klemmen, kommer godt med idag... har ikke lagt meg enda, så det var bra :)

Gjest Jente31

Hei du!

Jeg mener virkelig at jeg aldri har vært sånn, og jeg kan ikke se at jeg noengang har oppført meg sånn. Men hva om jeg er helt spik spenna gæærn, no som jeg er helt åpen for at jeg kan være; da ville jeg kanskje ikke legge merke til dette...

Hun formulerte det sånn som at jeg fikk en finger og tok hele hånda grådig i den journalen.

Også pressiserte hun no rart som at "jeg bommet røyk selv om jeg hadde" Virker helt fjernt, og skjønner ikke hvorfor de ville skrive no sånt og aldri ta det opp med meg.

Og NOEN burte jo ha reagert på om jeg var sånn... men jeg har ikke hørt et pip om noe som dette, det er virkelig helt off på hvordan jeg ser meg selv, så dette såret virkelig.

Har blitt slengt mye dritt til meg av familie, så da hadde de vel slengt dritt om dette også, men det har jeg aldri hørt at de har nevnt.

Vet ikke, snakker ikke med familien om ting, så klarer ikke akuratt spørre dem. Skal kanskje spørre hun psykologen jeg pratet med når jeg var innlagt, skrevet brev til psyk.sykepleiern nå for og spørre henne om det har noe for seg, for dette såra ganske mye, og jeg er så redd for at andre som skulle kunne lese journalen får dette inntrykket av meg, som jeg føler er så galt.... men om det er riktig, og ingen har sagt det til meg før, selv når jeg har vært innlagt så synes jeg det ville vært ekstremt kjipt.

Det er 10 år siden dette ble skrevet, etter 2 uker innleggelse. Husker ikke hun overlegen engang som godkjente dette for 10 år siden. Så et bilde av henne på internet idag, husker henne fortsatt ikke, hvis ikke det var hun ene dama jeg møtte 2 ganger, kunne ha vært henne er ikke sikker...

Anyways, vet ikke hva annet jeg kan gjøre.. enda en ting som kommer til og plage meg når jeg prøver og sove dette. Et nytt minne født som kommer til og hoppe opp og bite meg når jeg minst aner det og sende meg fykende ned i grøfta, kjipt...

Det er jo umulig og rette opp dette tror jeg.... kanskje det bare var no dritt de slang med, kansje det var en episode hvor jeg gjorde no rart mens jeg var til utredning som festet seg på minnet til den personen som skrev dette før de kjente meg.. jeg vet ikke..

Takk for klemmen, kommer godt med idag... har ikke lagt meg enda, så det var bra :)

Ja, kansje var dette noe en fra den gang feilaktig hadde hengt seg opp i.

Synes uansett det er bra du har skrevet til din psyk.sykepleier om dette.

Kansje trenger du å få bearbeidet dette - få det på avstand...? Jeg synes egentlig ikke du skal henge deg så mye opp i det. Det er lenge siden, og alle kan forandre seg, veit du:)

Det jeg mener å si, er at selv om det feilaktig står der - har det egentlig noe å si idag?? Skjønner du hva jeg mener..? Noen ord til deg:

"En dag om gangen er nok. Ikke se deg tilbake til fortiden. Den er forbi. Ikke la den tære - men la den lære. Ikke vær bekymret for fremtiden, for den har ikke vært enda. Lev nå og la det bli så vakkert at det blir verdt å huske.."

Det er tull å henge seg opp i et kortfattet utsagn som er basert på hva noen mente å observere for mange år siden. Du var 14 år gammel, ingen seriøs fagperson vil trekke slutninger om hvordan du er som menneske basert på et slikt notat. Mye av det som står i journaler kan være feil, og skulle det være så at du oppførte deg slik noen dager for ørten år siden, så spiller det ingen rolle.

Slapp av!

Og gratulerer med at du endelig har fått legetime:-)

Annonse

Hei du!

hei

Jeg skal ikke unnskylde de som skrev dette i journalen din, men om du var innlagt for observasjon, så er det mulig det er grunnen til at de ikke konfronterte deg så veldig mye med hva de så (eller trodde de så, alt ettersom)

men jeg kjenner igjen følelsen, fikk høre en gang under en innleggelse at jeg er kommanderende mot andre...jeg gråt i 2 døgn i strekk, kjente meg ikke igjen i det hele tatt, så fjernt fra hvordan jeg ser på meg selv.

Men vet du, jeg tenker ikke på det nå, det har ikke ødelagt noe for meg videre, kanskje jeg heller klarte å se meg selv mer fra andres synsvinkel, jeg vet ikke.

Håper du ikke lar dette tære deg opp, som du sier, du var 14 da, du har _garantert_ mer selvinnsikt nå :-)

Det er tull å henge seg opp i et kortfattet utsagn som er basert på hva noen mente å observere for mange år siden. Du var 14 år gammel, ingen seriøs fagperson vil trekke slutninger om hvordan du er som menneske basert på et slikt notat. Mye av det som står i journaler kan være feil, og skulle det være så at du oppførte deg slik noen dager for ørten år siden, så spiller det ingen rolle.

Slapp av!

Og gratulerer med at du endelig har fått legetime:-)

Tusen tusen takk for hva dere skrev altså, det har roet meg veldig ned merker jeg..

Reagerte så krafig på og lese dette. Overreagerte vel litt for jeg fikk helt noia - og ble så forbanna. Fortsatt ganske frustrert, men hjalp veldig og lese det dere skrev.

Kanskje det står no forklaring lengre ut i journalen som jeg ikke har lest, jeg vet ikke..

Mmhm, takk, legetime!! spennandes og Skommelt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...