Perlemoren Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 leste et innlegg tidligere om det å være flinkis, konfliktsky, selvhatende og gjerne unnvikende i forhold.det er sikkert mange av oss her inne og jeg leter vel litt etter en grunn for meg selv. tingen er den at jeg vegrer meg for å sette pekefingeren på en person eller en handling.ingen er perfekte-hvor lenge skal jeg klandre miljøet og oppveksten?vil det ikke bli bedre om jeg finner mine egne feil i dette slik at jeg kan rette dem opp selv?jeg har jo ingen rett til å forvente at andre skal forandre seg. ble forsøkt voldtatt en gang og det var ganske brutalt.skjønner at det ikke er min feil, så der tar jeg ingen skyld.men det har sikkert gjort sitt med meg. vokste opp med en ustabil søster som hele tiden lo og hånet meg samtidig som jeg var megler mellom mamma og pappa.ingen fysiske krangler, men pappa er ganske sjåvinistisk og rakker hele tiden ned på mamma i sånne små stikk.ikke støttende i det hele tatt,så jeg har tatt igjen for henne på en måte.prøvd å forsvare henne.samtidig som jeg egentlig irriterer meg over hennes usikkerhet og uselvstendighet... kan det være slike ting som har ført den selvutslettende holdningen inn i livet mitt, eller er det bare en "enkel" måte å unnskylde min egen personlighet på? finner man noen gang en grunn og vil det hjelpe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260545-flinkis-og-deprimert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Det som har skjedd har skjedd kan ikke forandres, det du kan gjøre er å få det bedre med deg selv. Utfordre deg på de unnvikende, konfliktsky og selvhatende sidene. Du har innvirkning på hvordan livet ditt blir, og du kan forandre mønstrene du har fått fra dårlige erfaringer og familietradisjoner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260545-flinkis-og-deprimert/#findComment-2080846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perlemoren Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Det som har skjedd har skjedd kan ikke forandres, det du kan gjøre er å få det bedre med deg selv. Utfordre deg på de unnvikende, konfliktsky og selvhatende sidene. Du har innvirkning på hvordan livet ditt blir, og du kan forandre mønstrene du har fått fra dårlige erfaringer og familietradisjoner. ja, du har rett.det som er skjedd er skjedd og jeg er den eneste som kan gjøre noe med livet mitt.eller innstillingen min.og jeg prøver,så får se da.om jeg kommer frem til noe av betydning.en følelse av helhet og tilstedeværelse i det jeg driver med. av og til lurer jeg bare på om det er et produkt av ting som er skjedd eller om det er slik jeg er født.men kanskje ikke det har noe å si uansett.bare det at man ser seg selv og hva som er "unødvendige" mønstre, slik at man klarer å forandre det.i fremtiden. takk for svar du 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260545-flinkis-og-deprimert/#findComment-2081315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 ja, du har rett.det som er skjedd er skjedd og jeg er den eneste som kan gjøre noe med livet mitt.eller innstillingen min.og jeg prøver,så får se da.om jeg kommer frem til noe av betydning.en følelse av helhet og tilstedeværelse i det jeg driver med. av og til lurer jeg bare på om det er et produkt av ting som er skjedd eller om det er slik jeg er født.men kanskje ikke det har noe å si uansett.bare det at man ser seg selv og hva som er "unødvendige" mønstre, slik at man klarer å forandre det.i fremtiden. takk for svar du Kom på at det kan være ting som ikke har skjedd også. Ofte er det mangel på omsorg, tilstedeværelse og følelsen av å bli sett som kan få en til å føle selvhat. Mente ikke å undergrave betydningen av å få en forståelse for hvorfor man reagerer som man gjør, og å føle helhet ved å kjenne sin historie. Selvhat, konfliktskyhet og unnvikenhet er jo ikke arvelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260545-flinkis-og-deprimert/#findComment-2081385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perlemoren Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Kom på at det kan være ting som ikke har skjedd også. Ofte er det mangel på omsorg, tilstedeværelse og følelsen av å bli sett som kan få en til å føle selvhat. Mente ikke å undergrave betydningen av å få en forståelse for hvorfor man reagerer som man gjør, og å føle helhet ved å kjenne sin historie. Selvhat, konfliktskyhet og unnvikenhet er jo ikke arvelig. følte ikke at du var undergravende nei:) ja,det kan høres kjent ut.å ikke bli sett.hmm..kan jo være mye egentlig.alt har jo en eller annen virkning uansett.om man bor isolert fra verden eller ikke!så er det vel opp til meg å ikke føre videre det som har plaget meg mest.om det skulle bli aktuelt da. ja,tror jeg skal la filosoferingen slutte før den tar over.nå må jeg få en liten blund 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260545-flinkis-og-deprimert/#findComment-2082311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.