Gjest Jente31 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg forsøker å holde motet oppe. Men helst har jeg lyst til å legge meg ned og dø. Hvis nå det hadde vært mulig(og det er det jo ikke).. Jeg har ingen rundt meg som forstår hvor ille dette er. Prøver å forklare, men det fortsetter å kreves av meg som før. Frustrasjonen kommer mer og mer fram den og. Blir sint. Irritert. Vanskelig å holde ighen. Aller helst vil jeg si : "La meg være i fred!!!" Hadde jeg hatt mulighet, skulle jeg reist bort noen dager. Bare være alene. Jeg eksisterer liksom ikke lenger. Bærer en kropp uten innhold. Livet passerer, folk snakker til meg i det fjerne. Ting havner på feil sted. Alt er kaos. Plutselig er jeg på feil rom og..og hva skulle jeg gjøre der, forresten? Hvor ble det av den aktive og blide jenta?? Og hva er det som foregår oppi hodet, egentlig? Alt er bare surr, får hodepine og vet ikke engang hva jeg tenker lenger. Hva skal jeg gjøre.. blir jeg gal snart..?? tåler ikke støy, krangling, bråk.. PS. Noen som vet hvor lenge det tar til man kommer til utredning/dps når man har mottatt et brev om at man skal bli vurdert innen 6 uker? DS. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260542-begynner-%C3%A5-bli-redd-meg-selv-hva-skjer-egentlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
plagermeg Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Stå på som du har gjort!.¨ Vurderingsfristen på henvisningen tar inntil 30 virkedager ( den kan også blir vurdert før), men det gjelder kun vurderingen av legen om hvor lenge du må vente på en time. Sjekk fritt sykehusvalg.net og se på sykehuset du er søkt til. Der finner du ventetiden på polkliniks behandling der du er søkt inn:). Da regner du tiden fra datoen på brevet du har fått om at henvisningen er mottatt:=) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260542-begynner-%C3%A5-bli-redd-meg-selv-hva-skjer-egentlig/#findComment-2080292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Stå på som du har gjort!.¨ Vurderingsfristen på henvisningen tar inntil 30 virkedager ( den kan også blir vurdert før), men det gjelder kun vurderingen av legen om hvor lenge du må vente på en time. Sjekk fritt sykehusvalg.net og se på sykehuset du er søkt til. Der finner du ventetiden på polkliniks behandling der du er søkt inn:). Da regner du tiden fra datoen på brevet du har fått om at henvisningen er mottatt:=) Legen spurte meg om hvor jeg hadde fått brev fra når jeg sa noe av dette jeg skrev i denne tråden. Jeg vil ikke gi opp. Men er bare så sliten at jeg tåler ikke engang mine barn nå.. Gjør vondt bare å skrive akkurat det..og nå renner tårene:) men det er sant.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260542-begynner-%C3%A5-bli-redd-meg-selv-hva-skjer-egentlig/#findComment-2080298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Stå på som du har gjort!.¨ Vurderingsfristen på henvisningen tar inntil 30 virkedager ( den kan også blir vurdert før), men det gjelder kun vurderingen av legen om hvor lenge du må vente på en time. Sjekk fritt sykehusvalg.net og se på sykehuset du er søkt til. Der finner du ventetiden på polkliniks behandling der du er søkt inn:). Da regner du tiden fra datoen på brevet du har fått om at henvisningen er mottatt:=) Har jeg forstått det riktig så får jeg altså time senest i mnd.skifte juni/juli....... Men er andre dps litt lenger unna så jeg, med mye kortere ventetid..6 uker. Kan jeg velge dps selv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260542-begynner-%C3%A5-bli-redd-meg-selv-hva-skjer-egentlig/#findComment-2080335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
plagermeg Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Har jeg forstått det riktig så får jeg altså time senest i mnd.skifte juni/juli....... Men er andre dps litt lenger unna så jeg, med mye kortere ventetid..6 uker. Kan jeg velge dps selv? ja, jeg mener du kan det, med mindre det er øyeblikkelig hjelp, og det er det jo ikke, selv om det føles sånn for deg sikkert:=) Ring til pokliklinikken du er henvist, og hør om fritt sykehusvalg også gjelder for psykiatri, og be dem da videresende henvisningen din dit du ønsker. Jeg tror det skal være fullt mulig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260542-begynner-%C3%A5-bli-redd-meg-selv-hva-skjer-egentlig/#findComment-2080387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 ja, jeg mener du kan det, med mindre det er øyeblikkelig hjelp, og det er det jo ikke, selv om det føles sånn for deg sikkert:=) Ring til pokliklinikken du er henvist, og hør om fritt sykehusvalg også gjelder for psykiatri, og be dem da videresende henvisningen din dit du ønsker. Jeg tror det skal være fullt mulig! Neida, det er ikke akutt. Tror jeg iallfall. Var jo hos legen i dag.. og sa noe men ikke alt. Bare det jeg kom på. Blir så stressa.. Det er bare så skremmende å oppleve dette..oppleve å miste kontrollen som jeg nå gradvis merker jeg gjør. Har hatt diagnosen P76 depresjon siden 2003 tror jeg det var.. men aldri opplevd dette.. Takk for svar:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260542-begynner-%C3%A5-bli-redd-meg-selv-hva-skjer-egentlig/#findComment-2080420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
plagermeg Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Neida, det er ikke akutt. Tror jeg iallfall. Var jo hos legen i dag.. og sa noe men ikke alt. Bare det jeg kom på. Blir så stressa.. Det er bare så skremmende å oppleve dette..oppleve å miste kontrollen som jeg nå gradvis merker jeg gjør. Har hatt diagnosen P76 depresjon siden 2003 tror jeg det var.. men aldri opplevd dette.. Takk for svar:) Jeg kjenner meg igjen, derfor skriver jeg til deg:=). jeg har lest endel av innleggene, og det virker som du er på full fart fremover, det var jeg også.. det gikk så fort og jeg fikk så mange aha opplelevelser, at det nok ble litt mye for meg:=).. derfor fikk jeg også følelsen av å miste kontrollen. Jeg tror det var fordi jeg var vant til å ha fullstendig kontroll på følelsene mine, og det ble litt rart og plutselig føle så mye igjen, om du skjønner hva jeg mener:) Det er ikke noe farlig, du kommer over det. Prøv å slappe litt av med tenkingen innimellom:=). Kontrollen mister du ikke:=). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260542-begynner-%C3%A5-bli-redd-meg-selv-hva-skjer-egentlig/#findComment-2080442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg kjenner meg igjen, derfor skriver jeg til deg:=). jeg har lest endel av innleggene, og det virker som du er på full fart fremover, det var jeg også.. det gikk så fort og jeg fikk så mange aha opplelevelser, at det nok ble litt mye for meg:=).. derfor fikk jeg også følelsen av å miste kontrollen. Jeg tror det var fordi jeg var vant til å ha fullstendig kontroll på følelsene mine, og det ble litt rart og plutselig føle så mye igjen, om du skjønner hva jeg mener:) Det er ikke noe farlig, du kommer over det. Prøv å slappe litt av med tenkingen innimellom:=). Kontrollen mister du ikke:=). Godt å høre fra noen med erfaring! Det er betryggende og betyr mye for meg. Å stoppe tankene er lettere sagt enn gjort. De er der uansett - også når jeg har det "bra". Tror nemlig jeg aldri har hatt det bra, kun utenpå. Derfor er de blitt på en måte kronisk. Det blir aldri stille, uansett hvor hardt jeg prøver å avlede de:-) Husker noen ord som læreren min på ungd.skolen sa: "bakom øynene dine tror jeg det ligger mye vondt".. Synes det er rart jeg ikke er blitt tilbudt hjelp mye før..synes det blir litt lettvint å skrive ut AD og ikke gjøre mer med det. Men..Jeg innså det jo ikke selv heller da.. Skal iallfall gjøre alt for å takle dette også!! Jeg er vel bare ekstremt sliten.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260542-begynner-%C3%A5-bli-redd-meg-selv-hva-skjer-egentlig/#findComment-2080499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg kjenner meg igjen, derfor skriver jeg til deg:=). jeg har lest endel av innleggene, og det virker som du er på full fart fremover, det var jeg også.. det gikk så fort og jeg fikk så mange aha opplelevelser, at det nok ble litt mye for meg:=).. derfor fikk jeg også følelsen av å miste kontrollen. Jeg tror det var fordi jeg var vant til å ha fullstendig kontroll på følelsene mine, og det ble litt rart og plutselig føle så mye igjen, om du skjønner hva jeg mener:) Det er ikke noe farlig, du kommer over det. Prøv å slappe litt av med tenkingen innimellom:=). Kontrollen mister du ikke:=). Tror du hadde rett jeg.. jeg skjønte det bare ikke da. Nå er jeg en ny erfaring rikere. Takk for god og betydelig støtte. Du har fått opp øya mine:) Nå trenger jeg ikkke være redd evt neste gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260542-begynner-%C3%A5-bli-redd-meg-selv-hva-skjer-egentlig/#findComment-2083933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.